Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Sushi maki med blomkålris

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-05-13, 22:32   #1
Jeiform
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Drammen
Innlegg: 72
Jeiform er ny på veien

Sushi maki med blomkålris

Hei folkens, savnet sushi så googlet det store internettet og fant oppskrift så her følger oppskrift på sushi maki med blomkålris.

Du trenger
1 stort hode blomkål
75g smør
Fersk laks (jeg brukte Salma)
1 stk agurk
1 avokado
5 ark med nori
1 spiseskje riseddikk
Litt wasabi

slik gjør du
Rasp blomkålhodet på et rivjern, smelt smør i en kjele og la det surre på middels varme i ca 7 minutter. Ta kjelen av platen og tilsett risedikk. Dette holdt til ca 5 maki ruller for min del. La risen bli lunken før du utfører resten.

La så ut arken med nori på en fjøl tok blomkålrisen oppå 2/3deler av arket. laget med blomkålris var ikke tykt, ca 1mm høyt. la så strimler med laks, avocado og agurk på tvers av arket. Smurte inn litt wasabi på laksen. Rullet sammen og fuktet siste del med vann. La rullen med skjøten ned. Når alle rullene var ferdig lot jeg dem stå i kjøleskapet slik at de fikk satt seg.

YouTube har veldig god oppskrift på hvordan å lage maki ruller. Så om denne var forvirrende så søk opp der :-)

Chilimajonesen laget jeg av 3ss majones og 1ts cayennepepper

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (624,5 KB, 84 visninger)
Jeiform er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 23:00   #2
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: Sushi maki med blomkålris

Å, så deilig det så ut! Jeg har også savnet sushi!!! Takk for at du deler oppskriften!

__________________
akas journal
akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 23:01   #3
Jeiform
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Drammen
Innlegg: 72
Jeiform er ny på veien

Sv: Sushi maki med blomkålris

bare hyggelig

Jeiform er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 11:23   #4
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Sushi maki med blomkålris

Så spennende. Lagres

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 23:48   #5
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Sushi maki med blomkålris

Den må prøves! :-)

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 00:02   #6
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Sushi maki med blomkålris

Stilig!

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 00:49   #7
min_kamp
Juniormedlem
 
min_kamp sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Alder: 37
Innlegg: 28
min_kamp er på en erverdig vei

Sv: Sushi maki med blomkålris

Denne må eg prøve.. elsker sushi...

min_kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøve lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 09:51   #8
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Sushi maki med blomkålris

Jeg har bare spist sushi to ganger. Første gangen var den lagd av og med venninne. Jeg tygde og tygde... de grønne arkene var seige og tykke...
Så fikk jeg for meg at jeg skulle teste butikkjøpt sushi for noen uker siden. Altfor mye ris, men elsket smakene og her var ikke nori-arkene på langt nær så tykke og seige. Made the whole difference.... med blomkålris i tillegg må det jo bli bra. Men hvor kjøper dere nori-ark som ikke må tygges og tygges og tygges....

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 08:09   #9
Jeiform
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Drammen
Innlegg: 72
Jeiform er ny på veien

Sv: Sushi maki med blomkålris

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Jeg har bare spist sushi to ganger. Første gangen var den lagd av og med venninne. Jeg tygde og tygde... de grønne arkene var seige og tykke...
Så fikk jeg for meg at jeg skulle teste butikkjøpt sushi for noen uker siden. Altfor mye ris, men elsket smakene og her var ikke nori-arkene på langt nær så tykke og seige. Made the whole difference.... med blomkålris i tillegg må det jo bli bra. Men hvor kjøper dere nori-ark som ikke må tygges og tygges og tygges....

Jeg kjøpte mine noriark på meny.. Funka det altså :-)

Jeiform er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 16:31   #10
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Sushi maki med blomkålris

Nå har jeg kjøpt nori på rema.. og salmalaks, avocado, wasabi, riseddik...jippi! gleder meg!

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 23:12   #11
Jeiform
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Drammen
Innlegg: 72
Jeiform er ny på veien

Sv: Sushi maki med blomkålris

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Nå har jeg kjøpt nori på rema.. og salmalaks, avocado, wasabi, riseddik...jippi! gleder meg!

Håper det faller i smak :-) - godt å kunne glede noen

Jeiform er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 18:17   #12
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Sushi maki med blomkålris

Å you made my day
Jeg har blitt hekta på sushi i mine "ikke-så-flink-på-lavkarbo-dager" og nå ser jeg en mulighet

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 20:55   #13
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Sushi maki med blomkålris

Opprinnelig lagt inn av Jeiform, her.

Håper det faller i smak :-) - godt å kunne glede noen

Gjett om det gjorde! Takk!!!! Fikk ikke andre her til å smake så jeg klarte ikke alt. Går kanskje greit å fryse den siste fiskeresten, eller ta sjansen på at den holder seg til i morgen... Har en uoppskjært "rull" igjen. Klarte to til middag. Det er jo avokado og agurk inni den så håper det holder seg til i morgen med mindre jeg får lyst på kveldsmat...

Jeg som var temmelig lunken første gang jeg smakte sushi... Not anymore! Såå bra at det kan lages med blomkålris! Det går med litt så om man lager til flere så bør man vel ha minst et stort blomkålhode. Jeg hadde et som ikke var så stort.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 10:10   #14
Ladejarlen
Juniormedlem
 
Ladejarlen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 38
Ladejarlen er ny på veien

Sv: Sushi maki med blomkålris

Må teste denne! Vil anbefale folk å styre unna salmalaks.

http://www.dagbladet.no/2013/02/07/n...nsen/25602006/

Ladejarlen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stekt blomkålris, perfekt restemat! Imse Frokost og kveldsmat 1 14-02-13 17:41
Sushi? Bæstemor Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 13-10-12 17:52
Blomkålris - lagres? FruK79 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 17-06-12 22:30
Blomkålris med carbonarasaus Notabella Middag 6 09-05-11 14:20
Fylt paprika med blomkålris og tandoorisaus bmf Middag 3 15-08-10 20:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no