Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier

Ketose funker dårlig

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-09, 15:33   #1
Albass
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 3
Albass er på en erverdig vei

Ketose funker dårlig

Hei!

Jeg har sittet lest en del her inne den siste tiden etter at jeg startet med ketosekuren selv - dette er nå fire uker siden. Jeg har testet meg selv hver dag og har vært i ketose hele tiden - problemet er nå at jeg ikke har gått ned noen ting - ikke en kilo. Etter å ha fulgt prinsippene til fulle i fire uker er dette ganske nedslående. Har i tillegg trent 4-5 ganger pr. uke som i seg selv er ganske slitsomt når man blir ganske slapp av denne kuren. Det skal sies at jeg ikke er overvektig og skal bare ned ca 4 kilo.
Leste ett par steder her inne at blodtype kan ha noe å si? Noen som har samme erfaringer. Til info er jeg kvinne, 40 år

Takker på forhånd for tilbakemeldinger!

Albass er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 15:35   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketose funker dårlig

Følger du en bestemt diett? Eller er det en egendefinert ketose-diett?

For hos de aller fleste vil de siste 5-6 kiloer være vanskelig å bli kvitt selv på en diett basert på ketose

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 15:41   #3
Albass
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 3
Albass er på en erverdig vei

Sv: Ketose funker dårlig

Takk for svar

Det er mulig den er egen-definert - har "lært" gjennom en venn. Bare fett og proteiner - med maks 20 g karbo om dagen.Ikke alkohol, sukker, frukt og minimalt med grønnsaker - kun litt brokkoli, agurk, champignon og salat.
Så hva gjør man for å presse ned de siste kiloene?

Albass er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 15:43   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketose funker dårlig

Øker med mer grønnsaker kan nok være en fordel.
Eller går over på en mer fedon-aktig livsstil

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 15:47   #5
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Ketose funker dårlig

Lavkarbo og ketose gjør at kroppen finner sin idealvekt. Dersom man er undervektig, vil man legge på seg, og dersom man er overvektig, vil man gå ned.
Når man er under ti kg unna det man selv ser på som sin idealvekt, vil ikke kroppen gjøre så mye annet enn å kvitte seg med vann som har bundet seg i kroppen. Den vil nok over tid (måneder) gå noe ned dersom kroppen mener det er forsvarlig.

Lavkarbo er ikke ment å være vektreduserende, men vektregulerende.

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 15:51   #6
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Ketose funker dårlig

Opprinnelig lagt inn av SusieBlues, her.


Lavkarbo er ikke ment å være vektreduserende, men vektregulerende.

Det der er vel det samme...vektreduserende kontra vektregulerende... Man går jo ned hvis man har en del å ta av også. Det er min erfaring i alle fall.

Det kan være lurt å regne på hvor mye energi man får i seg tenker jeg. Min erfaring er at jeg ikke kan spise alt jeg har luyst på - er sulten på - selv om jeg velger lavkarbomat.

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 15:56   #7
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Ketose funker dårlig

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Det der er vel det samme...vektreduserende kontra vektregulerende... Man går jo ned hvis man har en del å ta av også. Det er min erfaring i alle fall.

Det er slett ikke alle mennesker som trenger å gå ned i vekt. Noen trenger å gå opp i vekt, og sliter med det. Det er flere som har vært aktive her på forumet som opplevde en positiv vektoppgang med lavkarbo.

Dersom man selv mener at man er et par kg overvektig, er det ikke så mye å regulere for kroppen. Den vil nok kvitte seg med vann som har vært bundet, men ellers vil den nok ikke gi en rask vektnedgang.

Jeg mener uansett er lavkarbo er best, pga helsen.

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 16:44   #8
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Ketose funker dårlig

Opprinnelig lagt inn av SusieBlues, her.

Lavkarbo og ketose gjør at kroppen finner sin idealvekt. Dersom man er undervektig, vil man legge på seg, og dersom man er overvektig, vil man gå ned.
Når man er under ti kg unna det man selv ser på som sin idealvekt, vil ikke kroppen gjøre så mye annet enn å kvitte seg med vann som har bundet seg i kroppen. Den vil nok over tid (måneder) gå noe ned dersom kroppen mener det er forsvarlig.

Lavkarbo er ikke ment å være vektreduserende, men vektregulerende.

Helt riktig!

Hvor mye man vil gå ned har ingenting med helse og idealvekt å gjøre. Vil du ned fettprosent eller vekt? Ville aldri anbefalt å ligge mye under "normalvekt" med vilje. Da skal man ha god grunn, med hensyn til alle helserisikoene hos kvinner, ved for lav fettprosent.

Fysiologisk sett er scenarioet du beskriver veldig rart. Hvis du har vært i ketose og trent så mye som du har gjort, burde du i det minste ha gått ned i fettprosent, nesten uansett utgangspunkt. Bruk målebånd - du har kanskje gått ned litt i fettprosent (cm).

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dårlig ånde og dårlig kroppslukt ved ketolyse, stemmer dette? isbjørndama Generell diskusjon 8 26-03-10 19:16
Huff, jeg føler meg dårlig i ketose Hønemor Ketolysekuren 25 22-02-08 14:01
Hva funker for meg? modumodd Lavkarbo generelt 5 06-02-08 02:20
Enkelt måltid, dårlig tid, på ketose tinkerbell00 Ketolysekuren 17 18-09-07 18:56
i ketose - med dårlig samvittighet.... Zoë Lavkarbo generelt 11 25-02-06 23:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no