Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Amming under ketolysekur?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-01-09, 19:04   #1
Thalen
Juniormedlem
 
Thalen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 32
Thalen er på en erverdig vei
Question

Amming under ketolysekur?

Hei.

Fortalte akkuratt en kompis at jeg har begynt på denne kuren, og han reagerte helt forferdet og sa at jeg måtte jo for guds skyld ikke finne på og gjøre dette mens jeg ammer!

Jeg må med skam melde at det har jeg faktisk ikke tenkt på
Datteren min er 8 mnd og jeg ammer bare morgen og kveld, men likevel, ble rent nervøs her nå.

Håper noen kan svare meg på dette, jeg må begynne og spise brød igjen hvis det kan gjøre noen skade på barnet mitt at jeg lar være, uansett hvor mye jeg ønsker og slanke meg går hensynet til datteren min alltid førs!

Thalen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 19:27   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Amming!!???

Du skal ikke ta ketolysetablettene når du ammer iflg. boka

Her er en tråd om amming: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17730

Og scroller du helt ned på siden her ser du flere tråder

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 20:12   #3
Thalen
Juniormedlem
 
Thalen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 32
Thalen er på en erverdig vei

Sv: Amming under ketolysekur?

OK, takk for svar.
Har lest på de andre trådene her nå og kommet frem til at jeg sniker meg ydmykt over på lindberg/generell lav karbo til jeg har sluttet og amme, jeg tør ikke ta noen sjanser!

Thalen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 20:14   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Amming under ketolysekur?

Fornuftig

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 23:48   #5
Thalen
Juniormedlem
 
Thalen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 32
Thalen er på en erverdig vei

Sv: Amming under ketolysekur?

Jaha, da har jeg altså sendt mail til Dr Torkil og begynner på nytt på ketolyse kur siden jeg fikk dette svaret:

Hei
Etter 6 mdr når barnet får annen mat i tillegg til morsmelk kan man starte også med tablettene som bare inneholder vitaminer og mineraler som er godkjent av mattilsynet.
Lykke til
Torkil

Thalen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 22:33   #6
mizzzzy
Medlem
 
mizzzzy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 103
mizzzzy er på en erverdig vei

Sv: Amming under ketolysekur?

Opprinnelig lagt inn av Thalen, her.

Jaha, da har jeg altså sendt mail til Dr Torkil og begynner på nytt på ketolyse kur siden jeg fikk dette svaret:

Hei

Etter 6 mdr når barnet får annen mat i tillegg til morsmelk kan man starte også med tablettene som bare inneholder vitaminer og mineraler som er godkjent av mattilsynet.


Lykke til


Torkil


Så utrolig bra!!!

__________________



mizzzzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 22:36   #7
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Amming under ketolysekur?

Men det er vel det eventuelle drastiske vekttapet man advarer mot?
Uansett hvilken diett man følger så får man giftstoffer i melka om man går fort ned i vekt.


Eller? noen - verifiser, takk

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 01:06   #8
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Amming under ketolysekur?

Hmm nå skal jeg synse.

1. produksjon av brystmelk trenger endel fra kroppen. Det er jo naturlig endel karbo i melka så inntaket av karbo bør være stort nok for det. Ketose kan kanskje bli for lite karber ?
2. jeg og tror på at evt opplagret giftstoffer kan komme frem ved slanking basert på alle de som opplever overgangsfaser med dårlig hud og sykdom etter en overgang til en bedre diett, men om du har lite problemer og god helse kan ikke dette være noe problem (lenger)

Jeg sjøl ville nok ha gått på en form for lavkarbo med nok kalorier for å holde vekta og lage god og næringsrik sunn melk til småen :-) men det er jo bare å passe på at man ikke går ned for raskt siden dette kanskje også går ut over næringsinnholdet i melka. Det er jo ikke bedre for de som lever på en lavfett variant da melkeproduksjonen tar fettet fra der den kan og evt lagret gift kommer frem likevel da. Inntak av nok fett kan nok heller være positivt.

En pause og en periode på lavkarbo er ikke negativt for videre ketose den dagen småen ikke vil ha mer eller du velger å slutte.

Ta vare på ammingen og kos deg med det og spis naturlig og sunt for både småen og deg :-) være seg ketose eller lavkarbo.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 08:36   #9
Thalen
Juniormedlem
 
Thalen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 32
Thalen er på en erverdig vei

Sv: Amming under ketolysekur?

Vel det er uansett ikke lenge til amminen blir avviklet og jeg er veldig klar for og gå ned i vekt, så når Torkil sier at det går greit så stoler jeg på det!

Jeg tenker og håper også at jeg ville merket det på datteren min om hun led under det, her i huset er ammingen redusert til kos før hun legger seg og en lettvint frokost så mamma ikke trenger og stå opp med en gang Uansett om næringsinnholdet blir forringet så har det ingen betydning siden hun får tre til fire faste måltider og da b.l.a brød (om hun ikke skulle få karber av meg)

Eneste som kan tenkes er jo dette med giftstoffer da, men om det fungerer slik som nevnt over her skulle det ikke være et problem siden jeg hverken er eller har vært syk på noen måte--Det går kansje an og måle det også?
Ellers har jeg jo ikke personlig erfaring med at kuren i det hele tatt virker så det spiller jo liten rolle nå, det prfekte med denne kuren er jo at hvis det muligens går for fort har jeg jo full mulighet til og stagnere eller senke vekttapet selv siden det er kostholdsregulert

Thalen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 12:49   #10
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Amming under ketolysekur?

"hvis det muligens går for fort har jeg jo full mulighet til og stagnere eller senke vekttapet selv siden det er kostholdsregulert"

Godt sagt ! Helt enig.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Amming og ketolysekur vemajo Ketolysekuren 3 11-11-08 09:30
Ketolysekur og CLA? murmeluppa Ketolysekuren 8 02-06-08 00:12
Ketolysekur og amming? Smurfine Ketolysekuren 22 25-02-08 07:29
Ketolysekur+trening og amming Jippi Ketolysekuren 4 11-09-07 22:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no