Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Orker ikke noe særlig mat i varmen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-06-11, 17:28   #1
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Orker ikke noe særlig mat i varmen

Nå som det er så varmt så sliter jeg med å få i meg mat, og da spesielt feit, tung mat. Salat er godt og det pleide jeg å eta før, men styrer unna det nå som de skumle E-colibakteriene herjer
Hva eter dere i sommervarmen? Jeg trenger rett og slett noen tips til lette matretter som funker greit i varmen, og som gjør at jeg får i meg nok fett

Jeg drikker ikke kaffe/te så får ikke lurt i meg noe fett der, dressinger og rømme klarer jeg heller ikke. Ukokt fløte tåler ikke magen, men matfløte går greit Egg tåler jeg i veldig begrensa mengder...

Eter stort sett osteknekkis, pizza laga av osteknekkis og fiberrik nå i varmen. Meierismør går helt fint til vanlig på knekkis, men ikke i varmen, blir bare kvalm da

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 17:57   #2
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Orker ikke noe særlig mat i varmen

Kjenner til problemet. Kosa oss med grilling her. Lager litt "fingermat". Cherrytomater, Avocado, Stekt kjøtt/fisk osv osv. Klarer ikke sore mengder mat, men klarer altids å plukke litt av bordet Husk bare å drikke mye når det er så varmt. Lykke til

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 18:04   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Orker ikke noe særlig mat i varmen

Grilling er knall nå kyllingspyd med tzatziki er en slager hos oss. Samma med grillet fisk. Hadde ikke nølt med å spise salat.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 20:00   #4
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Orker ikke noe særlig mat i varmen

Varme ? . Her spises varm og god suppe, mens kulingen og regnbygene hagler på ruta...

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 20:25   #5
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Orker ikke noe særlig mat i varmen

[quote=Trj;1128972]Varme ? . Her spises varm og god suppe, mens Signerer! 8 grader ute. Faentastisk

Grillmat og tilbehør må jo være et genistrek for dere som kan bade i solen. Fetaost som tilbehør, ev. hjemmelaget is - fløteis og saftis kan hjelpe på formen for å få i seg væske. Dog, lite fett i saftis.
Hva med litt jordbær og fløte med sukrin på?

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 20:30   #6
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Orker ikke noe særlig mat i varmen

Kom over denne - den må være yppelig å bare røske med seg ut på verandaen eller spises kjapt på kjøkkenet før du går ut

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 20:31   #7
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Orker ikke noe særlig mat i varmen

Opprinnelig lagt inn av mysil, her.

Nå som det er så varmt så sliter jeg med å få i meg mat, og da spesielt feit, tung mat. Salat er godt og det pleide jeg å eta før, men styrer unna det nå som de skumle E-colibakteriene herjer
Hva eter dere i sommervarmen? Jeg trenger rett og slett noen tips til lette matretter som funker greit i varmen, og som gjør at jeg får i meg nok fett

Jeg drikker ikke kaffe/te så får ikke lurt i meg noe fett der, dressinger og rømme klarer jeg heller ikke. Ukokt fløte tåler ikke magen, men matfløte går greit Egg tåler jeg i veldig begrensa mengder...

Eter stort sett osteknekkis, pizza laga av osteknekkis og fiberrik nå i varmen. Meierismør går helt fint til vanlig på knekkis, men ikke i varmen, blir bare kvalm da

Det gjør sikkert ikke noe om du ikke spiser hvis du ikke er sulten.

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 20:34   #8
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Orker ikke noe særlig mat i varmen

cottage chees med sukkerfritt syltetøy

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 20:51   #9
Melusine
Medlem
 
Melusine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 52
Innlegg: 103
Melusine er på en erverdig vei

Sv: Orker ikke noe særlig mat i varmen

Ikke mye varme å snakke om her jeg bor...
Men i dag har vi faktisk grillet og selv om vi måtte ha jakker på smakte det fortreffelig
Solen skinte, og hadde det ikke vært for den evinnelige vinden så hadde vi sluppet å skynde oss inn etter at måltidet var over...hehe!
Forresten grillet vi gillribbe, flintstek og lavkarbo-pølser og hadde salat og fetaost til. Kjempegodt, men jeg er også av det slaget som ikke klarer å spise særlig om det er varmt. Da spiser jeg litt, men det er bedre enn ingenting og prøver å få i meg det feteste.

