Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lite energi, trenger jeg mer karb?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-08-13, 10:23   #1
narvikgutten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Narvik
Innlegg: 12
narvikgutten er på en erverdig vei

Lite energi, trenger jeg mer karb?

Hei, energi nivåene mine er ganske lave. Jeg trener en del vekter og styrken har kommet tilbake, men å gå opp til treningen i oppoverbakke føles som et maraton. Akkurat som jeg får melkesyre i beina av å gå oppover 50 meter. Mangler overskudd. Har vært i ketose i over 4 uker. Fikk veldig mye energi en dag, men så gikk det tilbake.
Spiser når jeg er sulten.

Frokost rester fra middag laks med creme fraiche til jeg ble mett.
Lunch salat med tunfisk olivenolje. En pølse. Hvis jeg husker riktig 200 kcal 2 gram karb per 100 g
Mellom måltid 2 pølser. Finner ikke pakken,
50 gram baconsvor
middag/ kvelds 200 g biff salat en tomat og 30 gram smør.

Har for lavt blodsukker lurer på om det er noen som har erfaringer med at energien kommer hvis man øker litt med karbohydratene, sliter også med tåkesyn?
Jeg veier 97 kg og er 171 høy, ganske mye muskler fra tidligere bygging.
Håper det er noen som kan hjelpe meg.

narvikgutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 11:57   #2
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Litte energi, trenger jeg mer karb? ?

Har svart deg i en av dine andre tråder, men hvor mye kh får du i deg daglig og hva kommer de hovedsaklig fra? Hvordan er fordelingen av fett, protein, kh i løpet av dagene. Kanskje du bør se på det

Virker også som om du får i deg alt for lite grønnsaker?

Trener du mye og hardt kan det være at du trenger mer mat generelt også nok fett for det er det som er energikilden i ketose. I tillegg er det viktig med nok protein når man trener. Skal du drive med veldig eksplosiv trening som f.eks sprint og intervall kan det være en fordel med noe mer kh i kosten, det ser for meg ut til at du ligger ekstremt lavt i karbo inntaket ditt. Du skal ha ca 25 g daglig hovedsaklig fra grønnsaker og kan nok ligge noe høyere ved så mye trening.

Det kan ta lengre enn 4 uker før kroppen har vendt seg til full fettforbrenning og energien kommer. mange av oss som trener i ketose opplever at vi er "tunge" i kroppen og ikke klarer å f.eks å sprinte, men har en veldig god utholdenhet.

Er det lenge siden du har trent skikkelig og kan det være at du har kjørt litt hardt ut på trening? Kroppen trenger restitusjon og nok mat. Skal du leve ketogent, må du absolutt få i deg nok fett og proteiner og ikke glemme grønnsakene.

Du kan være en av de som faktisk mister for mye av sultfølelsen og rett og slett får i deg for lite mat. Ville tatt og sjekket det var jeg deg. Hvor mye kcal får du i deg daglig og hvor mye av dette er fett/protein/kh. Da blir det også enklere å gi deg råd om hvor du skal ender på ting.

Og husk: Du har holdt på kun 4 uker og hatt en veldig bra vektnedgang. Ikke fortvil enda, det kan ta lengre tid å få ting på stell.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 12:55   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Litte energi, trenger jeg mer karb? ?

Og les boka. Der får du svar på det meste

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 12:47   #4
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Lite energi, trenger jeg mer karb?

Du trenger nok ikke mer karbo men mer tid Tid til å la kroppen din til å legge om og finpusse sin evne til å bruke fett som hovedenergikilde. Det tar faktisk opp mot 2-3-4 mndr for kropen å få alt i balanse. Ikke kjør for hardt med trening den første tia og lytt til kroppen.
Som Lillemy sier bør du se på den totale sammensetning av fett/protein/karbo i løpet av dagen. Samt sjekke at du får i deg alle de riktige vitaminer og mineraler.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 20:07   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lite energi, trenger jeg mer karb?

karbohydrater i form av grønnsaker ja. en tomat om dagen er veldig lite.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eurodiet og lite energi Chripo Eurodiett 1 10-10-12 18:59
Ny start! Lite energi emilita Mer enn 30 kg overvekt 21 06-08-11 16:53
Lite energi og dårlig konsentrasjon Atnorwich Induksjonen 4 07-04-11 20:41
Trøtt, uopplagt og lite energi Stilken Ketolysekuren 4 06-05-09 18:17
Lite Energi, Trenger Tips!! ellenmaria Spørsmål og svar 4 16-09-06 10:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no