Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januar-starterne

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-01-14, 12:44   #51
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Lykke til alle sammen.
Vennlig Hilsen
Torkil

Tusen takk!

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 16:48   #52
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Januar-starterne

Starter ordentlig igjen på nytt i Januar så vil gjerne slenge meg med her!

Gått på lavkarbo siden oktober men har blitt en del utskeielser, nå vil jeg tilbake i ketose og trenger litt ekstra motivasjon!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 16:58   #53
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Sv: Januar-starterne

Off! Dagen i dag har vært tøff! Kropp og sjel er kjempe trøtt og sliten, så knekken kom i dag:/ flere som slite med trøtthet og lite energi? Frista litt å øke karbo mengden for så gradvis kutte ned så man sleppe å gå rundt som levende død.

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 17:04   #54
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januar-starterne

Jaa, jeg er skikkelig svimmel. Har ikke opplevd det i forbindelse med overgang til ketose før, men tror det har med det fæle kostholdet før innskrenkingen å gjøre. Eller kanskje tung trening, med bare to kopper kaffe, på tom mage, er synderen

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 17:28   #55
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Sv: Januar-starterne

Ja det var høykarbo her heile desember:/ angra bittert no! Men vet det går over heldigvis

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 17:50   #56
JojoJulie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 54
JojoJulie er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Jeg sleit med vondt i hodet noen dager, men føler nå at det er bedre. God smak i munnen har jeg også! Energien er sånn passe. Hører så mye om hva som er lurt i forhold til trening, har hørt man ikke skal trene så fælt i starten.. Når er det lurt å begynne med det? Vi har timer (step, sirkeltrening, aerobic) rett etter arbeidstid på jobben, og har lyst å prøve meg på det fra neste uke.. Har man lyst har man lov?

JojoJulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 17:51   #57
JojoJulie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 54
JojoJulie er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av JojoJulie, her.

Jeg sleit med vondt i hodet noen dager, men føler nå at det er bedre. God smak i munnen har jeg også! Energien er sånn passe. Hører så mye om hva som er lurt i forhold til trening, har hørt man ikke skal trene så fælt i starten.. Når er det lurt å begynne med det? Vi har timer (step, sirkeltrening, aerobic) rett etter arbeidstid på jobben, og har lyst å prøve meg på det fra neste uke.. Har man lyst har man lov?


Vond smak i munnen skulle det være 😉

JojoJulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 17:53   #58
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Sv: Januar-starterne

Ja ditta med trening lurte jeg også på. Har time med pt fredag , men er det lurt å vente neste uke med tanke på lite energi?

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 17:53   #59
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januar-starterne

Er du vant til det fra før så kjør på.. Bare kjenn etter underveis. Er du helt utrent så start med noe gåturer eller noe sånt. De første ukene i ketose er ikke tiden for å ta seg helt ut med noe nytt. Jeg er vant til trening, så kjører på. Men betaler for det resten av dagen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 18:39   #60
kulan
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 29
kulan har litt lumsk oppførsel i fortiden

Sv: Januar-starterne

Har slitt litt med energien jeg også. Men det er i ferd med å bedre seg merker jeg.
Og så har jeg heldigvis kommet inn i 'matinntakmønsteret' Jeg hadde noen dager 4-5 dager etter at jeg hadde begynt hvor jeg var ekstremt sulten! Godt å kunne stappe i seg kylling og bacon da.
Guttungen ønsket seg banankake, den ble ikke helt som mammaen lagde den en gang i tiden, hehe. Brukte lavkarbo brødblanding fra Møllerens, creme fraiche og vaniljeessens. Funka som bare det!!

__________________
Det skal knuses noen egg underveis.......


kulan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 18:55   #61
St. Cecilie
Medlem
 
St. Cecilie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Stavanger
Innlegg: 64
St. Cecilie er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Jeg også kjenner litt på dette med trening, at jeg ønsker å komme i gang med noe. Men jeg har hatt et langt opphold så jeg tror jeg nøyer meg med raske gåturer til å begynne med. Spotify har mange kjekke spillelister inne på "browse" for alle tempoer, også power walk - gøy for oss som har spotify på mobilen.

__________________
post tenebras, lux.
St. Cecilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 20:40   #62
Eria
Nytt Medlem
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 9
Eria er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av Pisces89, her.

