Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Kan jeg spise "brød" på Skaldemann-kur?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-11-07, 14:40   #1
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Kan jeg spise "brød" på Skaldemann-kur?

Jeg driver og snuser litt på om jeg skal gå over til Skaldemann framfor Ketolyse...

Og så lurer jeg på om jeg kan lage f.eks Isetbrød hvis jeg skal følge Skaldemann?

Jeg skal myse litt på boka hans i bokhandleren senere i dag, men jeg tror ikke jeg kommer til å konvertere om jeg ikke er sikker på at det er noe for meg... jeg har stagnert helt på Ketolyse - og har gjort det leeenge nå...

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 15:22   #2
Lars
Juniormedlem
 
Lars sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 43
Innlegg: 13
Lars er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg spise "brød" på Skaldemann-kur?

Opprinnelig lagt inn av wander, her.

Jeg driver og snuser litt på om jeg skal gå over til Skaldemann framfor Ketolyse...

Og så lurer jeg på om jeg kan lage f.eks Isetbrød hvis jeg skal følge Skaldemann?

Jeg skal myse litt på boka hans i bokhandleren senere i dag, men jeg tror ikke jeg kommer til å konvertere om jeg ikke er sikker på at det er noe for meg... jeg har stagnert helt på Ketolyse - og har gjort det leeenge nå...

Nå skal det presiseres at jeg er nybegynner og dermed snakker ut fra den begrensede kunnskapen jeg har, men du kan vel gjøre hva som helst så lenge du holder deg under 20 gram karbohydrater pr dag. Tror Skaldeman selv har sagt at selv om han spiser grønnsaker nå så skal han aldri spise brød igjen. Hvis brød er veldig viktig for deg finnes det sikkert mer optimale filosofier å følge. Men hvem vet, kanskje brød er grunnen til at du har stagnert så lenge. Prøv det noen uker og se hva som skjer!

Lars er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 12:18   #3
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan jeg spise "brød" på Skaldemann-kur?

Det er ikke brød jeg mener. Jeg mener brødestatning - som f.eks brødet til Iset her på forumet.

Det er laget av rømme og krydder og nøtter og mandler og kruskakli...

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 13:58   #4
Lars
Juniormedlem
 
Lars sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 43
Innlegg: 13
Lars er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg spise "brød" på Skaldemann-kur?

Opprinnelig lagt inn av wander, her.

Det er ikke brød jeg mener. Jeg mener brødestatning - som f.eks brødet til Iset her på forumet.

Det er laget av rømme og krydder og nøtter og mandler og kruskakli...

Aha, da har jeg ærlig talt ikke peilig. Jeg overlater podiet til noen mer erfarne enn meg

Lars er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 18:08   #5
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan jeg spise "brød" på Skaldemann-kur?

Ser ingen grunn til at du ikke skal gjøre det. Skaldeman skriver at han ikke vil spise det, men det er kun på grunn av at han ikke vil få "brød-sug" igjen. Han mener også at kli bare er tull å spise siden det går tvers gjennom kroppen og at det er uten næring. Som han sier: Hvis du er glad i å sitte på do hver dag, så hvorfor ikke?


Sist redigert av Veggpryd : 10-12-07 kl 18:17.
Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no