Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Enda ikke i ketose

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-09-09, 23:24   #1
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Enda ikke i ketose

Dette er min fjerde dag på lavkarbo, men enda er det sagnomsuste ketosen langt unna. Jeg testet i morges og sticks'en sier "trace" og jeg har ingen symptomer som tyder på noe unormalt i kroppen. Jeg tror kanskje jeg spiser for lite fett, selv om jeg føler jeg dytter det i meg. Her er dagboken min, håper noen kan gi meg noen input.

Jeg liker ikke majones og ren eggeplomme, så det får jeg ikke i meg. Smør synes jeg er godt, men mangler noe å spise det på uten å få opp karbene i tillegg.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 23:33   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Enda ikke i ketose

Du skal måle ketose om kvelden, minst 2 timer etter siste måltid!
Det er da resultatet er mest pålitelig!

Har du prøved å lage ostechips?
Jeg har fått totalt dilla!

Du tar ost, jeg bruker helst Kavli ferdigskivet ost med feks skinke eller bacon. Legger det på bakepapir på en tallerken som tåler mikro. Full effekt i 3 min og så rett på rist!
Knekkebrød så gode som noen!
Jeg har på masse smør og pålegg som rekesalat eller røklaks eller ost og skinke eller......

Namnam!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 23:41   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Enda ikke i ketose

Hei,
De stixa man får i Norge skifter jo farge og skifter den farge, uansett hvor svakt, så er man i ketose. Du skriver at resultatet viser ”trace” – det betyr jo spor – spor av ketoner?
Mengden fett har ikke noe å si for om man kommer i ketose eller ikke – der gleder kun inntaket av kh. I tillegg kan jeg nevne at enkelte ikke får utslag på stixen rundt eggløsning og mens.
…man behøver verken å spise egg eller majones på ketolyse, det går sikkert fint uten, men egg er utrolig enkel mat da og de har jo et vannvittig utvalg av majones "over there".

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 00:18   #4
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Enda ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
De stixa man får i Norge skifter jo farge og skifter den farge, uansett hvor svakt, så er man i ketose. Du skriver at resultatet viser ”trace” – det betyr jo spor – spor av ketoner?
Mengden fett har ikke noe å si for om man kommer i ketose eller ikke – der gleder kun inntaket av kh. I tillegg kan jeg nevne at enkelte ikke får utslag på stixen rundt eggløsning og mens.
…man behøver verken å spise egg eller majones på ketolyse, det går sikkert fint uten, men egg er utrolig enkel mat da og de har jo et vannvittig utvalg av majones "over there".

Jeg har amerikanske sticks, de har en hel skala. Fullt utslag er over 60 mg/volumenhet, trace er 5mg/volum. Så det er et godt stykke igjen...

Jeg spiser egg i blanding, bare ikke stekt eller kokt. Men majones brekker jeg meg av, så det funker ikke. Var for å luke ut tips om å få i seg fett fra dette jeg gav opplysningen - det funker nemlig dårlig

Ostechips skal jeg prøve. Flere tips? Eller ideer om hvorfor jeg ikke når det hellige stadiet?

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 07:43   #5
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Enda ikke i ketose

linfrø skiver.

foresten viste du at: linfrø består av 58% omega3?
mye fett og proteiner der..! 0 karbo.


og skjøp soyamelk, med 0,1karber, lag pannekaker! det er nydelig...

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 09:12   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Enda ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.

Jeg har amerikanske sticks, de har en hel skala. Fullt utslag er over 60 mg/volumenhet, trace er 5mg/volum. Så det er et godt stykke igjen...

Jeg spiser egg i blanding, bare ikke stekt eller kokt. Men majones brekker jeg meg av, så det funker ikke. Var for å luke ut tips om å få i seg fett fra dette jeg gav opplysningen - det funker nemlig dårlig

Ostechips skal jeg prøve. Flere tips? Eller ideer om hvorfor jeg ikke når det hellige stadiet?

Men er ikke de stixene egentlig beregnet på å måle konsentrasjonen ketoner i urinen for de som har eller mistenkes har ketoacidiose (eller hvordan det nå staves)? Altså når det ikke er snakk om kostholdsinduserte ketose.

