Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Håravfall

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-09, 09:49   #1
emma1
Medlem
 
emma1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 88
emma1 er på en erverdig vei
Unhappy

Håravfall

Jeg går på Ketolysekuren og er plaget av mye håravfall. Mulig det er vanlig nå på høsten, men jeg synes det er ekstremt mye.

Noen som har samme erfaringer og i så fall - hvilke råd kan dere gi meg?
Spiser vitaminene hver dag og får i meg nok grønnsaker. Har også begynt på piller som jeg kjøpte i frisørsalong - hårkontroll.

På forhånd takk for råd og svar.

__________________



emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 09:56   #2
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Sv: Håravfall

Håravfall er generelt ett tegn på at kroppen ikke får det den trenger for å kunne gi overskuddet til hår, hud og negler. Mulig kroppen din får alt den trenger, men kroppen gir kun overskuddet videre til hår hud og negler. De vitale funksjonene prioriteres selvfølgelig først i kroppen.
Hårkontroll er veldig effektivt i de fleste tilfeller. trøst deg med at det går over, stress øker gjerne håravfallet så prøv å ikke bekymre deg for mye over det.
Forøvrig har man også hvert syvende år en utskiftning av hår, da pleier masse hår å falle ut før det kommer tilbake igjen.

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 10:49   #3
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Håravfall

Opplevde det samme i starten og har liksom følt at håret mitt har blitt tynnere etterpå, men både folk som har ordet meg på håret i anledning brylluper og sånt, samt frisøren sier at eg har veldig tykt og fint hår så er nok mer en følelse
Men det går over, pass på å stell det med gode produkter så føles det kanskje også litt bedre

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 11:13   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Håravfall

Det virker som det er ganske vanlig når man går ned i vekt, uansett metode.
Men, jeg har hatt stort hell med Nisim shampoo og balsam, og ser betraktelig mindre hår i børste og sluk etter at jeg begynte å bruke den.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 11:31   #5
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Sv: Håravfall

Nisim er heklt glimrende! Fåes kjøpt hos frisøren din. Anbefales å vaske håret hver dag den første uken, gjerne åtte dager, så kan man vaske som normalt. Husk at balsamen skal også ned i hodebunnennår man bruker Nisim. Anbefales!

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 12:54   #6
emma1
Medlem
 
emma1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 88
emma1 er på en erverdig vei

Sv: Håravfall

Skal forsøke å få tak i den shampoen og balsamen.
Sikkert naturlig å miste mye hår når man går ned i vekt, men det er ikke noe gøy å bli tynnhåret...

__________________



emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 18:51   #7
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Håravfall

Hei, så på noen gamle tråder og ser at du hadde samme erfaringen i fjor høst.
Så da lurer jeg på om du fikk igjen håret mens du gikk på ketolyse eller om du sluttet? Jeg tenker at du kanskje er en av oss som har lett for å få telogent effluvium/hårtap.

Fra Store norske leksikon:

Sitat:

Telogent håravfall er en forbigående form for håravfall som skyldes at et større antall hårsekker samtidig har gått i hvilefase; de er blitt synkronisert. Når disse hårsekkene igjen går over i vekstfase, vil det forbigående bli et økt hårtap. Denne formen for hårtap sees ofte i forbindelse med graviditet og etter større påkjenninger, som store operasjoner, skader eller kraftig febersykdom. Håravfallet vil være tydeligst 10–12 uker etter den hendelsen som var årsaken.

Selv har jeg flere ganger mistet mye hår en stund etter at jeg har opplevd forskjellige typer stress i livet. Kostholdsendringer kan oppfattes som stress for kroppen.
Det er også mange som opplever at det kommer tilbake mere glansfullt og tykkere etter en stund når de spiser lavkarbo. Det er godt å vite når man står der med børsten full. Og mitt hår har absolutt blitt jevnt tykkere det siste året, og jeg håper det fortsetter ! Det er ikke spesielt tykt ennå


Håper det går samme vei med ditt - at det blir tykkere altså

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 20:14   #8
Mercudia
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 63
Mercudia er på en erverdig vei

Sv: Håravfall

Heisann

Jeg stilte samme spørsmålet noen mndr etter at jeg begynte på ketolysekuren. Jeg mistet MASSE hår. Jeg var hos legen og sjekket at alle verdiene mine var fine. (og det var de). Jeg hadde litt is i magen, kanskje fordi jeg ikke hadde råd til å kjøpe meg masse dyre produkter. Og etter en stund sluttet jeg å miste håret og nå er det minst like så tykt som noen gang før. HADDE jeg derimot kjøpt disse dyre produktene hadde jeg ganske sikkert tillagt dem æren, men det var altså kroppen min som fikset seg selv, når den bare fikk tenkt seg om.