__________________
Blogg: Melusine
Melusine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 20:57   #10
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Orker ikke noe særlig mat i varmen

[quote=aslaug;1128995]Det gjør sikkert ikke noe om du ikke spiser hvis du ikke er sulten.[/quot

Sulten er jeg, bare orker ikke eta like mye som før Men får satse på at varmen ikke blir langvarig, så får jeg heller eta lite mens den er her

Tusen takk for tips alle sammen Cc har jeg ikke smakt, men får prøve ut det sånn at jeg får litt variasjon

Siden det bare er meg og dattera mi så blir det ikke til at vi fyrer opp grillen til oss da vi ikke eter så mye uansett, men får fikse litt "grillmat" på kjøkkenet i stedet

Jordbær kommer det nok til å gå en del ta etterhvert når den norske bæra kommer

Vann går det mye ta i varmen så da får jeg hvertfall kvota mi og vel så det

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 21:58   #11
wafle4
Juniormedlem
 
wafle4 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 33
wafle4 er på en erverdig vei

Sv: Orker ikke noe særlig mat i varmen

jordbær med fløte...mmmm. Til og med de utenlandske i år. Ellers grillmat, gjerne fisk med salat av forskjellig slag. Spekemat med avocado og kald eggerøre. Det er masse godt selv i varmen synes jeg. Men husk å drikke mye.

wafle4 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: minst mulig karbo Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 03:38   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Orker ikke noe særlig mat i varmen

Opprinnelig lagt inn av mysil, her.

Salat er godt og det pleide jeg å eta før, men styrer unna det nå som de skumle E-colibakteriene herjer

For det første er jo ikke smitten i Norge, og for det andre er det jo ikke sikkert den kom fra grønnsaker. Skal man gå rundt og være redd for sånt hver gang noe skjer en plass i verden må man jo bare slutte å spise.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 07:23   #13
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Orker ikke noe særlig mat i varmen

e-coli bakterien herjer i trondheim, flere jeg kjenner der har blitt syke

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 07:49   #14
monja
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Rock City
Alder: 46
Innlegg: 325
monja er på en erverdig vei

Sv: Orker ikke noe særlig mat i varmen

Cottage cheese, salat, ost og vann er det jeg får ned når det er varmt. Og grillmat og reker.

__________________
Min MUP

monja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 10:37   #15
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Orker ikke noe særlig mat i varmen

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

e-coli bakterien herjer i trondheim, flere jeg kjenner der har blitt syke

Fått med meg at en lege og 6barnsmor mest sannsynlig kjøpte og spiste en agurk fra det mistenkte partiet med agurker, men har da ikke hørt noe o media om at noen har blitt syke der?

De regner også med at agurkene er spist opp, så det burde i grunn være trygt
Det er som Carisma sier, skal man være hysterisk og ikke spise fordi noen i andre deler av Europa er smittet blir det kjelkete å finne "trygg" mat

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 10:56   #16
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Orker ikke noe særlig mat i varmen

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Fått med meg at en lege og 6barnsmor mest sannsynlig kjøpte og spiste en agurk fra det mistenkte partiet med agurker, men har da ikke hørt noe o media om at noen har blitt syke der?

De regner også med at agurkene er spist opp, så det burde i grunn være trygt
Det er som Carisma sier, skal man være hysterisk og ikke spise fordi noen i andre deler av Europa er smittet blir det kjelkete å finne "trygg" mat

Agurken er vel frikjent som smittekilde ? Dessuten mest (bare?) norske agurker i butikkene her nå...

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 10:58   #17
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Orker ikke noe særlig mat i varmen

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

e-coli bakterien herjer i trondheim, flere jeg kjenner der har blitt syke

Merkelig at media holder tett om dette ... Må være omgangssyke som "herjer" i Trondheim.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 11:01   #18
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Orker ikke noe særlig mat i varmen

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

e-coli bakterien herjer i trondheim, flere jeg kjenner der har blitt syke

er vel kun et tilfelle av smitte i norge, så er nok helle omgangsyke som herjer nå.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 11:06   #19
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Orker ikke noe særlig mat i varmen

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Agurken er vel frikjent som smittekilde ? Dessuten mest (bare?) norske agurker i butikkene her nå...

