Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fedon Lindberg is (for Atkins'ere?)

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-11-05, 18:35   #1
siljel
Juniormedlem
 
siljel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 31
siljel er på en erverdig vei
Thumbs up

Fedon Lindberg is (for Atkins'ere?)

http://www.drlindbergs.no/page/index...351&parentid=8

Dr. Lindberg har kommet med is! Juhu! Jeg vet at Midelfart og Co holder på å finne noe lignende for Atkins i Norge (det fins i utlandet), da jeg sendte dem en mail for noen uker siden og spurte.

Men: I teksten står det at de har brukt fruktsukker. Det finner jeg ikke i næringsinnholder i teksten rett under?

Det står 13,1 karbohydrater, og så står det 13,9 fiber. Det der har jeg aldri skjønt med Net carbs. Hvordan skal jeg kunne ta fiberet vekk fra karbohydratene når det står mer fiber enn førstnevnte?

Alt i alt, hvor mye net carbs er det i en sånn?

Takk for hjelpen

siljel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon med kickstart pga insulinresistens - 50karb om dagen maks! Svar med sitat
Gammel 16-11-05, 18:52   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Fedon Lindberg is (for Atkins'ere?)

13,1 net karbs. På norske etiketter skal fiber allerede være trekt ifra.

Lindbergisen er et bra alternativ når du kommer litt uti vedvarende vekttap, sånn engang i blant.

Atkins iskrem blir bra!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 16-11-05, 19:35   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fedon Lindberg is (for Atkins'ere?)

Opprinnelig lagt inn av HP


Atkins iskrem blir bra!

Ja, får nå håpe de for pokker klarer å få dem inn i butikkene snart. Har jo hørt snakk om flere Atkins-varer samt Splenda i flere MÅNEDER nå, om det ikke begynner å bli et halvt år siden. :grrrr:
Men jeg skjønner jo at slike ting tar tid i dustelandet Norge, går jo ut fra at produsentene selvsagt vil ha det ut så fort som mulig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-11-05, 19:46   #4
siljel
Juniormedlem
 
siljel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 31
siljel er på en erverdig vei

Sv: Fedon Lindberg is (for Atkins'ere?)

Aha. Dette var kjekt å vite. Det forklarer jo en hel del. At det er trukket ifra i Norge. Det klarte vel ikke han dusten som skrev den knalldårlige oversettelsen av Atkins-boken å trykke inn for norske lesere nei. (Har nå lest begge, amerikansk og norsk, men dette har jeg aldri hørt om nei!)

Da ble alt litt klarere. Hmfr.

Iallefall. Iset - du som kan ting så fint: Går det i det hele tatt an å kjøpe polydextrose eller erythritol i Norge? I USA er det enkelt å få tak i.

Skjønner det, at jeg prøvde i fjor å lage sukkerfri is ved hjelp av ismaskiner. Jeg prøvde 3 forskjellige alt i alt (dyrt..) men alle hadde det samme problemet: det fryses til en klump på insiden av bollen. Jeg prøvde alt fra Stevia til Splenda... mye forskjellig.

Nå har jeg endelig funnet løsningen, på amerikanske carb-forums. De to over her skal hjelpe med nullpunktet og få ismaskinen til å lage ordentlig fin sukkerfri is.

Men så var det å få tak i det da. *sukk*

Erythritol: http://www23.netrition.com/lowcarbsu...itol_page.html
Polydextrose: http://www23.netrition.com/lifesource_polyd_page.html

siljel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon med kickstart pga insulinresistens - 50karb om dagen maks! Svar med sitat
Gammel 16-11-05, 19:50   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fedon Lindberg is (for Atkins'ere?)

Hæh? Jeg har jo laget is i ismaskin maaaange ganger med Splenda eller natreen i, og det har funket kjempefint. Du lar vel "mikseren" gå før du heller i ismassen? Jeg glemte det engang, skrudde den ikke på før ismassen var nedi bollen, og da frøs det fast med en gang og mikseren ble ødelagt.

Om man kan få tak i det du nevner, aner jeg ikke...

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-11-05, 20:10   #6
siljel
Juniormedlem
 
siljel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 31
siljel er på en erverdig vei

Sv: Fedon Lindberg is (for Atkins'ere?)

Jada. Lar den surre fint i en stund, så heller jeg miksen oppi. Både med splenda, candi..err.. heter noe sånt, strøsuketter, dråpsuketter, stevia etc..

Prøvd 3 forskjellige nå altså. Samme hver gang. Fryser på innsiden av bollen etter en liten stund, sånn at den ikke vil gå rundt. Har hovedsaklig prøvd oppskrifter med eggeplomme, kremfløte, vann, knuste bær etc.

siljel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon med kickstart pga insulinresistens - 50karb om dagen maks! Svar med sitat
Gammel 17-11-05, 02:19   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fedon Lindberg is (for Atkins'ere?)

Merkelig. Må nesten være selve maskinen din som er litt herpa? Jeg har hatt to ismaskiner og har aldri hatt det problemet.... Så dumt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-11-05, 19:00   #8
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: Fedon Lindberg is (for Atkins'ere?)

Kan dåke anbefale ein god ismaskin

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 17-11-05, 19:40   #9
Sturemmt
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Fyllingsdalen
Alder: 38
Innlegg: 166
Sturemmt er ny på veien

Sv: Fedon Lindberg is (for Atkins'ere?)

Hvor kjøper man ismaskiner? Er det dyrt?

__________________

Sturemmt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-11-05, 12:14   #10
siljel
Juniormedlem
 
siljel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 31
siljel er på en erverdig vei

Sv: Fedon Lindberg is (for Atkins'ere?)

Jeg har prøvd 3 forskjellige maskiner. Og den ene manualen sa faktisk at man ikke må bruke sukkererstatninger i maskinen!

Men etter mye prøving og feiling så fant jeg ut at det er mange andre med samme problem:

http://www.lowcarbfriends.com/bbs/sh...+maker+problem

Så jeg vet ikke, kanskje du har vært heldig med en helt annen oppskrift?

Men jeg kan ikke anbefale noen iskremlagere for sukkerfritt bruk iallefall. *sukk*

siljel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon med kickstart pga insulinresistens - 50karb om dagen maks! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fedon Lindberg-mat Bodil Dr Lindbergs 3 10-03-16 15:03
’Helt gresk’ – Fedon Lindberg guro Lavkarbobøker 0 29-09-05 16:19
Fedon Lindberg brød *Tussi* Ketolysekuren 7 17-04-05 15:24
Fedon Lindberg i utlandet? mofe Dr Lindbergs 1 13-03-05 10:44
Fedon Lindberg i Puls nå Huldr Lavkarbo generelt 20 16-12-04 15:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no