Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-08-09, 02:08   #1
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Skjoldbruskkjertelen trenger jod for å kunne produsere stoffskiftehormonet thyroksin.
Lavt inntak av jod kan føre til lavt stoffskifte og dermed lav forbrenning. Hos noen av dere kan gjerne lavt stoffskifte være skyld i den vektøkningen dere har opplevd og lav stoffskifte kan også gjøre det vanskeligere enn nødvendig å gå ned i vekt.

Vil dermed anbefale dere å prøve ut Kelp, som selges i de fleste helsekostbutikker, som inneholder tang. Tang er rik på jod.

Ikke ta for mye kelp (mer enn 2 tabletter dagen) ettersom symptomer på for høyt stoffskifte ikke er særlig behagelig Da tenker jeg spesielt på kramper som jeg fikk da jeg tok for mange.

Overforbruk kan muligens også skade skjoldbruskkjertelen.

En til 2 tabletter daglig vil uansett ikke være skadelig ettersom skjoldbruskkjertelen er avhengig av jod. Jod finnes typisk i melkeprodukt som det gjerne ikke konsumeres for mye av blant folk på forumet. I tillegg til saltvannsfinsk og skalldyr samt salt med tilsatt jod.

Jeg konsumerer lite av alle disse produktene og regner med at flere er som meg.

Prøv det ut noen uker og kom med tilbakemelding

Selen er også viktig for stoffskifte, men dette finnes det en del av i kjøtt og fisk. Det blir opp til hver enkelt og vurdere om de ser nytten av dette.

Kilde: http://www.lommelegen.no/374991/hypo...e-og-vitaminer

__________________



Sist redigert av Mr. Muscle : 27-08-09 kl 22:45.
Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 07:54   #2
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Jeg kjøpte Kelp, for jeg visste at jeg hadde lavt stoffskifte, men legen ville ikke gi meg levaxin pga jeg lå AKKURAT innenfor "normalen". Han har siden gått med på å gi meg levaxin, har gått på det ca en mnd nå. Vet du om det er noe poeng i / "farlig" å spise Kelp sammen med Levaxin? Har jo en boks som bare står her..

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 08:27   #3
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

finnes jod i egg, også ? mins jeg har lest det et sted..

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 09:52   #4
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Er også intr. i komb thyroxin/levaxin og KELP?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 12:42   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Oi, dette satte i gang noen tankeprosesser hos meg. Takk for at du tok det opp, Mr. Muscle!
Jeg trodde seriøst at alle blodprøver som var mulige å ta på meg var tatt, men da jeg sjekket labarkene mine som går helt tilbake til 2004, så jeg at verken FT4 eller TSH noen gang har blitt tatt.
Så, nå må dere ikke tro at jeg er hypokondor , men jeg har tross alt stått stille på vekta i et par år, og da jeg sjekka lista over symptomer, hadde jeg 20 av 32 typiske symptomer, som jeg vet om ...

Nå er jeg faktisk litt redd for at dersom jeg skulle ha hypothyerose og blir medisinert vil inaktivere skjoldbrukskjertelen for evig og alltid, når det kanskje "bare" er snakk om jodmangel ...
Jeg spiser ikke noen meieriprodukter bortsett fra smør. Jeg spiste ikke kjøtt i mitt første år som lavkarber, men jeg spiste sjømat og ble følgelig drittlei av alt som heter fisk
Salt tilsatt jod har jeg aldri brukt, jeg bruker kun kverna havsalt og urtesalt fra Helios, så dette fikk meg til å tenke litt.

Så nå lurer jeg på; Burde jeg ta prøvene hos legen, eller prøve kelp først? Vet du, Mr. Muscle, hvor lang tid det vil ta før man eventuelt vil merke en effekt av dette kosttilskuddet? Sånn at jeg har et tidsperspektiv på å merke en eventuell bedring/endring.
Og, hehe, det evige spørsmålet: Hvor mye koster dette tilskuddet? Eller finnes det forskjellige typer, og i tilfelle, er det noen merker som er bedre enn andre?

Og igjen, takker for interessant innspill som virkelig fikk meg til å tenke

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 12:52   #6
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Sjekk tempen din om morgenen, Photo, så får du gjerne en indikator i tillegg til de andre symptomene.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 13:06   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Sjekk tempen din om morgenen, Photo, så får du gjerne en indikator i tillegg til de andre symptomene.

