Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Forskjell på kli?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-03-10, 13:05   #1
Nuttanaldi
Juniormedlem
 
Nuttanaldi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Lier
Alder: 55
Innlegg: 20
Nuttanaldi er på en erverdig vei

Forskjell på kli?

Hei.

Regner med at det er forskjell på kli, - har noen noen formening om hvilken som egne seg best for oss?
Kommer det an på hva man skal bruke det til?

__________________
Mål:
en helt avslappet meg på stranden, i en rød O'Neill bikini
Nuttanaldi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting smaker så godt som å se bra ut Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 00:59   #2
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Forskjell på kli?

Det spørs jo hvor mange kh du skal ligge på og hva du skal bruke det til. Kruskakli brukes i noen lavkarbobrød.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 10:57   #3
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Forskjell på kli?

Hææ? Trodde kli var trygt, at vi, ja bæsjet det ut! Jeg har nemlig en god dynge kli i oopsiene for magen sin skyld.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 17:21   #4
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Forskjell på kli?

Da håper jeg at du har brukt hvetekli og ikke havrekli... Det er en del fiber i, men også en del karbohydrater vi klarer å ta opp.

100g hvetekli (kruskakli): 18,5 g kh
100g havrekli: 54,6 g kh

Detaljert visning fra matvareguiden.no:
Matvare | Stivelse | Kostfiber | Mono/di
Hvetekli | 10,70 | 42,00 | 3,10
Havrekli | 51,40 | 13,00 | 3,20

(Prøvde å gjøre det ryddig, men forumet kutter ut ekstra mellomrom og tab'er.) Ingenting sakkarose, fruktose eller laktarose, så det kuttet jeg ut.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 17:38   #5
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Forskjell på kli?

Tja si det du... "haferkleie" står det på pakka, hehe!

*google* Hafe= havre! gosh!
Merkelig, for denne perioden har jeg gått ned masse i vekt, hehe!

Og weizen er hvete... Da har vi lært litt tysk idag også! (egentlig visste jeg jo at Hafer var havre, men trodde kli var kli da, så sjekket ikke så nøye)

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 17:50   #6
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Forskjell på kli?

Du har jo litt friere karbohydratgrense enn meg på ketolyse, men det var litt vel mye stivelse oppi havreklien. Jeg synes hveteklien var ille nok. Men hm, 10,70 + 3,10 blir ikke 18,5... Så da er det vel kanskje litt sakkarose, fruktose eller laktarose i hveteklien?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 18:20   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Forskjell på kli?

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Da håper jeg at du har brukt hvetekli og ikke havrekli... Det er en del fiber i, men også en del karbohydrater vi klarer å ta opp.

100g hvetekli (kruskakli): 18,5 g kh
100g havrekli: 54,6 g kh

Detaljert visning fra matvareguiden.no:
Matvare | Stivelse | Kostfiber | Mono/di
Hvetekli | 10,70 | 42,00 | 3,10
Havrekli | 51,40 | 13,00 | 3,20

(Prøvde å gjøre det ryddig, men forumet kutter ut ekstra mellomrom og tab'er.) Ingenting sakkarose, fruktose eller laktarose, så det kuttet jeg ut.

Jeg har kjøpt noe kli det stod 9.8 karber på pakken.. Husker seff ikke nå hva slags merke..
Men det stemmer kanskje ikke?? Sjekk her da..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 23:03   #8
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Forskjell på kli?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har kjøpt noe kli det stod 9.8 karber på pakken.. Husker seff ikke nå hva slags merke..
Men det stemmer kanskje ikke?? Sjekk her da..

Hm, I don't know... Hadde vært greit å få ett svar på dette en gang for alle... Jeg har ikke brukt kli i det hele tatt enda.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 13:17   #9
Nuttanaldi
Juniormedlem
 
Nuttanaldi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Lier
Alder: 55
Innlegg: 20
Nuttanaldi er på en erverdig vei

Sv: Forskjell på kli?

hmm, dette var jo ikke til å bli klok av...
Men så godt at dere drevne seniormedlemmer heller ikke vet, da føler jeg meg ikke fullt så dum for å spørre

Prøver jo å leve så godt som ketogent, men hadde tenkt å prøve meg på "Nannahs supergode knekkebrød" til påskeferien. Nå ble jeg plutselig usikker på om jeg skal ta sjansen..

__________________
Mål:
en helt avslappet meg på stranden, i en rød O'Neill bikini
Nuttanaldi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting smaker så godt som å se bra ut Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 14:40   #10
Ullabulla
Medlem
 
Ullabulla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bærum
Innlegg: 203
Ullabulla er ny på veien

Sv: Forskjell på kli?

Regal Kruskakli inneholder 9 gr. karbo. Jeg vet at Møllerens Kruskakli inneholder en del mer. De har Regal på Kiwi.

Ullabulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oi, hvilken forskjell! Margrethe Trening 0 28-10-09 02:36
Litt forskjell da :) cilemora Ketolysekuren 2 03-09-07 12:30
Lavkarbokurer - forskjell? Aqua Lavkarbo generelt 5 23-11-06 00:51
Forskjell i matvaretabellene Loppa Atkins kosthold 2 30-09-06 22:33
Forskjell på ketonstiksa? Fjonken Lavkarbo generelt 2 22-06-06 22:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no