Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Trenger råd fra ekspertene

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-01-13, 12:56   #1
Daisy72
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Alder: 51
Innlegg: 5
Daisy72 er på en erverdig vei

Trenger råd fra ekspertene

Jeg er en forholdsvis ny bruker som har gått på lavkarbo siden oktober 2012. Jeg har gått ned ca 10 kg, men kan med fordel gå ned ca 20 til, men har til min store fortvilelse nå sluttet å gå ned.... Jeg har i de siste dagene holdt meg lavt både på kaloriene og karbo hvilket gjør at jeg går rundt sulten. Når jeg sluttet å spise karbohydrater kjente jeg at det hadde en positiv effekt på kroppen både ved at muskelsmerter forsvant og at sukkerbehovet ble borte. Til normal spiser jeg som regel 1 valnøtt/mandel muffins med egg eller magert pålegg. Lunch blir som regel 2 valnøtt/mandel muffins med samme pålegg. Middag består av kjøtt og salat og karbovennlig saus. Jeg har også en stor forkjærlighet for Atkinsbarer..samt steviasøtet sjokolade, så det blir ofte en bar om dagen og en sjokolade i helgen. Til snacks ellers går det i paranøtter og mandler. Den senere tid har jeg droppet egg til frokost og lunch samt sausen til middagsmaten, og ifølge diett.no ligger jeg på ca 1200 kcal pr dag. Jeg trener en god del - mellom 3 og 5 timer på helsestudio hvor jeg varierer mellom styrke/kondis-timer og aerobic/zumba-timer. Det hører selvfølgelig med til historien at Cola Zero er en følgesvenn.... prøver å holde meg til ca 1/2 liter pr dag og vann resten.

Daisy72 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ned med god mat Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 14:03   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Trenger råd fra ekspertene

Med mindre du er veldig liten/spedbygd ... vil jeg tro at det du nå gjør tvinger kroppen din inn i sult-modus. Du lærer kroppen din å spare på kaloriene. Dessverre er det sånn at når dette har skjedd så VIL du måtte spise mer og du vil sannsynligvis måtte regne med litt oppgang før kroppen vil stole på deg og slippe vekt igjen.

Les mer om hvilke forsvarsmekanismer en kropp utfører med hensyn til forbrenning under "sult" her
http://www.zoeharcombe.com/2009/12/t...on-experiment/

Den gode nyheten er... gi deg selv 30 dager hvor du kun spiser mat. Kun mat hvorav nesten ingenting har innholdsfortegnelse innenfor lavkarborammene.

Altså - ikke cola zero, ikke atkinsbarer, men paprika, tomat, kjøtt, smør (ja, har litt innholdsfortegnelse), egg, fisk, og andre grønnsaker. (Fremdeles unngå mel, potet, pasta, ris og alt sukker. Og ikke alle kan spise ubegrenset av nøtter, men noe går som regel greit.) Spis mye som salat om du liker det, og varier kosten så mye du kan. Jeg kan bortimot garantere at du på denne måten ikke vil gå særlig opp selv om du spiser deg mett i stedet for å telle kalorier... og at du sannsynligvis i løpet av de 30 dagene vil begynne å gå ned igjen - og ikke minst, få bedre utbytte av treninga. En kropp som blir trenet trenger mer brennstoff enn luft og kjærlighet...

Lykke til.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 22:26   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Trenger råd fra ekspertene

Også var det veeeeldig mye nøtter! Prøv å variere frokost/lunsj litt mer. Kutt heller muffinsen enn egget.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 22:32   #4
Daisy72
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Alder: 51
Innlegg: 5
Daisy72 er på en erverdig vei

Sv: Trenger råd fra ekspertene

Takk for tilbakemelding folkens, følte at det jeg gjorde var feil... Satser på med ny giv, mer trening, mindre nøtter og Zero

Daisy72 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ned med god mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor snakker "ekspertene" om hardt fett? Iset Lavkarbo generelt 8 11-01-09 16:46
Jeg er ny her jeg ... og trenger litt hjelp fra dere ekspertene:-) Pusen Ketolysekuren 12 29-01-08 20:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no