AH, ok. Men! Hvordan mener du? Hvilken temperatur indikerer hva?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 13:09   #8
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Lav kroppstemperatur indikerer gjerne lavt stoffskifte. Jeg pleide å ligge på 35-35,5. Kanskje en og annen gang oppe i 36. Nå som jeg er medisinert er jeg varmere, men det er lenge siden jeg har målt nå. Tror jeg faktisk begynte å nærme meg 37 grader.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 13:11   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Lav kroppstemperatur indikerer gjerne lavt stoffskifte. Jeg pleide å ligge på 35-35,5. Kanskje en og annen gang oppe i 36. Nå som jeg er medisinert er jeg varmere, men det er lenge siden jeg har målt nå. Tror jeg faktisk begynte å nærme meg 37 grader.

Det der er interessant, for jeg har alltid hatt lav kroppstemerpatur (rundt 36), før var jeg mye kald, men i ketose blir jeg glovarm, allikvel er kroppstempen min lav . Skal se om jeg ikke går innom apoteket og rasker med meg et termometer, da!
Takk for tips

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 13:15   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Mål under armen før du står opp av sengen om morgenen, så får du mest korrekt resultat!

Men, jeg må bare si at dette ikke er noe vitenskapelig basert indikasjon.
Har tatt tempen på hundrevis av mennesker kl 06 om morgenen, og de fleste friske mennesker ligger godt ned mot 36 i morgentemp!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 13:42   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Mål under armen før du står opp av sengen om morgenen, så får du mest korrekt resultat!

Men, jeg må bare si at dette ikke er noe vitenskapelig basert indikasjon.
Har tatt tempen på hundrevis av mennesker kl 06 om morgenen, og de fleste friske mennesker ligger godt ned mot 36 i morgentemp!

Ok. Jeg prøver i alle fall. Og, det er vel uansett ikke farlig å ta anbefalt dose kelp, eller?!
Fikk tilbud av ei på forumet om å overta hennes kosttilskudd, denne: http://www.mehndiskinart.com/kelpasan_kelp_tablets.htm
Noen som kjenner til den?
Jeg leter jo stadig vekk etter akkurat min nøkkel, så nå ble jeg litt ivrig

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 14:05   #12
Elizabethcita
Seniormedlem
 
Elizabethcita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 44
Innlegg: 501
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Spennende...

Siden jeg har den autoimmune varianten av lavt stoffskifte, så produserer ikke jeg thyroksin i det hele tatt selv lenger, og kjertelen er på vei til å bli brutt ned. Lurer derfor på om du vet om det kan hjelpe på opptaket av Levaxin at jeg tar KELP i tillegg?? Tar nemlig store doser Levaxin, men de gir likevel ikke et godt nok resultat verken på blodprøver eller form.

__________________


Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 14:25   #13
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ok. Jeg prøver i alle fall. Og, det er vel uansett ikke farlig å ta anbefalt dose kelp, eller?!
Fikk tilbud av ei på forumet om å overta hennes kosttilskudd, denne: http://www.mehndiskinart.com/kelpasan_kelp_tablets.htm
Noen som kjenner til den?
Jeg leter jo stadig vekk etter akkurat min nøkkel, så nå ble jeg litt ivrig

Jeg har Kelpasan liggende - brukte der før en gang sammen med en suppekur og gikk ned ganske mange kilo på kort tid. Trodde det var suppen, men det var kanskje Kelpasan'en som hadde en innvirking?!!
Jeg har allerede tatt to i dag ...dette var svært interessant!!

Kelpasan var det faktisk en lege som anbefalte meg - og i følge han er det helt ufarlig, det er jo tang

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 14:40   #14
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Dette var interessant å lese. Jeg har akkurat vært hos legen for å ta prøver og utredes for lavt stoffskifte.

Men hvor store doser jod er det snakk om? Og den mengden jod som er i salt, er det langt mindre enn det preparatet du nevner MrMuscle? Vi var alltid brukt salt med jod siden jeg lærte at jod var veldig viktig for kroppen... Men det er jo ikke store mengdene salt vi bruker da.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 14:42   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av LilleM0r, her.



