Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Etisk eller ikke

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-07-10, 18:06   #1
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Etisk eller ikke

Leser litt inne på et forum for hund. www.canis.no Der går det en tråd som heter Lavkarbo (for meg). Der er det en person som sier seg å være pilletriller, forsker og lege. Uansett hva vedkommende er, driver personen skremselspropaganda når det gjelder lavkarbokostholdet. Om det er etisk eller ikke - jeg har kopiert den siste uttalelsen som har kommet derfra.

"Og sjekk opp EKG med lege før start og undervegs, for ketose-diett kan gi forstyrrelser på hjertet, blandt flere andre poteniselt alvorlige bivirkninger."

Listen er lang av hva hun forsikrer er farlig.
Det er kommet motsvar, og jeg skulle så gjerne ha slått i bordet men jeg klarer ikke å uttrykke meg så godt.
Føler at det bør komme et motpost til utsagnet.
Noen?

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk

Sist redigert av Borghild : 25-07-10 kl 19:30.
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 18:09   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Etisk eller ikke

Har hun lagt ved dokumentasjon på utsagnenen sine?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 18:09   #3
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Etisk eller ikke

ehh, jeg tok EKG-prøve i vinter og en ny forrige uke, og jeg er ihvertfall helt fin.
Har dessverre ingen slående motargumenter du kan bruke.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 18:12   #4
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Etisk eller ikke

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Har hun lagt ved dokumentasjon på utsagnenen sine?

Hun har kommet med noe, men ikke akkurat på det jeg kopierte inn.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 18:13   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Etisk eller ikke

Opprinnelig lagt inn av Borghild, her.

Hun har kommet med noe, men ikke akkurat på det jeg kopierte inn.

Da ber du om skikkelig dokumentasjon på det hun påstår, det er faktisk skikk og bruk å legge ved lenker.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 20:40   #6
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Etisk eller ikke

Har vært inne og sett litt på tråden, men den var altfor lang til at jeg orket å lese hele.

Så vidt jeg kunne se er det da mange som har sagt denne personen kraftig imot. Men hun/han har jo tydligvis bare bestemt seg for at Grete Roedes prinsipper funker på alle, og at lavkarbo er farlig. Kommer nok ikke til å forandre seg uansett hva du skriver.

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 23:33   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Etisk eller ikke

Opprinnelig lagt inn av Borghild, her.

"Og sjekk opp EKG med lege før start og undervegs, for ketose-diett kan gi forstyrrelser på hjertet, blandt flere andre poteniselt alvorlige bivirkninger."

Listen er lang av hva hun forsikrer er farlig.
Det er kommet motsvar, og jeg skulle så gjerne ha slått i bordet men jeg klarer ikke å uttrykke meg så godt.
Føler at det bør komme et motpost til utsagnet.
Noen?

Finner vel en del motargumenter i denne tråden! Pål er jo alt nevnt som lavkarbo- guru i tråden på canis!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 23:36   #8
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Etisk eller ikke

Opprinnelig lagt inn av Fnutte, her.

Har vært inne og sett litt på tråden, men den var altfor lang til at jeg orket å lese hele.

Så vidt jeg kunne se er det da mange som har sagt denne personen kraftig imot. Men hun/han har jo tydligvis bare bestemt seg for at Grete Roedes prinsipper funker på alle, og at lavkarbo er farlig. Kommer nok ikke til å forandre seg uansett hva du skriver.

Hei, nei det er vel ikke for å "omvende" denne legen sitt syn på lavkarbo. Men det er endel som viser interesse for kostholdet og det var mest de jeg tenkte på.
Takk for svar alle.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk

Sist redigert av Borghild : 26-07-10 kl 01:21.
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 01:20   #9
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Etisk eller ikke

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Finner vel en del motargumenter i denne tråden! Pål er jo alt nevnt som lavkarbo- guru i tråden på canis!

Ja denne er det referert til leste jeg, men det mangler referanser og hold mener jeg denne personen skrev.
Ikke god.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 10:17   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Etisk eller ikke

Jeg tror denne personen leser på lavkarbo.no og på den måten allerede har laget alle motargumentene.
Hadde denne personen vært lege tror jeg vedkommede kjappere ville ha tatt opp dette med elektrolyttene, for det er faktisk forskyving av elektrolyttene som er farligst kontra kolesterol. (I allefall sa MIN lege det og han liker lavkarbo han. )

__________________
Æ står han a!

Sist redigert av Kanutten : 26-07-10 kl 10:54.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 10:51   #11
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Etisk eller ikke

Du sier noe der Kanutten.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
På'n igjen eller ikke? lille74 Ketolysekuren 21 25-05-10 21:48
Bli i ketose eller ikke på 17. mai raskall Mer enn 30 kg overvekt 13 15-05-10 22:11
Noen som vet om etisk produserte klær i store størrelser? Fetpåmidten Generell diskusjon 10 28-01-09 23:34
Nytt nettsted for etisk handel Huldr Generell diskusjon 0 07-11-06 22:01
Et etisk dilemma guro Barns kosthold 1 14-08-04 17:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no