Som Arnakristin sier, utslag er utslag.... Det er ikke grader av ketose!!

Du skal helst måle på kvelden ca to timer etter at du har spist.
Mange vil ha ketoner i urinen om morgenen pga at det er lenge siden de har spist.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 09:23   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Enda ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

og skjøp soyamelk, med 0,1karber, lag pannekaker! det er nydelig...

IKKE kjøpe soyamelk! Hehe. Soya i spiselig form er fermentert, og inneholder en god del østrogen. Ikke særlig bra for stoffskiftet og syklusen

Sticksene er uansett bare en indikasjon, de forteller bare hva som skjer i urinen, ikke kroppen forøvrig. Det finnes også de som aldri får utslag, men som fortsatt er i ketose og forbrenner fett. De aller aller fleste er i ketose på et inntak av mindre enn 30 gr kh.
Om du synes det er viktig å måle, så kan du kanskje bestille fra ketolyse.no, eventuelt ta kontakt med et norskt apotek og be dem sende deg, eller om noen du kjenner i gamlelandet kan kjøpe og sende i posten i stedet for

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 10:16   #8
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Enda ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

IKKE kjøpe soyamelk! Hehe. Soya i spiselig form er fermentert, og inneholder en god del østrogen. Ikke særlig bra for stoffskiftet og syklusen

Sticksene er uansett bare en indikasjon, de forteller bare hva som skjer i urinen, ikke kroppen forøvrig. Det finnes også de som aldri får utslag, men som fortsatt er i ketose og forbrenner fett. De aller aller fleste er i ketose på et inntak av mindre enn 30 gr kh.
Om du synes det er viktig å måle, så kan du kanskje bestille fra ketolyse.no, eventuelt ta kontakt med et norskt apotek og be dem sende deg, eller om noen du kjenner i gamlelandet kan kjøpe og sende i posten i stedet for

Å måle er egentlig ikke viktig, men jeg mangler jo alle andre symptomer også, så jeg brukte stixen for å sjekke om jeg kunne være i ketose likevel - og det var jeg neppe, siden det var morgen.

Kan det hende jeg må enda lavere på karbene? Idag endte jeg på 21, det er jo for høyt, de andre dagene har jeg ligget mellom 15 og 20.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 10:20   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Enda ikke i ketose

En eller to karber spiller liten rolle, altså. Gi deg selv et visst slingringsmonn på en karb eller to. Det er i alle fall liten vits i ligge under tjue!
Om du ikke har de vanlige symptomene så er du jo heldig
Om man blir dårlig i overgangen til ketose har mye å gjøre med livet man levde før. Jeg spiste generell lavkarbo i nesten et halvt år før jeg la om til Atkins og gjennomførte induksjonen, og hadde minimalt med plager. Litt lettere hodepine, og litt dårlig lukt og noen kviser, men ikke noe ekstremt, jeg ville sikkert ikke lagt merke til det om det hadde skjedd uten at jeg var klar over at det kom til å skje .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 10:56   #10
Abbe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 245
Abbe er på en erverdig vei

Sv: Enda ikke i ketose

Mener jeg leste et sted at tomater kan være "stopper", kanskje kutte tomatene? Ellers har jeg ikke peiling, prøver ikke å komme i ketose jeg, og teller ikke nøye karber.

__________________
2002-2003: Ned over 20 kg ved å spise lite kalorier...
Målet var å komme ned i matchvekt, men stoppa 5kg fra...
2003-2009: Opp 8 kg, lavt kaloriinntak fungerer dårlig
2009- : Prøver lavkarbo
Abbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo (15-50g karbo) Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 11:54   #11
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Enda ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av Abbe, her.

Mener jeg leste et sted at tomater kan være "stopper", kanskje kutte tomatene? Ellers har jeg ikke peiling, prøver ikke å komme i ketose jeg, og teller ikke nøye karber.

