Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Barer istedenfor nøtter i veska? Fett, karbo, protein? Hmm

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-03-13, 02:26   #1
Tetra
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Med kjæresten <3
Alder: 37
Innlegg: 138
Tetra er på en erverdig vei

Barer istedenfor nøtter i veska? Fett, karbo, protein? Hmm

Jeg tåler ikke nøtter eller melk, så jeg kan ikke ha med meg nøtter, cottagecheese osv som niste i veska osv...

Siden jeg tåler melk i små mengder har jeg fint kunnet spise barer fra atkins med kokkos, herbalife med sitron og nutrilett med sjokolade før jeg startet på lavkarbo.

Er det flere som bruker disse som et mellommåltid en gang i blandt?

Har fått lest meg til at man kan regne 1g protein pr kg kropp
Er det sånne måter for fett og karbo også?
Prøver å ligge på pluss minus 50-60 kabro, noen dager blir høyere andre dager lavere.

Tetra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 12:14   #2
Filifjonka
Medlem
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 320
Filifjonka er en juvelFilifjonka er en juvelFilifjonka er en juvel

Sv: Barer stedenfor nøtter i veska? fett,kabo,protein? hmm

Om du ligg på 50-60 g karbo så gjev vel feittmengda seg sjølv? Jo meir karbo, jo mindre feitt. Vil du ned i vekt, er det begrensa kor mykje energi kroppen din bør få.

__________________
Filifjonkejournalen
Filifjonka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 15:15   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Barer stedenfor nøtter i veska? fett,kabo,protein? hmm

Jeg har pleid å ha de små reinsdyrspølsene (Reinsnacks) man får på Rema/Rimi/bensinstasjoner ol, til "nødproviant".

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 23:59   #4
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Barer stedenfor nøtter i veska? fett,kabo,protein? hmm

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Jeg har pleid å ha de små reinsdyrspølsene (Reinsnacks) man får på Rema/Rimi/bensinstasjoner ol, til "nødproviant".

Ja, sånne reinpølser eller de lange vanlige ølpølser er supert å ha som snacks i veska. Og avokado.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 08:31   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Barer stedenfor nøtter i veska? Fett, karbo, protein? Hmm

Selvfølgelig kan barer brukes, men det er et par problemer med dem:
- de fortrenger vanlig, ordentlig mat med vitaminer og mineralerr (mye av sånn mat er skikkelig skral på den måten)
- de er søte og kan hos mange opprettholde søtsug og uvanen med å ta etter søtt for å stille sulten
- de inneholder i mange tilfeller kunstig søtning som er en stopper for en god del

Så sånn sett så er de på nivå med frukt når det gjelder lavkarbo - kan spises, men ikke den beste løsningen. Og det er selvfølgelig bedre om man kan finne mellommåltid (dersom man finner det nødvendig på lavkarbo) som harmonerrer mer med kostholdet generelt.

Jeg hadde en periode hvor jeg hadde et veldig begrenset kosthold på grunn av eliminasjonsdiett. Da endte jeg opp med tørket kjøtt, solsikkefrø og gresskarkjerner som nødproviant (i tillegg til nøtter da - de kunne jeg spise). Skikkelig kjedelig mellommåltid, men de ga meg det jeg trengte - mat nok sånn at jeg ikke glefset hodet av noen fram til neste måltid.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar

Emneord
atkins bar, mellommåltid, nutrilett


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Prosentfordeling protein, fett og karbo IKJ Ketolysekuren 4 06-06-12 18:58
Fett, karbo, protein og metthetsfølelse kamp Generell diskusjon 24 24-08-10 15:12
Karbo-protein-fett-kalkulator Homer Simpson Spørsmål og svar 0 04-05-09 13:23
Hva er formelen for fett, karbo og protein? tattoogl Ketolysekuren 0 28-04-09 18:43
Fordeling karbo/ protein/ fett Nynne Lavkarbo generelt 3 11-03-08 10:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no