Min er delvis egenkomponert den og, i forhold til at jeg tillatter meg f.eks pepsi max i helger og spiser litt lite grønnsaker kanskje ifht "reglene" i dietten.

Ulemper kan vel være at det er lettere å gjøre "feil" om en ikke har spesifikke regler. i hvertfall er det en utfordring for meg. Faller lett av lavkarbokjøret om jeg bare skal være fornuftig, for da blir det bare mer og mer karbohydrater, før det til slutt blir fullkarbo :P Jeg må ha regler

Så godt å høre. Jeg får hele tiden advarsler mot å bytte ut mat med lavkarbo, fordi det gjør det lettere å falle tilbake, men foreløpig har det gått helt fint. Synes mange erstatningsoppskrifter er bedre enn orginalene.

Har forresten vært på spinning i 45 minutter i dag, og skal tilbake 06.30 i morgen. Stolt!

Eria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 20:50   #63
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Januar-starterne

Noen som sliter med treig mage? Mulig det kommer av kombo røykeslutt, kostholdsendring og mindre kaffe (den smaker jo skit)...

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 20:52   #64
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Januar-starterne

jeg og har slitt med hard mage, kjøpte noe på helsekost som hjalp veldig, husker ikke hva det het nå men var spesielt for de på lavkarbo

jeg ønsker å gå ned 10 kg til 28 mars, er det realistisk tror dere?

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 20:53   #65
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Januar-starterne

Jeg varierer mellom veldig løs mage og veldig treg mage når jeg starter på kuren!
Har nok med endringer av kostholdet å gjøre!


Idag har vi vært hos en gynekolog som ligger to timer unna med bil, jeg pleier aldri bli bilsyk og spesielt ikke på så korte avstander, men denne gangen ble jeg så dårlig at vi faktisk måtte stoppe opp ved en bensinstasjon i tilfelle jeg måtte spy.

Dette kommer av den krystallsyken (Er under diagnostisering for kronisk krystallsyke som gir kraftige svimmelhetsanfall og kvalme gjennom dagen) som gjør at hodet blir helt på tur, spesielt under kjøring. I den anledning måtte jeg skeie ut med en pakke salte skruer og ja jeg skriver måtte for i slike situasjoner må jeg faktisk prøve alt! Når man er så dårlig og man vet at man blir bedre av å spise noe som strider i mot kostholdet så er det umulig å holde igjen, men hadde veldig dårlig samvittighet spesielt siden jeg skal veie meg imorgen.

Når vi da skulle kjøre hjem igjen ble det samme visa og jeg kjøpte en pakke saltstenger som jeg har småspist på hele veien hjem.
På en måte så angrer jeg, men jeg vet at dette ikke er noe jeg kunne motstått når man er på randen til å spy, vet at man har en time man ikke kan komme forsinket til samt at man vet at man blir bedre av denne chipsen.

Ellers har jeg holdt meg til kostholdet og jeg planlegger å holde meg til det videre fremover idag. Fantaserte om å gomle våruller til kvelds når vi kjørte hjemover men tenker nå at det faktisk ikke er verdt det.

En annen ting er at jeg lurer på om det er lurt å veie meg imorgen? Jeg har spist ganske greit hele jula, men det har jo vært litt utskeielser. Imorgen har jeg satt meg som siste mulighet for veiedag frem til slutten av februar og skal også måle meg imorgen. Men med tanke på hva jeg har spist idag kan det være et dårlig valg? Vil jeg bare bli skuffet enda en gang og synke langt ned igjen?

Mange tanker som har vært i hodet idag og trenger å lufte litt!!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 21:39   #66
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Sv: Januar-starterne

Magen min er løs når jeg spiser frøknekkebrød, så det har jeg kutta ut.

Har du fast veiedsg hver uke? Personlig ville jeg ikke veid meg hver uke siden vekta kan variere opp og ned. Folk er veldig nater på å veie seg hele tide og det er så bra i mine øyne hvertfall. Men det er opp til hver enkelt om du vet med deg selv at du blir deppa om du ikkje har gått ned eller du har gått opp så dropp det. Prøv heller annenhver eller 1 gang i måneden

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 22:02   #67
Pisces89
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 35
Pisces89 er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Når har dere veiedag? Jeg har valgt fredager av taktiske grunner :P

1. hvis jeg har skeiet ut i helgen er det en stund igjen til veiedagen for å "gjøre det godt" igjen.
2. Går jeg ned på fredag vil jeg ha mindre lyst til å skeie ut på fredags eller lørdagskvelden!