Ikke uroe deg unødvendig, det kommer ganske så sikkert til å komme tilbake

Mercudia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 08:24   #9
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Håravfall

Da jeg hadde kyssesyken da jeg var 16 mistet jeg 10 kilo på en uke. En tredjedel av håret mitt forsvant også - og det har aldri kommet tilbake. Men man lærer seg å leve med det også.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 11:27   #10
emma1
Medlem
 
emma1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 88
emma1 er på en erverdig vei

Sv: Håravfall

Ja, jeg hadde samme problemet forrige gang jeg gikk på kuren, men da jeg sluttet kom håret tilbake, men kiloene også...

Har gått til innkjøp av shampoen, så kan alltids håpe at den virker. Jeg mistet enormt med hår sist - over lengre tid, så håper virkelig det ikke blir så ille igjen.

Mulig man bare må ha is i magen, men det er ikke noe behagelig...

Fikk et råd av min venninne som er frisør om å spise 2 paranøtter hver dag. Sjekket karbohydratinnholdet i de og de har faktisk ikke mer enn 3,1 karber. Det er vel ok å ta 2 stk hver dag da...?

__________________



emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 11:39   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Håravfall

Paranøtter er helt kurant, og to stk hver dag er jo ikke no .

Jeg sier ikke at man skal bruke en haug med penger på dyre hårremedier! Men Nisim er også en helt fin hverdagsshampoo, og jeg hadde veldig god effekt av den, og bruker den innimellom fortsatt. Har bytta på litt med L'oreal professional volume shampoo, og effekten av Nisim har ikke reversert, om dere er redd for det . Den er permanent.
Uansett så har jeg erfart over tid at det ikke er bra med butikkshampooer, selv om man tror det er billigere, så er de stort sett dårligerer for håret, og fulle av vann. Jeg har en butikkshampoo til førti spenn i tre fire måneder, men en tilsvarende mengde frisørshampoo til rundt to hundre i opp til et år.
Det er en investering for meg i alle fall!
Håret mitt blir forresten bare tykkere og tykkere! Jeg har slitt med håravfall siden jeg var tidlig i tjueårene, og det har sikkert med utrolig mange ting å gjøre. Hennafarging som tynner ut håret over tid, dårlige shampoer, lavt stoffskifte, mange år som uvettig vegetarianer, og etterhvert et stort vekttap.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 11:42   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Håravfall

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hennafarging som tynner ut håret over tid, dårlige shampoer, lavt stoffskifte, mange år som uvettig vegetarianer, og etterhvert et stort vekttap.

Røyking Jeg trodde jeg hadde ganske bra hør før, siden jeg har funnet de perfekte produktene for mitt hår, men etter jeg kutte karbohydrater og sluttet å røyke (fast) har det blitt et helt annet hår! Siden jeg festrøyker kan jeg enda merke det om det blir 2-3 dager med røyking igjen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 11:55   #13
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: Håravfall

Butikksjampo er egentlig bare tull uansett om man mister hår eller ikke. 35+ kroner for en flaske fylt av vel....vann? Har kjøpt salongsjampo i årevis nå og det er mye bedre. Folk kan si hva de vil om at det er dyrt og tullete å kjøpe sjampo til 200+ flaska, men så varer jo den flaska i ca 10-12 uker. Hvor lenge varer butikksjampoen? For mitt vedkommende varer den en liten uke.

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 11:57   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Håravfall

Jeg bestiller fra lookfantastic, og da betaler jeg ca 1/3 av prisen i norge. De har store flasker også, som varer i et halv år.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 12:01   #15
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Håravfall

Er det forresten lang leveringstid fra Nisim?
Bestilte prøver derfra i begynnelsen av august, 2-3 uker senere ble beløpet trukket fra konto, men jeg har ennå ikke fått noe.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 12:17   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Håravfall

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Røyking Jeg trodde jeg hadde ganske bra hør før, siden jeg har funnet de perfekte produktene for mitt hår, men etter jeg kutte karbohydrater og sluttet å røyke (fast) har det blitt et helt annet hår! Siden jeg festrøyker kan jeg enda merke det om det blir 2-3 dager med røyking igjen.

Det der later jeg som at jeg aldri har lest

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 14:27   #17
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: Håravfall

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Er det forresten lang leveringstid fra Nisim?
Bestilte prøver derfra i begynnelsen av august, 2-3 uker senere ble beløpet trukket fra konto, men jeg har ennå ikke fått noe.