Jeg har Kelpasan liggende - brukte der før en gang sammen med en suppekur og gikk ned ganske mange kilo på kort tid. Trodde det var suppen, men det var kanskje Kelpasan'en som hadde en innvirking?!!
Jeg har allerede tatt to i dag ...dette var svært interessant!!

Kelpasan var det faktisk en lege som anbefalte meg - og i følge han er det helt ufarlig, det er jo tang

Ok! Men, det skulle være fyllmasse av potet- og maisstivelse i den, tror jeg. Står det noe på pakka di om hvor mye dette utgjør?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 16:40   #16
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ok! Men, det skulle være fyllmasse av potet- og maisstivelse i den, tror jeg. Står det noe på pakka di om hvor mye dette utgjør?

Innhold :
Mikrokristallin, cellulosa, potatistærkelse, kelp, majsstærkelse, bomullsfrøilje.
Det står ikke noe om hvor mye - men hver tabelett har 50 mcg jod

Med andre ord - det ser ut som du har rett!! Hva tror du om dette?

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 17:48   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av LilleM0r, her.

Innhold :
Mikrokristallin, cellulosa, potatistærkelse, kelp, majsstærkelse, bomullsfrøilje.
Det står ikke noe om hvor mye - men hver tabelett har 50 mcg jod

Med andre ord - det ser ut som du har rett!! Hva tror du om dette?

Hun jeg skal få den av har gått grundig til verks og regnet ut at det er 0,3 gram per tablett a 80 gr. Litt i overkant av et gram da, når daglig anbefalt dose er fire tabletter. Det kan jeg leve med

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 19:50   #18
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hun jeg skal få den av har gått grundig til verks og regnet ut at det er 0,3 gram per tablett a 80 gr. Litt i overkant av et gram da, når daglig anbefalt dose er fire tabletter. Det kan jeg leve med

Flott, da fortsetter jeg. Kommer du til å ta 4 pr. dag, anbefalt maksimum?

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 19:51   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av LilleM0r, her.

Flott, da fortsetter jeg. Kommer du til å ta 4 pr. dag, anbefalt maksimum?

Tenkte det. Ettersom det er daglig anbefalt dose. Så da er det nok noen andre tabletter enn de som Mr. Muscle snakker om

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 14:18   #20
Skinnogbein
Juniormedlem
 
Skinnogbein sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trøndelag
Alder: 58
Innlegg: 24
Skinnogbein er på en erverdig vei

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Startet med Kelp på lørdag - da jeg har stått bom stille på vekta i snart tre måneder. Skal gi tilbakemelding om jeg etterhvert begynner å gå nedover igjen :-) Kelp kostet forøvrig 179 kroner for 100 tabletter i "min" helsekost.

__________________


Skinnogbein er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- egendefinert Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 15:56   #21
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

denne tråden finner jeg så interessant at jeg abbonerer på den

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 16:01   #22
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Kan det ha negative konsekvenser for oss som bare er desperate etter å gå ned i vekt og vil prøve hva som helst?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 17:00   #23
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Hannehk, her.

denne tråden finner jeg så interessant at jeg abbonerer på den

Me too

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 18:10   #24
StoreLilleMeg
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 50
Innlegg: 230
StoreLilleMeg er på en erverdig vei

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Legger inn abb. på denne jeg også.
Dette må prøves, da jeg er av den "fryser alltid" - sorten

__________________


StoreLilleMeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 18:39   #25
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Skinnogbein, her.

Startet med Kelp på lørdag - da jeg har stått bom stille på vekta i snart tre måneder. Skal gi tilbakemelding om jeg etterhvert begynner å gå nedover igjen :-) Kelp kostet forøvrig 179 kroner for 100 tabletter i "min" helsekost.

Hvilken sort har du kjøpt? Produktnavn og produsent - artig å se om det finnes mange varianter.
For den jeg tar heter Kelpasan og er fra A.Vogel og anbefal en dosering på 1 til 4 tabletter daglig. Derfor tar jeg 4

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte Jabba Stoffskifte / hormonproblemer 16 23-05-09 16:18
Lavt stoffskifte? Distrea Stoffskifte / hormonproblemer 5 17-06-07 22:14
Lavt stoffskifte? Enid Fysisk og mental helse 11 24-03-07 00:26
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 16:58
Har du lavt stoffskifte? Fluffy Stoffskifte / hormonproblemer 16 15-02-07 22:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no