Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Januartrening 2012

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-01-12, 21:00   #51
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Januartrening 2012

Hei!!!!

Endelig kan jeg melde meg på denne! I gang med januar treningen i dag: Jillian - No more trouble zones.
En litt redusert runde pga leddskade, men bedre enn ikkeno!

Har ikke satt meg noe minuttmål, men håper og klare en Jillian så ofte som mulig før jeg reiser på jobb + en Jillian eller annen trening når jeg kommer hjem.

Kalorier forbrent i dag: 564..

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 21:31   #52
Brokkoli
Medlem
 
Brokkoli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 495
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Sv: Januartrening 2012

Og i dag ble det 55 minutter spinning (nesten ikke vondt i rumpa, faktisk!) og 55 minutter bodypump (styrke med stang med instruktør).

Nærmer meg ukesmålet allerede, og har planlagt to treningsøkter til denne uka

285/300

__________________
Fra feit til heit!



Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 09:49   #53
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januartrening 2012

5.januar:

RLT 60min sone i1. God løpsfølelse i dag selv om økten ble fra kl 20-21

  Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 10:01   #54
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Januartrening 2012

Influensa har kastet kjepper i hjulene og sand i maskineriet, men satser på at jeg starter opp treningen på mandag

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 10:55   #55
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Januartrening 2012

6. januar

60 minutter rask gange
30 minutter yoga

7. januar

60 minuttet puls stramopp (30 minutter kondisjon med høy puls og 30 minutter styrke)
60 minutter zumba
30 minutter yoga

890/3000

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 11:56   #56
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januartrening 2012

6. januar
40 minutter ellipse
60 minutter snille intervaller på tredemølla. 2 minutter på, 3 minutter av.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 12:05   #57
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Influensa har kastet kjepper i hjulene og sand i maskineriet, men satser på at jeg starter opp treningen på mandag

Samme her. Men jeg blir svett av å lese om innsatsen her inne så da er det sikkert god trening bare å lese når man er redusert.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 14:38   #58
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

6. januar
40 minutter ellipse
60 minutter snille intervaller på tredemølla. 2 minutter på, 3 minutter av.

Snille intervaller?? Intervall er bra uansett nellie! Veldig bra jobbet og dette vil betale seg for deg i det lengre løp
Bare ikke bli for overivrig i begynnelsen fordi fremgangen kommer så raskt....er viktig å gi muskler, sener og annet bindevev bli like sterk som øvrig kondisjon også

  Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 16:49   #59
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Snille intervaller?? Intervall er bra uansett nellie! Veldig bra jobbet og dette vil betale seg for deg i det lengre løp
Bare ikke bli for overivrig i begynnelsen fordi fremgangen kommer så raskt....er viktig å gi muskler, sener og annet bindevev bli like sterk som øvrig kondisjon også

Sånn at jeg bare var oppe i 85% av makspuls på det værste
Er ikke så nybegynner altså. Formen kommer seg fort igjen, når man først setter i gang.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 19:24   #60
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Januartrening 2012

1 time Zumba og 1 time løping og styrke trening. 310/2000.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 20:11   #61
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Sånn at jeg bare var oppe i 85% av makspuls på det værste
Er ikke så nybegynner altså. Formen kommer seg fort igjen, når man først setter i gang.

85% er en ideell sone det nellie.
Mellom/langdistansetrening: Intervalltrening hvor man skal øke kapasitet (altså "motoren" din) skjer med trening i sone i3 (82-87%) og i4 (87-92%) for oss vanlige dødelige. Når du ikke trener i de sonene bør du ligge i sone i1 (60-72%). Unngå for all del trening i mellomsonen i2 (72-80%) når du trener mye intervaller i tillegg, dette gjør egentlig lite rent treningsmessig annet enn å slite deg ut for ingen nytte. Denne sonen kalles også for "lapskaus" sonen.

I perioder hvor du trener mindre intervaller, så er det greit å ha noe mer sone i2 trening, men etter min mening bør den unngås så mye som mulig.

For en normalt greit trent person så er du i sone i1 når du går på litt hardt i en oppoverbakke. Største feilen mange gjør er at de tror de trener rolig, men i realiteten ligger de i sone i2. Jeg må konsentrere meg for å holde lav nok intensitet på sone i1 ("restitusjonstrening") da hodet forteller meg at nå er du en "slappfisk"....hehe.

