Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Spis så mye frukt du vil, frukt er fantastisk!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-09-10, 00:13   #76
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Spis så mye frukt du vil, frukt er fantastisk!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det svaret hennes provoserte meg så mye at jeg sendte et langt, hissig og ganske nedlatende innlegg til spørre-runden hennes. Det ble IKKE trykket for å si det sånn Det hjalp ikke på at jeg hadde fått et ordentlig svada-svar på spørmslet mitt om vitaminer i frukt vs grønnsaker heller...

You go, girl!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 12:00   #77
Nordica
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 12
Nordica er på en erverdig vei

Sv: Spis så mye frukt du vil, frukt er fantastisk!

Jammen morsomt å lese denne tråden:-)
Ingen tvil om at det er mye karbo i frukt, men på den annen side inneholder frukt også mye vitaminer og fytokjemikalier som kroppen vår trenger (ihvertfall slik frukten en gang var, altså da frukten var solmoden og næringsstoffene inntakte).
Jeg lever lavkarbo og holder meg unna frukt, men får i meg de gode fruktstoffene gjennom JuicePlus. JuicePlus er nyplukket og solmoden frukt og grønnsaker i kapsler, som er tørket med en spesiell metode med lav temperatur som beholder alle de gode næringsstoffene. Ikke frysing, da beholder man ikke all næringen.
Er det noen andre av dere som også får i dere frukt på denne måten?

__________________

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wokPrBZ/]
Nordica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 12:10   #78
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Spis så mye frukt du vil, frukt er fantastisk!

Det er jo ikke akkurat så mye vitaminer og annet i frukt som man ikke kan få i seg fra grønnsaker og kjøtt, egentlig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:14   #79
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Spis så mye frukt du vil, frukt er fantastisk!

Ettersom den jevne nordmann før jordbruksrevolusjoenen kun spiste det av frukt og bær som var tilgjengelig under en relativt kort sesong, så vil jeg ikke tro vi manglet noe resten av året. Frukt hadde en viss hensikt en gang i tiden, og det var energi til lagring for vinter.
Ikke noe direkte galt med frukt, men JEG tåler det ikke, og det er på grunn av sukkeret, og derfor spiser jeg det heller ikke. For de som ikke får høyt blodsukker og blir dårlige av frukt -kjør på! Det handler jo også om matglede, men jeg betviler sterkt at noen trenger frukt. De næringsstoffene jeg trenger får jeg i meg fra kjøtt og grønnsaker.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 16:27   #80
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Spis så mye frukt du vil, frukt er fantastisk!

Man trenger jo ikke kjøre innpå kilovis heller! I dag kjøpte jeg 3 ganske store plommer, sånne nydelige rød-gule vet dere og hadde til et lite mellommåltid. Helt nydelig! Og siden jeg ikke kjøpte flere enn tre så spiste jeg ikke flere heller.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 16:29   #81
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Spis så mye frukt du vil, frukt er fantastisk!

Jeg elsker frukt og spiser det mange ganger i uka. Frukt ER jo fantastisk godt, og de norske plommene som er i butikkene nå, samt klementiner til jul, er jo rene godteriet. Men nå skal jo ikke jeg ned i vekt heller.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 16:34   #82
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Spis så mye frukt du vil, frukt er fantastisk!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg elsker frukt og spiser det mange ganger i uka. Frukt ER jo fantastisk godt, og de norske plommene som er i butikkene nå, samt klementiner til jul, er jo rene godteriet. Men nå skal jo ikke jeg ned i vekt heller.

Ikke jeg heller. Skal bare holde vekta og ha god helse og kose meg med masse deilig mat! Og litt frukt.

Lille Gubben er forundret der jeg sitter og kjører innpå med egg med smør, rømmesauser og masse godis og er slankere enn noensinne. "Rart at du holder vekta, du eter jo masse!" sier han. "Jepp!" sier jeg og gliser.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 22:17   #83
Dååris
Medlem
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 91
Dååris har en fantastisk aura rundt segDååris har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spis så mye frukt du vil, frukt er fantastisk!

