Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Om man først skal "synde"...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-08-13, 14:18   #1
Fiibii
Juniormedlem
 
Fiibii sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 20
Fiibii er på en erverdig vei

Om man først skal "synde"...

Hva synder du med, og hvor mye? Søtt eller salt? Sjokkis og smågodt, eller chips og ostepopp?

__________________
*Soon to be formerly fat person*

2003 og 2008
Fiibii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Foreløpig egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 18:53   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Om man først skal "synde"...

Frukt; min store svakhet i livet.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 11:54   #3
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Om man først skal "synde"...

Da jeg begynte på ketolysekuren hadde jeg ikke rom for utskeielse. Det tok et par år før jeg tillot meg å skeie nevneverdig ut.

Jeg skeiet så ut med mørk sjokolade, bær og nøtter.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 12:40   #4
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Om man først skal "synde"...

Med litt IS av og til

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-13, 18:28   #5
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Om man først skal "synde"...

Spaghetti!

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 13-08-13, 18:35   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Om man først skal "synde"...

Stekt ost.... I hauger!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-08-13, 19:06   #7
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Om man først skal "synde"...

Fløtegratinerte poteter

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-13, 19:28   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Om man først skal "synde"...

Jeg har det med å tryne i pasta, sjokolade og kaker. Ikke ofte det skjer. Klikket i julen og hadde 3 fæle dager der jeg levde på pasta carbonara og chocloate chip cookies.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-08-13, 08:31   #9
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Om man først skal "synde"...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Stekt ost.... I hauger!

Ha ha ha samma her, bare smeltet ost . Eller ost generelt.... Får kviser så det holder, men tryner i osten litt for ofte om dagen.

Ellers har jeg heldigvis kommet til et punkt der jeg stortsett synder med "lovlige" ting. I sommer har det blitt mye bær, men det gjør meg heldigvis ikke så mye å gå opp en del i kh til en ca 50-60 g daglig.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 14-08-13, 12:38   #10
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Om man først skal "synde"...

Synes det blir feil å forbinde mat med synd. Jeg velger innimellom å spise noe som ikke er optimalt for meg, men da er det et bevisst valg som jeg kjenner følgene av og ingen "synd" etter mitt syn. Om jeg skal ha noe snacks blir det gjerne peanøtter eller 70% sjokolade, begge disse er "akseptable" i begrensede mengder i mitt kosthold. Noen ganger blir det også mer ubegrensede mengder, men jeg lever greit med det også. Å skeie ut med mye karbohydrater er ikke aktuelt for min del, det gir såpass mye magesmerter at jeg ikke ser noen glede i det i det hele tatt...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 14-08-13, 14:41   #11
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Sv: Om man først skal "synde"...

Pistasjnøtter i helgene, og 85% sjokolade av og til i hverdagen.
Når jeg sjelden har en karbodag så blir det ostepop en lørdagskveld.

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 17:55   #12
zerlina
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Bodø
Innlegg: 6
zerlina er på en erverdig vei

Sv: Om man først skal "synde"...

Jeg har gått på nesten null-karbo siden i starten av juni, men med et opphold på to uker da vi var i syden. Jeg opplever mer og mer at jeg ikke har behov for å synde. Jeg som er elsker smågodt og sjokolade har ikke det samme behovet lengre.

Men jeg har et lite lager av Atkins-barer i kjølsekapet sånn i tilfelle. Ellers så hender det jeg hiver meg over ost og chorizopølse. Det er ikke ille da siden pølsen har 2,5 gr karbo pr 100 gram.

Men jeg tenker en del på at jeg skal bestemme meg for en fredag der jeg skal skeie ut med vilje. Med masse smågodt. Men godt mulig at den fredagen ikke vil komme for jeg tenker stadig sjeldnere på det

zerlina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 09:21   #13
Amucat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 35
Amucat er på en erverdig vei

Sv: Om man først skal "synde"...

JEg bruker ikke karbo for å skjeie ut, men lager ostesnacks og litt rømmedipp om jeg føler for en ekstra kos. En gang laget jeg lavkarbo is.

Har ikke rørt raske karber siden jeg startet i april Det går helt fint å være i selskaper eller andre anledninger der det serveres kaker o.l. Takker høflig nei og sier at jeg ikke spiser sukker eller hvetemel.
Det er jo noe alle kan se at jeg heller ikke trenger, så det blir ikke mer snakk om den saken

__________________


Amucat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er de "gyldne reglene" for når man skal ta hva og hva som skal tas samtidig? FrkMarge Kosttilskudd 2 03-05-12 10:57
Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!" MinMort Ketolysekuren 64 05-06-10 19:27
Hvilket "snop" kjøper du når du skal kose deg i helgen? *pippi m gutt og jente* Ketolysekuren 21 01-04-09 08:38
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Hvordan skal man unngå å gå opp i vekt etterman har gått på "heksepulver" Tidligere bruker Lavkarbo generelt 5 30-11-04 09:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no