Pisces89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 22:19   #68
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Januar-starterne

jeg pleier å ha på mandager, men kanskje jeg skal begynne med fredager i stedet.

håper jeg klarer 10 kg til 28 mars

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 22:25   #69
kulan
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 29
kulan har litt lumsk oppførsel i fortiden

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av Xenia, her.

Noen som sliter med treig mage? Mulig det kommer av kombo røykeslutt, kostholdsendring og mindre kaffe (den smaker jo skit)...

Hehe, vanlig problemstilling ved lavkarbo.
Linfrø bløtlagt i vann en stund hjelper. Og å drikke mye, mye vann! Jeg drikker nok to-tre liter om dagen nå, er det er ikke for lite kjenner jeg. Tørst hele tiden.

Veiedag, jeg veier meg hver eneste morgen. Har jeg gått opp f.eks 100g trener jeg i tillegg sånn at jeg bruker rundt 700kcal (gå/jogge/styrketrening). Selvom det etter all sansynlighet er vann som er årsaken har jeg da veldig kontroll på at jeg går ned i vekt hver eneste dag. Men der er jo individuellt for hvilket regime man er komfortabel med.

__________________
Det skal knuses noen egg underveis.......


kulan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 22:46   #70
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Januar-starterne

Jeg burde få i meg nok vann... Får jo noe fiber av grønnsakene, men lurer på om det er nok? Huska at jeg hadde fiberhusk i huset, så tok litt av det... Spiser ikke så mye meieriprodukter, så det kan komme av det? Blir vanligvis litt løs i magen av det...

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 23:13   #71
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Januar-starterne

Jeg hiver meg på her jeg. Jeg spiste lchf i et halvt år, men i desember raste alt, så jeg kan trenge en "frisk start" nå, selv om jeg anså desember som en eneste lang sprekk og ikke at jeg sluttet med lchf

Jeg har så mye vann i kroppen enda, så jeg vil la det gå noen dager før jeg tror på badevekta igjen.

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 23:56   #72
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januar-starterne

"Treg" mage kommer også av at kosten er mer næringsrik, og da blir det ikke så mye avfallsstoffer igjen, som skal ut.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 08:06   #73
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Januar-starterne

måtte på vekta i dag hehemandag viste vekta 74,8, i dag viste den 73,6, men skal ha fast veiedag fredag fremover tror jeg

laget lavkarbo pannekaker i går og dem ble kjempegode, nam nam

3 egg
2 dl fløte
2 ss rømme
2 ss natrena , du kan bruke annet søtstoff og da
også hadde jeg i bacon, dem ble ikke slik at det ble mye eggesmak og ble ikke som omelett men skikkelig pannekake

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 09:04   #74
St. Cecilie
Medlem
 
St. Cecilie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Stavanger
Innlegg: 64
St. Cecilie er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Mmm, det høres godt ut, engeljenta30!

I dag skal jeg ha "is" til frokost! 100g frosne skogsbær (hadde ikke bringebær ) litt kremfløte og sukrinmelis i blenderen. Nomnomnom! Må selvfølgelig passe på karbene resten av dagen da, men det er verdt det.

__________________
post tenebras, lux.
St. Cecilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 11:16   #75
kilovis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 63
Innlegg: 8
kilovis er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

måtte på vekta i dag hehemandag viste vekta 74,8, i dag viste den 73,6, men skal ha fast veiedag fredag fremover tror jeg

laget lavkarbo pannekaker i går og dem ble kjempegode, nam nam

3 egg
2 dl fløte
2 ss rømme
2 ss natrena , du kan bruke annet søtstoff og da
også hadde jeg i bacon, dem ble ikke slik at det ble mye eggesmak og ble ikke som omelett men skikkelig pannekake


Denne skal jeg prøve, takk skal du ha.

kilovis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
November-13-starterne sivmaria Ketolysekuren 226 04-02-14 17:07
Vekttråd for april 2011-starterne! Drømmepie Ketolysekuren 167 26-01-12 20:27
Mai-starterne 2011- den store veietråden Euphita Ketolysekuren 250 06-12-11 18:23
Går "Januar-starterne" mest ned i starten? Hasselnøtt Ketolysekuren 1 04-02-11 14:52
Vekt og mål for juni-starterne søtsaka Ketolysekuren 83 04-10-09 13:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no