Jeg er oppvokst med fruktgkorifiseringen, og vil nå si at Iset har ganske mye for seg.
"et eple om dagen, er bra for magen"
"a apple a day, keeps the doctor away"
5 om dagen- kampanjen
Jobbfrukt for bedre helse
JA, frukt er godt. Ja, frukt har vitaminer. Frukten er laget slik at vi skal ville spise den, sånn spres frøene.
Jeg vil tro, uten å ha noen som helst ærnæringsmessig bakgrunn, at vi skal spise frukt. I korte perioder av året! Sommerstid, kanskje vi har nytte av fruktsukkeret da?

Dååris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 14:02   #84
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spis så mye frukt du vil, frukt er fantastisk!

Er det fler enn meg som aldri har vært glad i frukt?
Jeg spiste litt av det før fordi det var så "sunt", men er glad jeg slipper det nå...

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 14:09   #85
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Spis så mye frukt du vil, frukt er fantastisk!

Opprinnelig lagt inn av Homer Simpson, her.

Er det fler enn meg som aldri har vært glad i frukt?
Jeg spiste litt av det før fordi det var så "sunt", men er glad jeg slipper det nå...

Jeg synes et eple eller litt melon nå og da kan smake veldig godt, men det har alltid vært en sommer-greie for meg. Ikke noe jeg savner i stor grad nå, og jeg ville ikke hatt det i hus, uansett - for det første jeg assosierer med frukt, er fluer...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 14:16   #86
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spis så mye frukt du vil, frukt er fantastisk!

Opprinnelig lagt inn av Homer Simpson, her.

Er det fler enn meg som aldri har vært glad i frukt?
Jeg spiste litt av det før fordi det var så "sunt", men er glad jeg slipper det nå...

Jeg spiste frukt, fordi mor sa at jeg måtte spsie frukt fordi det var sunt.
Jeg er glad jeg slipper å spise søtlig frukt idag.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 16:24   #87
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Spis så mye frukt du vil, frukt er fantastisk!

Jeg har aldri hatt sansen for frukt.. En skjelden gang tar jeg fram kniven og skjærer en appelsin i biter, det er litt snadder.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 16:40   #88
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Spis så mye frukt du vil, frukt er fantastisk!

Var veldig glad i fruktsalat med maaasse vaniljesaus... men tror det kanskje kom av vaniljesausen Savner definitivt ikke frukt!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 22:10   #89
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Spis så mye frukt du vil, frukt er fantastisk!

Eneste gangen jeg savner frukt er når dere minner meg på hvor godt det er Men, det smakte mye mindre vann før... (må innrømme at jeg skeiet ut med et bittelite "hjemmelagd" eple i helga, er nemlig glassepler )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 22:23   #90
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Spis så mye frukt du vil, frukt er fantastisk!

Jeg får craving på melon når jeg er fyllesyk (selv om melon strengt tatt er et bær), sikkert fordi det består av så mye vann, og fyllesyke er jo som regel godt hjulpet av dehydrering. Epler og pærer takler jeg ikke, får rare tenner av dem. Appelsiner, mandariner og clementiner minner meg kun om store sår i munnvikene fra jeg var liten, kiwi om sår I munnen, etc. Har hatt så mye allergier at frukt i grunn ikke har vært noen naturlig del av kostholdet mitt noensinne, tross jeg var vegetarianer i mange år. Bær derimot. Bær er finfint!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 00:40   #91
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Spis så mye frukt du vil, frukt er fantastisk!

Hehe, jeg er motsatt av Photo. Jeg er ikke så glad i bær (bortsett fra jordbær), men frukt er finfint. Men så har jeg alltid hatt en søt tann. Eple, pære, melon (cantaloupe ), stenfrie druer, banan, plommer, kiwi, ananas, mango, you name it egentlig. Det er ikke mange frukter jeg ikke liker. Kommer ikke på noen nå jeg ikke liker. Jo, forresten - grapefrukt. Jeg er av de som kjenner den bitre smaken av grapefrukt (visstnok ikke alle som kjenner den), så jeg klarer ikke å spise grapefrukt. Og er kirsebær og morellbær egentlig frukt? I så fall, så liker jeg ikke dem heller. Frukt er vel det eneste jeg savner på lavkarbo. Så det kommer jeg nok til å introdusere som "lørdagsgodt" om noen år når jeg når matchvekt. Men frukt er nettopp det - godteri.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 00:47   #92
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Spis så mye frukt du vil, frukt er fantastisk!

