Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Hva slår an?

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-07-05, 01:36   #1
kie
Juniormedlem
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 50
Innlegg: 10
kie er ny på veien

Hva slår an?

Hva slår an hos akkurat dine barn og hvor gamle er de?

kie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell Svar med sitat
Gammel 16-07-05, 02:21   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jenta mi er 2 år i oktober. Vi har fra begynnelsen av lagt vekt på å introdusere mest mulig ulike typer mat til henne så hun er blitt vandt med å spise det meste. Går vi på kinarestaurant får hun ikke barnemeny med pølse og pommes frites, for å si det sånn. (De barnemenyene provoserer meg, men det er en annen diskusjon).

Det hun liker best er egg og ost. Hun ELSKER egg i alle varianter, får hun et helt hardkokt egg i hånda er hun like lykkelig som om det var en sjokolade. :fnis:
Jeg lager som regel eggerøre eller speilegg om morgenen til oss begge to, og da spiser hun masse. Får hun brødskive spiser hun mye mindre, det er hun ikke glad i.

Ost ja. Hehe, jeg kan aldri høvle ost uten at hun kommer styrtende og vil ha. Så da står hun ved beina mine og spiser den ene osteskiven etter den andre. Akkurat lik mora der, med andre ord. :knis:

Hun liker også veldig godt frukt, særlig jordbær og vannmelon. Da kan hun spise til hun omtrent brekker seg. Appelsiner er også godt, men hun spiser sjelden mer enn 2-3 båter av det. Annen frukt er hun ikke så glad i. Agurk liker hun av grønnsaker, hun kan godt spise en halv agurk daglig. Cherrytomater er også en slager.

Pasta liker hun, som sin italienske far hehe. Men hun er litt kresen der, det må være bolognese. Andre sauser er hun ikke glad i. Og så må det være penne, altså pastarør.

Nøtter spiser hun også litt av, da deler jeg dem litt opp. Hun har fått rå nøtter fra hun var rundt 8-9 mndr gammel, da begynte jeg selvsagt med malte.

Ellers elsker hun desverre (som de fleste barn) alt som er søtt, særlig sjokolade, is og slike ting. Men det får hun sjelden da. Er ikke "fanatisk" heller, men holder helst slike ting til EN gang i uka, og aller helst bare selskaper og høytidsdager.

Hehe jeg har visst en naturlig low-carb-jente. Med unntak av pastaen da. Ris og poteter liker hun ikke, og hun er lite begeistret for brød. Men gi henne en tallerken med ostebiter, skinkeruller, hardkokt egg, nøtter og agurk og tomat, så er hun i himmelrike.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-07-05, 12:28   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Hos oss går det i lavkarbograut, lavkarbopannekake med bær, pølser og karbonader. Noen ganger speilegg. Lindbergbrød med tjukt lag ekte leverpostei i barnehagen.

Alder 3.6år, liker ikke det meste...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 16-07-05, 12:33   #4
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Unnskyld, men hvor gammel er man når man er 3,6 år?

Ungene svermer rundt meg når jeg lager lavkarbopannekake, og jeg lurer på om jeg skal innføre det fast til frokost. Ellers er kylling den store favoritten, og middagen i går var kylling i fløtesaus med Atkins tortillachips.

  Svar med sitat
Gammel 16-07-05, 12:38   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Berledama

Unnskyld, men hvor gammel er man når man er 3,6 år?

Da er en tre år og syv og en halv måned.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 16-07-05, 14:40   #6
chablis
Medlem
 
chablis sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 50
Innlegg: 73
chablis har en fantastisk aura rundt segchablis har en fantastisk aura rundt seg

mine jenter er hhv 4 og 5 1/2 år.

Eldstejenta har naturlige preferanser til høy-karber, har jeg funnet ut. Med unntak av poteter, som hun ikke er særlig glad i. Pasta, ris og sukker og fine melprodukter er topp for henne. Av bedre ting er hun glad i yoghurt, egg, kjøtt og fisk. Vil ikke ha melk. Elsker chips..og brokkoli! Drikker mye vann.

Yngstejenta har alltid likt mer spesielle ting som sursild og sylteagurk.Ellers kunne hun levd av hvitost, og er glad i frukt og grønnsaker. Inklodert brokkoli! Ikke så glad i brødmat, mauler heller pålegget - enten det er ost, pølse, makrell eller leverpostei. Elsker jordbær og vannmelon.