Aldri, aldri trene 2 harde økter, i3-i4, etter hverandre. Da oppnår du ikke annen fremgang enn å forbruke tid.....

Just my tip for you, nellie, som har som mål å bli best mulig forberedt til sykkelrittet ditt....

Oops, glemte at de rådene jeg kom med kanskje passer mest for en som trener 5-6 økter i uka....for en som trener 3 økter så er det mer enn nok hvile mellom hver dag til å hente inn kroppen og man kan vel i prinsippet trene hardt uansett....Men å kjøre hard økt på morgenen og en påfølgende hard økt på kvelden samme dag er rett og slett bortkastet tid, lavkarbo eller ei hehe.

  Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 20:21   #62
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januartrening 2012

Jeg har trent ganske mye siden jeg var 16 år, så kjenner kroppen min ganske godt, vet hva som skal til, hvor mine individuelle grenser for ditt og datt går, hva mine treningsproblemer er osv.

Men takk for tips altså

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 21:07   #63
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Januartrening 2012

Startet dagen med lang gåtur og avsluttet med Jillian:
5/1: 40 min klattring
- 30 min Jilliaan
- 10 min strekk
- rokkering
- 20 min core / bekkenbunn
6/1: 35min Jillian
- 10 min stretch
- rokkering (begynner å få teknikk, men neimen om jeg orker særlig lenge, hoftene er BLÅ!)
- 10 min bekkenbunn








__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 11:42   #64
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januartrening 2012

7. januar
37 minutter slem, men digg intervallspinning. Makspuls 194, på det siste draget.

13 minutter tredemølle (Må. Fortsatt. Ha. Jevne. Tall!!)

Da har jeg kardioert i 285 minutter denne uka, og hatt to fine styrkeøkter.
Fornøyd med det.

I morgen er det treningsfri som bare det og ut i skog og mark med mann og barn.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 15:31   #65
svingstangdeluxe
Medlem
 
svingstangdeluxe sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 126
svingstangdeluxe er på en erverdig vei

Sv: Januartrening 2012

Bør vere med her eg også... Trent masse før, men hatt et halvår der eg (tydligvis) har fokusert på å legge på meg 8 kg i staden og sporadiske spinning-/styrkeøkter.
Mål i år pr veke:
2 stk spinningøkter
1 stk svømmeøkt
2 styrkeøkter.
Har hund så det vert turer med den daglig.
Det er et litt hårete mål for min kvardag og veit at svømmeøkta og kanskje den eine styrkeøkta blir vanskelig kvar veke, så det er egentlig bonus hvis begge blir gjennomført.

__________________





svingstangdeluxe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 15:33   #66
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Januartrening 2012

8. januar

40 minutter på ergometersykkel med innlagt intervall
30 minutter styrke på vibrasjonsmaskin
60 minutter qigong

1020/3000

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 15:33   #67
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av svingstangdeluxe, her.

Bør vere med her eg også... Trent masse før, men hatt et halvår der eg (tydligvis) har fokusert på å legge på meg 8 kg i staden og sporadiske spinning-/styrkeøkter.
Mål i år pr veke:
2 stk spinningøkter
1 stk svømmeøkt
2 styrkeøkter.
Har hund så det vert turer med den daglig.
Det er et litt hårete mål for min kvardag og veit at svømmeøkta og kanskje den eine styrkeøkta blir vanskelig kvar veke, så det er egentlig bonus hvis begge blir gjennomført.

Så flott at du er igang igjen!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 15:41   #68
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

8. januar

40 minutter på ergometersykkel med innlagt intervall
30 minutter styrke på vibrasjonsmaskin
60 minutter qigong

1020/3000

Er det jeg som henger veldig etter på datoen, eller er det du som stadig er en dag inn i fremtiden?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 15:48   #69
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Er det jeg som henger veldig etter på datoen, eller er det du som stadig er en dag inn i fremtiden?