Eller... når jeg leser denne her, så ble jeg heeelt forvirret.

Agurk, bringebær, jordbær, korn (?), mandel er frukt.
Appelsin, aprikos, banan, drue, klementin, melon, sitron, tomat er bær.

Oisann...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 01:07   #93
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Spis så mye frukt du vil, frukt er fantastisk!

Ja, forvirrende, er det ikke? Men jordbær er ikke frukt heller, det en blomst, nærmere bestemt i rosefamilien . Selve jordbæret er en "falsk frukt", noe som kun går på konsistensen og spisbarheten, men i bunn og grunn er det en blomst, og for å gjøre det ennå mer forvirrende så er frøene faktisk nøtter! Dette sjekket jeg nøye ut etter en eviglang diskusjon sist sommer. Jeg hadde rett .
Melon har jeg alltid tenkt på som bær, for det lærte jeg da jeg var liten, og syntes det var fryktelig festlig å tenke på at jeg spiste et kjempebær . Kokosnøtt er ikke en nøtt, men et frø, peanøtt er ikke en nøtt men en belgefrukt. Jada, lett skal det ikke være.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 22:43   #94
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Spis så mye frukt du vil, frukt er fantastisk!

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

"Grønnsaker kan du spise rå eller koke og innholdet av karbohydrater ar lavt i grønnsaker. Du trenger ikke å tenke på tilberedningen. Du skal spise veldig mange gulrøtter for å få til en økning i blodsukkeret ditt."
100g kokt gulrot påvirker blodsukkeret MER enn 100g rørsukker. Rørsukker! Og så påstå at det skal veldig mange gulrøtter til for å få en økning i blodsukkeret?

Synes ikke denne bør få stå uimotsagt , da det du sier er feil. Fra hundre gram kokt gulrot får du mellom 5 og 10 gram karbohydrat alt avhenig av hvilken næringstabell du stoler på. Fra 100 gram rørsukker får du hundre gram karbohydrat. Den glykemiske indexen er litt høyere på den kokte gulroten, men mengden karbohydrater er 10-20 ganger mindre, og belastningen på ditt blodsukker blir mye lavere enn om du spiser 100 gram sukker. Vil på siden slå et lite slag for gulroten som jeg synes får altfor mye tyn....

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 00:36   #95
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Spis så mye frukt du vil, frukt er fantastisk!

Opprinnelig lagt inn av Alkazelters, her.

Synes ikke denne bør få stå uimotsagt , da det du sier er feil. Fra hundre gram kokt gulrot får du mellom 5 og 10 gram karbohydrat alt avhenig av hvilken næringstabell du stoler på. Fra 100 gram rørsukker får du hundre gram karbohydrat. Den glykemiske indexen er litt høyere på den kokte gulroten, men mengden karbohydrater er 10-20 ganger mindre, og belastningen på ditt blodsukker blir mye lavere enn om du spiser 100 gram sukker. Vil på siden slå et lite slag for gulroten som jeg synes får altfor mye tyn....

Jepp, jeg hadde påstått det en annen plass også og fikk vite at det var feil. Jeg tenkte på GI'en og den er nesten like høy som sukker (men ikke høyere enn). Men GI'en skal ganges med antall gram kh per 100 gram, og da blir ikke GB'en til gulrot så ille. GI'en er hvor fort blodsukkeret blir påvirket, og GB er på en måte det samlede "arealet" på blodsukkerstigningen. Så siden GI'en er såpass høy, så blir det en blodsukkertopp (og påfølgende -bunn). Så det hun sa var fortsatt feil. Det skal IKKE mye gulrot til for å få en økning i blodsukkeret.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Frukt andreasoe Ketolysekuren 8 23-02-10 10:04
Frukt anette76 Fase II 0 18-01-10 09:29
ja og nei frukt? leni Spørsmål og svar 4 23-05-07 12:39
Frukt nøtta Lavkarbo generelt 30 25-05-06 14:05
Frukt? Lille Kalori Spørsmål og svar 1 24-05-06 00:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no