Mener også at `gurkene er frikjent ja
Dette med agurk og Tr.heim var alt jeg hadde hørt om e-coli mistanke der, var derfor jeg dro frem den stakkars agurken

Han i Aust-Agder (for det er vel den eneste i Norge?) hadde forbindelse med Tyskland og foreløbig mener de vel at han ble smittet der eller med mat derfra?
Så om det ikke har dukket opp noe nytt er nok grønnsakene i Norge like trygge som alltid Null kobling til Norske grønnsaker.

Er norske grønnsaker under mistanke vil jeg tro krigstypene hadde havnet på forsiden i alt av norsk presse

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 15:35   #20
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Orker ikke noe særlig mat i varmen

Varme? Skjønner ikke helt problemet. Verre når man må ta på votter for å grille. Her blir maten laga innendørs idag. Hadde vi fått litt varme, skulle vi ha grilla. Har noen grillskiver i fryseren i påvente av bedre vær, kanskje de blir liggende ei stund? En god salat til, og gjerne litt rømme eller annen dressing til.

Eller forresten, vil ha "potetsalat" laga av sellerirot. Gleder meg til å prøve ut den oppskrifta..


Sist redigert av Hamster59 : 05-06-11 kl 19:30.
Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 21:06   #21
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Orker ikke noe særlig mat i varmen

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

For det første er jo ikke smitten i Norge, og for det andre er det jo ikke sikkert den kom fra grønnsaker. Skal man gå rundt og være redd for sånt hver gang noe skjer en plass i verden må man jo bare slutte å spise.

Siden jeg er nyoperert med infeksjon og dertil dårlig imunforsvar, så tar jeg ingen sjanser føre helsemyndighetene er 110% sikre på smittekilden(e)

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 21:15   #22
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Orker ikke noe særlig mat i varmen

Myndighetene kan da aldri være 110% sikker på noe som helst? Det kan være e-coli og alt mulig i hvilken som helst salat du kjøper, enten den er herfra eller derfra. De tror forresten de har funnet smittekilden nå. Tyske bønnespirer. Agurken er vel friskmeldt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 21:25   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Orker ikke noe særlig mat i varmen

Og jo mer engstelig man er jo større sjanse er det for å bli syk siden man ikke bygger opp noe immunforsvar i kroppen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 21:29   #24
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Orker ikke noe særlig mat i varmen

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Myndighetene kan da aldri være 110% sikker på noe som helst?
Finner de ut smittekilden og den har samme bakterietype som de som har blitt smitta så vil jeg si de er sikre på det.

Det kan være e-coli og alt mulig i hvilken som helst salat du kjøper, enten den er herfra eller derfra.
Jada, det veit jeg og ikke alle e-colibakteriene er farlige for oss heller. Vi har jo e-coli i oss alle sammen.

De tror forresten de har funnet smittekilden nå. Tyske bønnespirer. Agurken er vel friskmeldt.

Nettopp, de TROR de har funnet den, men det TRODDE de om agurker også.

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:13   #25
danielve
Medlem
 
danielve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 150
danielve er på en erverdig vei

Sv: Orker ikke noe særlig mat i varmen

Prøv med en iskaldt grønnsakssuppe. Bare å koke paprika, tomat, agurk og kasnkje squash i litt grønnsaksbuljon, kjøle ned, dekorere med en god porsjon rømme og spise kaldt med en skive lollipop- brød eller uten noe. Skikkelig digg når sola steker og matlysten ikke melder seg.

danielve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Orker ikke mat ... Matlei Anitave Generell diskusjon 11 21-05-11 13:46
Tror ikke jeg orker mer balloon Ketolysekuren 79 06-03-09 22:26
Ikke ned no særlig i kg men i cm Super Ketolysekuren 4 31-03-07 21:18
Orker ikke mer. Marit Generell diskusjon 14 16-05-04 23:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no