Hehe! Jeg er en dag på forskudd. Dette er trening jeg gjennomfører i morgen. Jeg liker å planlegge og gjennomføre.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 15:49   #70
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januartrening 2012

Åjaa. Da er jeg med.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 16:20   #71
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg har trent ganske mye siden jeg var 16 år, så kjenner kroppen min ganske godt, vet hva som skal til, hvor mine individuelle grenser for ditt og datt går, hva mine treningsproblemer er osv.

Men takk for tips altså

Hehe, gamle bedrifter da man var ung er vel ikke å forakte det...
Men da vet du jo at snille intervaller i grenseland i3-i4 kanskje ikke er så snille allikevel
Du får stå på i januartråden så gir det nok resultater uansett.

  Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 16:31   #72
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Hehe, gamle bedrifter da man var ung er vel ikke å forakte det...
Men da vet du jo at snille intervaller i grenseland i3-i4 kanskje ikke er så snille allikevel
Du får stå på i januartråden så gir det nok resultater uansett.

Jeg sammenligner bare med meg selv og ikke med det "alle andre" holder på med, kjenner og føler. Kjenner hvordan det føles med f.eks 85 kontra noen og 90 og da kjenner jeg at 85 er snillt, mens 93 ikke er fult så snillt! Også er det jo forskjell på hvor lenge disse "snille" eller "slemme" intervallene varer og hvor lange pausene i mellom er.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 16:45   #73
Ellep
Medlem
 
Ellep sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oppland
Innlegg: 101
Ellep er på en erverdig vei

Sv: Januartrening 2012

Har akkurat vært på skitur, 12 km, flott føre men tåke på toppen, ble dyktig sliten.

Målsetting for neste uke:
Gå på jobb hver eneste dag: 25 min. hver vei. Lett om morgen, hardt hjem igjen.
Gå min. en mil på ski annenhver dag, har prøvd hver dag, men da blir det kramper og strekker om natta. Går bedre når jeg begrenser litt.

__________________


Ellep er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 17:13   #74
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Januartrening 2012

Deilig skitur i Kollen i dag. Sammen med barn da, så rolig tempo. Deilig å merke at formen er betraktelig bedre enn fjordåret, da det var blodsmak i munnen etter første bakken. Lettere å få riktig balanse nedover også forresten, siden det er mer styrke i beina og kan fint stå bøyd en stund.

5/1: 40 min klattring
- 30 min Jillian
- 10 min strekk
- rokkering
- 20 min core / bekkenbunn
6/1: 35min Jillian
- 10 min stretch
- rokkering (begynner å få teknikk, men neimen om jeg orker særlig lenge, hoftene er BLÅ!)
- 10 min bekkenbunn
7/1: 135min skitur i rolig tempo
- rokkering








__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 17:24   #75
Brokkoli
Medlem
 
Brokkoli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 495
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Sv: Januartrening 2012

Godt jobba med treninga, folkens! Jeg føler meg så utrolig mye bedre nå som jeg har kommet i gang igjen. Nå har jeg hatt pause både fredag og lørdag, så i morgen er det utvilsomt på an igjen.

Men jeg lurer på en liten ting, som kanskje dere har merka noe til? Før (for meg betyr "før" som regel "da jeg spiste høykarbo") ble jeg alltid komplett utkjørt etter trening, og det var vanskelig for meg å gjøre noe som helst etterpå. Nå føler jeg at jeg aldri blir helt utkjørt. Altså, jeg blir jo sliten for jeg pusher meg selv gjennom økta, det er ikke det jeg sier - men jeg føler at jeg ikke "bruker meg opp", slik jeg gjorde før. Har dere også merka denne forskjellen, sammenliknet med før dere oppdaget lavkarbo? Er dette fordi jeg tidligere tømte glukogenlagerne mine, mens jeg nå bare får mer energi fra mitt eget fett når jeg har brukt opp overskuddsketonene?

__________________
Fra feit til heit!



Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny Giv 2012, blir DU med? Kanutten Lavkarbo generelt 457 07-08-12 18:16
Nyttårsforsettet 2012! ToreH Generell diskusjon 62 26-06-12 15:35
Hennesrittet 2012 nellie Trening 78 02-06-12 19:05
Giftermål i juni 2012 <insert_scary_name_here> Generell diskusjon 66 23-04-12 10:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no