Med partystoppere mener man de faktorene som kan hindre vektnedgang til tross for at man er i ketose. Husk at stress er den verste partystopperen.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 17:33   #12
frustrert frue
Juniormedlem
 
frustrert frue sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Telemark
Innlegg: 29
frustrert frue er på en erverdig vei

Sv: Enda ikke i ketose

For å komme fort i ketose så hjelper det meg ihvertfall å trene.
En rask tur en times tid hver dag gjør susen. da er jeg i ketose på dag 2.
Trener uansett 3 dager i uken .spinning og styrke.Da kan jeg også ligge på 20 gr. karbo om dagen og være i ketose.Uten trening må jeg ned en del i karbo inntak.

frustrert frue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins,lindberg Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 18:34   #13
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Enda ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av frustrert frue, her.

For å komme fort i ketose så hjelper det meg ihvertfall å trene.
En rask tur en times tid hver dag gjør susen. da er jeg i ketose på dag 2.
Trener uansett 3 dager i uken .spinning og styrke.Da kan jeg også ligge på 20 gr. karbo om dagen og være i ketose.Uten trening må jeg ned en del i karbo inntak.

Jeg elsker å trene, men jeg har enda ikke hatt tid til å melde meg inn på treningssenteret her... Å studere på Berkeley er hardt, men jeg håper jeg får tid etterhvert.

Kjenner jeg blir litt motløs... jeg orker ikke ligge på 15 karb og under - jeg må ha litt grønt og i melkeprodukter og egg er det også karb, det blir fort 15 altså! Får gi det noen dager til, men hvis ikke det kommer noen ketose, så får jeg endre strategi...

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 18:59   #14
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Enda ikke i ketose

Margrethe. Har du spor av Ketoner i din urin er du i ketose. Det finnes som tidligere sagt av andre, ikke grader av ketose. Ergo har du ingen grunn til å være motløs, fordi du er i ketose! Sterkere utslag betyr som oftest at du har for konsentrert urin, og det er ikke spesielt kult.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 20:54   #15
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Enda ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av Alkazelters, her.

Margrethe. Har du spor av Ketoner i din urin er du i ketose. Det finnes som tidligere sagt av andre, ikke grader av ketose. Ergo har du ingen grunn til å være motløs, fordi du er i ketose! Sterkere utslag betyr som oftest at du har for konsentrert urin, og det er ikke spesielt kult.

Så det kan være den enorme vannmengden (3-4.5 liter om dagen, varmt i California midt på dagen) jeg drikker som gjør at jeg ikke får større utslag? Hva med manglende ketonånde og andre kjennetegn som ikke er der?

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 13:20   #16
mih
Juniormedlem
 
mih sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 48
mih er på en erverdig vei

Sv: Enda ikke i ketose

Hei!
Grunnen til at du ikke kommer i ketose er nok at du får i deg for mye karbohydrater, man skal jo ikke overskride 14gram karbo pr dag.
Jeg begynte på kuren på mandag og allerede onsdag var jeg i ketose.
Jeg er veldig nøye med karbohydratene nå i starten( holder meg rund 8 karbo hvær dag) slik at jeg får kommet skikelig inn i ketosen.

Prøv å kutt ned på karbohydratene og spis godt med fett så skal du nok se at du kommer i ketose rimelig fort

mulig denne melinge også kom i dagboken din, er ny her så skjønner ikke alt ennå hehe

mih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren/skaldeman Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 13:29   #17
Abbe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 245
Abbe er på en erverdig vei

Sv: Enda ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av Abbe, her.

Mener jeg leste et sted at tomater kan være "stopper", kanskje kutte tomatene? Ellers har jeg ikke peiling, prøver ikke å komme i ketose jeg, og teller ikke nøye karber.

Oops, ser jeg tenkte litt feil... jaja, kjekt å vite uansett

__________________
2002-2003: Ned over 20 kg ved å spise lite kalorier...
Målet var å komme ned i matchvekt, men stoppa 5kg fra...
2003-2009: Opp 8 kg, lavt kaloriinntak fungerer dårlig
2009- : Prøver lavkarbo
Abbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo (15-50g karbo) Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 13:30   #18
Abbe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 245
Abbe er på en erverdig vei

Sv: Enda ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.

Så det kan være den enorme vannmengden (3-4.5 liter om dagen, varmt i California midt på dagen) jeg drikker som gjør at jeg ikke får større utslag? Hva med manglende ketonånde og andre kjennetegn som ikke er der?

