Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Avocado-lime smoothie med kokosmelk

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-06-10, 20:38   #1
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Avocado-lime smoothie med kokosmelk

1 boks kokosmelk
1 avokado
4 ss limejuice
ca 3 ts splenda (kan nok sløyfes? Kokosmelk er faktisk ganske søtt.)
2 fløteisbiter
1 egg
1 ss UDOs (kan nok sløyfes)

Kjøres i blenderen (jeg har stavmikserblender) til alt har en fin, kremete konsistens.
Hvis jeg hadde hatt mer plass i blenderen, så hadde jeg hatt oppi mere fløte

Her er den originale oppskkriften:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30991

Vedlagte bilder
Filtype: jpg avocado-lime.JPG (353,6 KB, 79 visninger)
__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Sist redigert av Gracella : 01-11-10 kl 17:06.
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 23:09   #2
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk

den her hørtes spennende ut! Hvordan står den i kjøleskapet til dagen over? Tenker meg at det blir en meget stor porsjon å ta på en gang.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 23:18   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk

Den går fint til dagen etter - tror jeg. Jeg har bare lagd den en gang med kokosmelk og husker ikke om jeg drakk alt samme dagen
Synes den er bedre med yoghurt, rømme eller CF... og masse fløte!

Jeg lurer på om den har en tendens til å skille seg litt dagen etter hvis man har olje i den? Smaken er i alle fall den samme, men den ser ikke like fin ut

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 15:49   #4
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk

Mmm, denne må jeg prøve, så kjempedeilig ut.

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 14:09   #5
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk

Takk for denne! Jeg prøvde med kokosmelk, egg, avocado og lime - ingen fløte, for jeg tåler ikke meieriprodukter. Den ble litt kvalmende, jeg er nok egentlig ikke så glad i smaken av kokosmelk ... Men jeg tilsatte noen frosne blåbær, og da ble den yummy! Lot være å ta oppi noe søtt, men hadde i litt vaniljepulver (ekte vanilje).

Nam nam!

Spiste forresten bare halve, skal ta resten senere

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 14:42   #6
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk

Jeg elsker denne, men lager uten kokosmelk og uten olje. Bruker vel ca 1/2 dl kremfløte og en god del vann (liker ikke når smoothien blir for tykk).

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 21:02   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk

Jøsses, denne var overraskende god! Snodig, kanskje, men mest fordi det var uvant smakssammensetting. Nå har jeg brukt avocado til bakst før, søt også, og det har vært helt supert. Ikke minst tåler jeg ikke yoghurt, så jeg ble gledelig overraska! Jeg bruker jo mye kokosmelk i varm mat, men har aldri helt vært i smoothie-gamet. Sitter alt og lurer på hva annet jeg kan bruke sammen med kokosmelk i smoothie.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 21:03   #8
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk

Hvilken del av koksmelken brukte du? Den faste eller den flytende eller begge?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 21:04   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Sitter alt og lurer på hva annet jeg kan bruke sammen med kokosmelk i smoothie.

Bringebær!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 21:04   #10
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jøsses, denne var overraskende god! Snodig, kanskje, men mest fordi det var uvant smakssammensetting. Nå har jeg brukt avocado til bakst før, søt også, og det har vært helt supert. Ikke minst tåler jeg ikke yoghurt, så jeg ble gledelig overraska! Jeg bruker jo mye kokosmelk i varm mat, men har aldri helt vært i smoothie-gamet. Sitter alt og lurer på hva annet jeg kan bruke sammen med kokosmelk i smoothie.

Bringebær og vodka... eller fløte

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 21:06   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Hvilken del av koksmelken brukte du? Den faste eller den flytende eller begge?

Begge. Den ble likevel ganske tjukk, omtrent som yoghurt, faktisk.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Bringebær!

Tenkte på det! Google oppskrifter på smoothies med kokos, men det er jo nesten utelukkende med bananer.

