Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Har noen fått til marengs?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-08-11, 21:39   #1
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Har noen fått til marengs?

Hva er trikset? Det ble kornete...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 22:18   #2
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Har noen fått til marengs?

Hva brukte du?

Jeg har lagt med eggehviter, eddik og Natreen. Det ble greit, men smakte ikke ordentlig marengs, smakte heller Natreen i grunn.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 22:22   #3
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Har noen fått til marengs?

Brukte eggehviter og så rørte jeg inn delvis sukker i en del, og splenda i den andre. Men det ble ikke sånn bløtt...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 08:14   #4
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Har noen fått til marengs?

Jeg har laget med eddik og Sukrin. (bruker lite Sukrin ellers blir jeg svimmel). Men syns ikke den ble god (mannen likte den). Syns det lignet veldig på sånn skum de bruker for å tette og isolere rundt vinduer og dører i konsistens lol

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 09:11   #5
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Har noen fått til marengs?

Opprinnelig lagt inn av Okie, her.

Jeg har laget med eddik og Sukrin. (bruker lite Sukrin ellers blir jeg svimmel). Men syns ikke den ble god (mannen likte den). Syns det lignet veldig på sånn skum de bruker for å tette og isolere rundt vinduer og dører i konsistens lol

Funker det like bra? Skulle isolert noen vindu i kjelleren

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 09:42   #6
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Har noen fått til marengs?

Opprinnelig lagt inn av Okie, her.

Jeg har laget med eddik og Sukrin. (bruker lite Sukrin ellers blir jeg svimmel). Men syns ikke den ble god (mannen likte den). Syns det lignet veldig på sånn skum de bruker for å tette og isolere rundt vinduer og dører i konsistens lol


Hahaha sånn ble min også, ganske vemmmelig spør du meg. I følge min tante som kan det der mned baking så må man visstnok ha skikkelig sukker for å få den rette "konsistensen", samma er det desverre med mye annet bakverk også

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 10:16   #7
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har noen fått til marengs?

Jeg synes det hjelper med godt rengjorte redskaper. Jeg vasker bolle og visp flere ganger før jeg lager marengs, og er nøye med at det ikke kommer med noe antydning til eggeplomme eller annet fett.

En usynlig mengde fett er nok til at man ikke får til marengs.

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 10:40   #8
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Har noen fått til marengs?

Opprinnelig lagt inn av Okie, her.

Jeg har laget med eddik og Sukrin. (bruker lite Sukrin ellers blir jeg svimmel). Men syns ikke den ble god (mannen likte den). Syns det lignet veldig på sånn skum de bruker for å tette og isolere rundt vinduer og dører i konsistens lol

Sånn blir min marengsbunn også, men det går helt fint når jeg ikke lager bunnen altfor tykk og lasser opp med masse krem og masse bær oppå. Smaker godt så lenge det ikke blir for mye marengs, da skjærer det seg for meg

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 12:21   #9
JannickeR
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 8
JannickeR er på en erverdig vei

Sv: Har noen fått til marengs?

Jeg lager ikke marengs til vanlig, men til bursdager o.l. lager jeg verdens beste/kvæfjordkake, og den marengsen blir helt fin Jeg bruker en blanding av sukrinmelis og splenda som søtning. Synes marengsen blir kjempegod jeg Vær oppmerksom på at den ikke blir hard før den er avkjølt! Trodde det hadde gått helt galt første gang jeg lagde, for den ble jo ikke stiv! ga opp den, men etter å ha stått på kjøkkenbenken og avkjølt seg en stund ble den helt fin

JannickeR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 15:13   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Har noen fått til marengs?

har du oppskrift og næringsinnhold, jannicheR?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har klart å få til en god lavkarbo marengs? aldrimerjollycola Kake/dessert og snacks 2 04-03-09 14:39
Noen som har fått behov for mindre søvn? Gladimat Spis deg ned i vekt med Skaldeman 5 01-05-07 21:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no