For min del hadde jeg bare hodepine i forbindelse med karboabstinenser, merket ikke noe særlig til andre tegn... Du som er kjemiker kjenner jo til prinsippene med uttynning så 4.5 liter vann om dagen har nok mye innvirkning på utslaget her!

__________________
2002-2003: Ned over 20 kg ved å spise lite kalorier...
Målet var å komme ned i matchvekt, men stoppa 5kg fra...
2003-2009: Opp 8 kg, lavt kaloriinntak fungerer dårlig
2009- : Prøver lavkarbo
Abbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo (15-50g karbo) Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 13:33   #19
Abbe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 245
Abbe er på en erverdig vei

Sv: Enda ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av mih, her.

Hei!
Grunnen til at du ikke kommer i ketose er nok at du får i deg for mye karbohydrater, man skal jo ikke overskride 14gram karbo pr dag.
Jeg begynte på kuren på mandag og allerede onsdag var jeg i ketose.
Jeg er veldig nøye med karbohydratene nå i starten( holder meg rund 8 karbo hvær dag) slik at jeg får kommet skikelig inn i ketosen.

Prøv å kutt ned på karbohydratene og spis godt med fett så skal du nok se at du kommer i ketose rimelig fort

mulig denne melinge også kom i dagboken din, er ny her så skjønner ikke alt ennå hehe

Hvilken filiosofi sier under 14karb/dag? Jeg har nå lest i ketolyseboka, skaldemans bok og bedre uten brød (lutz) og kort sammenfattet blir det da minimum 15karb/dag og maksimum 72karb/dag (lutz). For få karbohydrater pr dag kan gjøre at kroppen tror den er i en sulttilstand og dermed bruker muskelproteiner til å danne glukose, og musklene vil vi gjerne beholde...

__________________
2002-2003: Ned over 20 kg ved å spise lite kalorier...
Målet var å komme ned i matchvekt, men stoppa 5kg fra...
2003-2009: Opp 8 kg, lavt kaloriinntak fungerer dårlig
2009- : Prøver lavkarbo
Abbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo (15-50g karbo) Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 13:36   #20
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Enda ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av mih, her.

Hei!
Grunnen til at du ikke kommer i ketose er nok at du får i deg for mye karbohydrater, man skal jo ikke overskride 14gram karbo pr dag.
Jeg begynte på kuren på mandag og allerede onsdag var jeg i ketose.
Jeg er veldig nøye med karbohydratene nå i starten( holder meg rund 8 karbo hvær dag) slik at jeg får kommet skikelig inn i ketosen.

Prøv å kutt ned på karbohydratene og spis godt med fett så skal du nok se at du kommer i ketose rimelig fort

mulig denne melinge også kom i dagboken din, er ny her så skjønner ikke alt ennå hehe

Står det virkelig i boka? Torkil selv sier at man skal spise MINST 15g karber pr dag, ikke under.
Og det er ikke flere grader av ketose, får man det minste utslag på stixen, så er man i ketose.
Jeg får ofte bare svakt utslag, selv de dagene jeg bare spiser 3-5 g karber. Fordi jeg drikker så utrolig masse vann, gjerne 4-5liter daglig ( aj, jeg er tørst, hele tiden). Og jeg har aldri hatt denne ånden, eller hva de snakker om, litt hodepine og ikke mere.
Og ellers, ketose bet*r ikke at man er sikret vekttap, jeg var feks i ketose de første 5 ukene og sto stille i vekt og cm.
Nå gidder jeg ikke engang å sjekke med stix, jeg spiser det jeg skal og kan spise og holder meg ca til opplegget. Så lenge jeg går ned i vekt over tid, så er det ikke så nø*e med stix og karbotelling ( jeg teller ikke bevisst, men jeg vet av erfaring ca hvor m*e jeg får i meg )

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 13:39   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Enda ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av mih, her.