Opprinnelig lagt inn av lille_trille, her.

Bringebær og vodka... eller fløte

Ikke fløte, jeg tåler ikke meieriprodukter, derfor jeg ville prøve denne. Vokda, hehe. Jeg tenkte mer på å ha dette som et måltid, da. Jeg lagde halve oppskrifta, og det var ganske mettende. Men som drink, seff, det blir noe annet igjen. Rom tror jeg kunne ha funka bedre enn vokda.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 21:08   #12
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk

Hva med litt kakao og en dæsj søtning? Kanskje det blir som sjokolademilkshake med kokos da? Bountyshake

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 21:10   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Google oppskrifter på smoothies med kokos

Jeg bare bruker "man tager hva man haver"-prinsippet på smoothies. Kokkosmelk, bringebær, litt sitron (evt lime), litt vann og et rått egg tror jeg kan funke fint.

Forøvrig har jeg dilla på blåbær og ingefær-smoothie, ser ikke bort fra at den kan funke veldig bra med kokosmelk!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 21:11   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Hva med litt kakao og en dæsj søtning? Kanskje det blir som sjokolademilkshake med kokos da? Bountyshake

Hehe, da blir det litt for langt fra et måltid igjen. Jeg er egentlig ingen snacker, og prøver mitt beste for å kun spise for næringens skyld. Tidvis med vekslende hell, stort sett med stort hell. Men kakao av kokosmelk, vann, 100% kakao og litt stevia er veldig godt!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 21:18   #15
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Bringebær!

Der minte du meg på noe! Jeg tenkte å kjøpe ferske bringebær til å ha oppi ... Må jo bli godt!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 22:09   #16
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk

Smoothie av kokosmelk, bringebær og rabarbra er veldig godt! Trengs nok litt søtning, jeg pleier å ha i noen dråper stevia.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 22:18   #17
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Smoothie av kokosmelk, bringebær og rabarbra er veldig godt! Trengs nok litt søtning, jeg pleier å ha i noen dråper stevia.

Tji-hi, for første gang smilte jeg litt av nicket ditt da jeg så det i denne tråden. For jeg hadde jo blåbær i min smoothie

Men - det hørtes godt ut!

Fikk forresten ikke tak i ferske bringebær, så ble frosne. Tror det blir det i frokostsmoothien i morgen

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 22:25   #18
LilleFly
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 128
LilleFly er på en erverdig vei

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk

Denne skal prøves

LilleFly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 14:08   #19
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk

Jeg spiser stadig denne Men i dag hadde jeg ikke kokosmelk, så brukte bare en halv avocado, et egg, blåbær, bringebær og jordbær (frosne), og litt appelsinsaft som jeg hadde presset tidligere av et par appelsiner som bare ble liggende (brukte halve av den) ... den safta var ganske søt, så smoothien ble søt og god selv uten kokosmelka. Godt

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 14:22   #20
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men kakao av kokosmelk, vann, 100% kakao og litt stevia er veldig godt!

Hvorfor vann? Jeg bruker bare kokosmelk, kakaopulver og sukrin og den blir deilig på konsistens, trenger ikke være tynnere enn det synes jeg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 14:39   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hvorfor vann? Jeg bruker bare kokosmelk, kakaopulver og sukrin og den blir deilig på konsistens, trenger ikke være tynnere enn det synes jeg.

Fordi jeg synes den ble bedre med litt vann, rett og slett!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Avocado-lime smoothie Gracella Smoothies / drikke 15 26-11-13 14:37
Key Lime Cheesecake Nille Kake/dessert og snacks 23 06-03-11 15:45
Får ikke til å lime inn tickeren min Sukkerzpinn Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 11 26-07-10 11:25
Lime-mousse Marianne Kake/dessert og snacks 0 07-02-05 20:36
Avokado- og rekesalat med lime- og pasjonsfruktdressing Marianne Lunsj 0 07-02-05 20:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no