I dag skal jeg lage Nille`s Pizza Quiche(skrives det sånn?) , håper de liker den! Den ser aldeles fortreffelig ut!

chablis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg, på min måte! Svar med sitat
Gammel 04-08-05, 21:22   #7
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Lillepoden på 7 mnd`er liker alt jeg har prøvd å gi han. Det eneste han ikke vil ha er flaske, hverken med morsmelk, morsmelkerstatning eller vann. Men tutkopp med vann er greit.

Storepoden på 2 år elsker egg, både kokt og eggerøre. Salami. Skinke. Leverpostei. Ost , men det kan han ikke få pga. melkeintoleranse. Han liker også soyaost, men ikke på samme viset som vanlig ost. Liker det meste av kjøtt, og elsker pølser. Litt kresen på grønnsaker, potet og fisk, men spiser masse av dette når han er hos bestemor eller mormor. Glad i pizza og melkefri lasagne. Strør over knuste tacoskjell i steden for ost.
Avhengig av majones nesten som andre barn er avhengig av ketchup. Liker det meste av frukt og bær, men helst myke typer. Dvs. han spiser eple også, men spytter den gjerne ut halvtygd. Virker som om han ikke liker å tygge noe særlig.
Veldig glad i tran!!!
Spiser brød, selv om han helst bare vil ha pålegget.

Er sensitiv for maten han får i seg. Blir det for mye av det jeg kaller "raskmat" dvs. mat med mye sukker/høy GI, så er han "opp som en løve og ned som en skinnfell". Heldigvis så har pappan også begynt å se dette. Og han sjokkerte meg her en kveld ved å lage eggerøre servert med salami og lindbergbrød til han. Da fikk jeg hakaslepp. Så noen av mine kunnskaper begynner å synke inn tror jeg.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-08-05, 21:31   #8
sirkeline
Gjest
 
Innlegg: n/a

Mine er 13 og 17 år, og favorittmat er pizza, biff med tilbehør eller svinefilet med tilbehør. Med to gutter i den alderen har vi et matbudsjett med størrelse på statsbudsjettet i en lilleputtstat De eter og eter hele tida, syns jeg

  Svar med sitat
Gammel 04-08-05, 22:37   #9
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

ja...her er det ulik alder og dermed ulike preferanser...mine to kjekkaser på 14 år etter meg ut av huset, og er like tynne...sukk. ALT går ned der, men helst no varmt og godt da. Brød er kjeeedelig. Pizza og burder er namm...elsker middag og spiser egentlig alt jeg serverer. De digger frokostpannekaka og smoothies!

Minsten eter også det meste. Grøt, brød, pupp og middag glir ned på høykant. I dag har vi vært på blåbærtur! NAMME! Når han runder året skal han få nøtter, egg, mer fisk og melk!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 05-08-05, 17:23   #10
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Min gutt på 2,7 år er utrolig glad i ost (jarlsberg), egg og gulrot. Som små barn flest plukker han av pålegget og spiser det så brødskiven ligger igjen. Av brød så foretrekker han Ingers´rugbrød eller husmannsbrød, fremfor vanlig kjøpbrød.

Av sjokolade så foretrekker han de mørke som Bocca eller den 86% som jeg pleier å kjøpe.
All frukt, bær og grønnsaker går ned på høykant.

Og så er han veldig glad i is, brus, saft og jus.

De eldre barna spiser alt som heter spagetti.... vel de spiser det de får men er nok mest glad i spagetti.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 06-08-05, 00:27   #11
emin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Troms
Alder: 42
Innlegg: 22
emin er på en erverdig vei

Min datter er 3 år og 9 mnd. og favorittmat er egg, knekkebrød, frukt, grønnsaker og ost. Dersom hun får servert pølse og spaghetti er hun i lykkeland ( ), selv om jeg skuler på mannen når han foreslår det til middag. Heldigvis ikke mat jeg liker uansett.

__________________
emin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen+ type maks 20 karber daglig Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva ønsker du deg? Fedonisten Livets lyse side 28 02-10-11 22:29
Utdanningstråden! mofe Generell diskusjon 44 16-04-05 21:58
Og hva er hodet ditt opptatt av.... Carbokiller Generell diskusjon 20 29-08-04 22:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no