Hei!
Grunnen til at du ikke kommer i ketose er nok at du får i deg for mye karbohydrater, man skal jo ikke overskride 14gram karbo pr dag.
Jeg begynte på kuren på mandag og allerede onsdag var jeg i ketose.
Jeg er veldig nøye med karbohydratene nå i starten( holder meg rund 8 karbo hvær dag) slik at jeg får kommet skikelig inn i ketosen.

Prøv å kutt ned på karbohydratene og spis godt med fett så skal du nok se at du kommer i ketose rimelig fort

mulig denne melinge også kom i dagboken din, er ny her så skjønner ikke alt ennå hehe

Hva snakker du om? På ketolysekuren skal man ikke ligge under 15 gr kh om dagen. Dessuten så er mange i ketose på opp til 50 gr kh, og de fleste er det på under 30 gr kh om dagen. 15 gr om dagen er IKKE for mye!!!
Dessuten så sto det jo "trace" på den sticksen, hvilket jo må bety at du er i ketose Som sagt er det ikke noen grad av ketose. Det finnes målbar ketose, og ikke målbar (som for de fleste ligger på et intak av mellom 50-100 gr kh om dagen).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 13:47   #22
mih
Juniormedlem
 
mih sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 48
mih er på en erverdig vei

Sv: Enda ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av Abbe, her.

Hvilken filiosofi sier under 14karb/dag? Jeg har nå lest i ketolyseboka, skaldemans bok og bedre uten brød (lutz) og kort sammenfattet blir det da minimum 15karb/dag og maksimum 72karb/dag (lutz). For få karbohydrater pr dag kan gjøre at kroppen tror den er i en sulttilstand og dermed bruker muskelproteiner til å danne glukose, og musklene vil vi gjerne beholde...

Hei!
Jeg har boka som heter slank med ketolysekuren av torkil p. andersen.
Der står det at kvinner skal ha max 15 gram karbo pr dag og menn max 20 karbo pr dag.
Det står også at det varierer fra person til person hvor mange karbohydrater man tåler før man kommer ut av ketose. noen må nøye seg med 15 gram mens noen kan tåle 30 - 40 gram pr dag.

(Så jeg skrev feil når jeg skrev 14 karbo det er altså 15.)

mih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren/skaldeman Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 13:58   #23
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Enda ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av mih, her.

Hei!
Jeg har boka som heter slank med ketolysekuren av torkil p. andersen.
Der står det at kvinner skal ha max 15 gram karbo pr dag og menn max 20 karbo pr dag.
Det står også at det varierer fra person til person hvor mange karbohydrater man tåler før man kommer ut av ketose. noen må nøye seg med 15 gram mens noen kan tåle 30 - 40 gram pr dag.

(Så jeg skrev feil når jeg skrev 14 karbo det er altså 15.)

Hvilken side står det på? Nå er min bok på utlån, men jeg mener bestemt at det ikke var anbefalt å ligge på under 15 gram i alle fall...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 14:17   #24
mih
Juniormedlem
 
mih sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 48
mih er på en erverdig vei

Sv: Enda ikke i ketose

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Hvilken side står det på? Nå er min bok på utlån, men jeg mener bestemt at det ikke var anbefalt å ligge på under 15 gram i alle fall...

Hei!
På side 91 : nå kan du begynne som overskrift.
: Begrens ditt daglige karboinntak til maks 20 gram for menn og 15 gram for kvinner.
Kan ikke finne noen plasser at det står at man ikke kan ligge under de 15 grammene.

Men det er klart mulig at jeg tar feil eller misstolker det jeg leser fra boka.
til nå funker hvertfall ting veldig bra for meg.

mih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren/skaldeman Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 14:25   #25
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Enda ikke i ketose

Ok, takk for den.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har enda ikke spist noe Ella-A Ketolysekuren 5 19-02-09 21:40
Enda ikke i ketose etter helgen h.e.l.e.n.e Ketolysekuren 13 04-09-08 21:45
Jeg skal starte har ikke fått boken enda Dolly Ketolysekuren 2 03-03-07 19:37
Jeg har ikke fått boka enda, men Bianca Spis deg ned i vekt med Skaldeman 7 26-01-06 14:53
Enda en ernæringsekspert som ikke kan stort. Begod Kosttilskudd 27 15-05-04 21:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no