Bestilte mitt mot faktura. Får det gjerne tirsdag om jeg bestiller lørdag. Rask leveringstid til meg her oppe i gokk mao.

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 15:41   #18
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Håravfall

Var det prøver? Kanskje de bruker lenger tid på å sende ut prøvene?
Ikke at det er så lurt by the way, da tror man jo at det er den leveringstiden også på vanlige varer.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 16:09   #19
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: Håravfall

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Var det prøver? Kanskje de bruker lenger tid på å sende ut prøvene?
Ikke at det er så lurt by the way, da tror man jo at det er den leveringstiden også på vanlige varer.


Neida, vanlige varer.
Skulle bestille i stad, og så at de har sluttet med faktura. Dritt.

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 16:14   #20
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Håravfall

Ja, da kanskje det bare er prøvene som tar så fryktelig lang tid da.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 16:21   #21
Mercudia
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 63
Mercudia er på en erverdig vei

Sv: Håravfall

Og jeg som trodde jeg i det minste hadde fått én respons på mitt forrige innlegg her.

jaja... livet er ikke allid så lett

Mercudia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 18:18   #22
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Håravfall

Opprinnelig lagt inn av Mercudia, her.

Og jeg som trodde jeg i det minste hadde fått én respons på mitt forrige innlegg her.

jaja... livet er ikke allid så lett

Hva er det du ønsker renspons på ? Skjønner ikke helt ?

Jeg har gått igjennom ikke mindre enn fire antibiotika kurer + to operasjoner og en del smertestillende siden slutten av mai til nå. Har alltid hatt blankt tykt hår. Nå sier frisøren min at han kan se at jeg har mistet en del hår, - sannsynlivis på grunn av påkjenningen kroppen min har gått igjennom. Men han ser også at det kommer tilbake.

Det er normalt at kkroppen reagerer på kostomlegging. Og en ketogen diett gjør også at hormonene i kroppen stabiliserer seg. Min erfaring med lavkarbo er at håret kommer tilbake, og at det faktisk blir tykkere og blankere enn før fordi kroppenfår masse næring fra REN mat. Men spiser en for lite, eller den del kunstige tilsetningstoffer.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 11:54   #23
Mercudia
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 63
Mercudia er på en erverdig vei

Sv: Håravfall

Nille: Det var bare en sånn "dagsform"-reaksjon (er litt smådepressiv om dagen á la "ingen ser meg" Så det var en sånn blanda humor- og sutre reakjson. Ikke særlig sjarmernde

Jeg håpet på at noen kanskje hadde lignende erfaring. Jeg tror nemlig også at kroppen ved et balansert kosthold greier å ordne opp i mye, og at vi veldig lett lar oss lokke til all slags dyre løsninger når vi er i sårbare situasjoner. Jeg hadde mildt sagt panikk en stund når håretavfallet mitt ikke så ut til å ville gi seg. Men jammen kom det tilbake og er nå minst like tykt (les:tynt) som det alltid har vært. Men hadde jeg hatt masse penger hadde jeg sikkert kjøpt rubbel og bit og tillagt produktene det gode resultatet jeg fikk. Takk for responsen

ps. Bruker samtidig anledningen til å takke deg for utrolig mange flotte og informative innlegg. Dere er så mange som har masse kunnskap som vi mer uerfarne høster godt av. God høst!

Mercudia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 12:01   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Håravfall

Jeg er enig i at lavkarbo har gjort bra ting for håret mitt, det ser jeg tydelig . Men da jeg igjen begynte å miste håret etter ganske tøffe livssituasjonbetinga greier i vinter så ble jeg rimelig frustrert, for jeg spiste ikke noe annerledes, så det var liksom ute av hendene mine, og da var jeg rimelig glad for å få anbefalt Nisim som stoppa opp hårtapet.
Nå er det tjukkere enn noensinne, og det vet jeg at i stor del er takket være et bra kosthold

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 23:02   #25
Kin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 38
Kin er på en erverdig vei

Sv: Håravfall

Opprinnelig lagt inn av emma1, her.

Skal forsøke å få tak i den shampoen og balsamen.
Sikkert naturlig å miste mye hår når man går ned i vekt, men det er ikke noe gøy å bli tynnhåret...

Jeg opplevde også dette i starten - mistet mye hår. Men det var bare en kort periode så gikk det over.

Kin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Håravfall ... Snehvit Fysisk og mental helse 4 22-09-09 12:21
Håravfall emma1 Spørsmål og svar 9 14-08-08 22:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no