Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-02-11, 12:08   #1926
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Se det, så bra. Jeg har forresten prøvd meg på Zumba, og selv om det var få i salen og jeg følte meg ganske så klossete så var det skikkelig gøy. Må nok fortsette.

Ellers har jeg hatt en høykarbohelg og magen min tåler det skikkelig dårlig, så mye luft

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 15:44   #1927
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Jeg ler av meg selv på zumbaen jeg også, Ana. Jeg er glad for at jeg slipper å se meg selv danse, for jeg kjenner at det ikke ser ut sånn som det skal. Kanskje begynner noe av det å ligne innen påske.

Det har blitt mye karbo på meg også nå i helgen. Jeg har vært ute og spist og på kino med barndomsvenninnene mine på fredag. Peppes først og kinogodt etterpå. I går ble det også mye godt og denne dagen har fortsatt i samme sporet. Vel, vel. Håpet er ikke ute av den grunn.

Takk for at du fikk ordnet det, Val.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 09:57   #1928
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Jeg har og hatt ei høykarbo helg, eller to på rappen egentlig... denne helga var desidert verst, pizza, baguetter, sjokolade, øl etc. Kjente jeg ble dårlig altså, skikkelig oppblåst og ekkel. Jeg følte ingen dårlig samvittighet overhode, ferdig slanka som jeg er så tenker jeg det må være lov. Men føltes helt forferdelig uansett. Vekta fra fredag morgen til mandag morgen økte med 4kg! Ikke rart jeg føler meg uggen og vanndig da vel! Jeg veit jo at disse renner av i dagene som kommer, men ekkel opplevelse!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 23:44   #1929
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

jeg tenker sånn som deg jeg også, ferskenbeinet. Jeg har ikke dårlig samvittighet for at jeg koser meg i helgene. Det er når det fortsetter i ukene at den dårlige følelsen kommer. Jeg tror jeg må være ganske heldig, for jeg reagerer ikke noe særlig på karbohydrater, verken med vann eller mye luft i magen. Mer luft i magen får jeg, men ikke plagsomt mye. Det er jeg glad for.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 10:15   #1930
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

jeg pleier heller ikke å reagere når jeg feks tar meg en sjokolade etc. lurer på om det kommer når det blir endel ting med mel i... eller når det ble en hel helg hehe det kan tenkes!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 20:50   #1931
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Vi bakte kanelboller, mye hvetemel ble litt for hardt for magen min. Vanligvis reagerer jeg ikke.

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 23:46   #1932
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Veide 83,5 i dag så hvertfall ikke noe mer opp

  Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 10:20   #1933
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

hei, jeg må bare si at dere er flinke! jeg begynte i januar i fjor og sluttet i begynelse av march... gikk ned 8kg. men da jeg sluttet gikk jeg alt opp og 10 til . Nå holder jeg på siden 3.1 og har gått ned 8 kg. denne gangen gir jeg meg ikke. Jeg heier på dere.og på meg selv hvis det er lov

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 12:24   #1934
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Det er lov hehe


Nå når jeg veide meg i dag veide jeg 85,3 kilo. Opp 1,7 kilo fra en dag til en annen, uten å ha spist mer salt/trent/mer karber....ush! Rare greier

  Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 18:59   #1935
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Hei Nisse, så flott at du har startet opp igjen og gått ned så mye alt!

Og opp 1,7 kg fra en dag til en annen, merkelige greier, det må jo bare forsvinne raskt igjen.

I dag er det forresten Zumbadagen min igjen, gleder meg.

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 21:35   #1936
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Im back =) Jeg klarte det heller ikke ( Easy Life mener jeg) =( Ble for vanskelig å gå å være sulten i 5 dager. Men jeg er tilbake på lavkarbo igjen så håper det går litt lettere denne gang er fortsatt veldig sukkeravhengi..

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 09:13   #1937
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Etter at jeg nådde målet mitt har jeg plutselig i løpet av ca 5 uker gått opp 5 kg! Syklusen er og heeeelt på bærtur nå... (dette skjer etter 1 år på lavkarbo) Kosten har ikke endret seg, men noen andre ting har. Kan dette spille inn å gi vektoppgang såpass kraftig?
Kaffe, har plutselig fått for meg at det er kjekt, noe som jeg aldri har drukket før. (vanlig svart, eller ofte med litt fløte...)
Søvn, har vel ikke sovet mer en gjennomsnittlig 5 timer i døgnet de siste 2 mnd, ikke særlig bra veit jeg
Trivsel, flytta fra hus og hjem og har det helt fantastisk!

Noe av dette som gir meg oppgangen? Kjenner jeg ikke trives med det overhode, føler meg som en stappa pølse! Grrr så irriterende når jeg ENDELIG var fornøyd!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 15:48   #1938
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Hei damer! Her har det vært sykdom, sykdom og atter sykdom. Barna har vært syke (forkjølelse og omgangssyke), mannen har vært syk (det samme som barna), og jeg har vært så syk som jeg ikke har vært på 18 år. Jeg er ferdig med omgangssyken og penicillinkuren etter halsbetennelsen, men formen er fortsatt ikke bra. Og nå har minstejenta fått feber IGJEN, halsbetennelse hun også. Vi har ikke hatt en dag der alle har vært friske på flere uker og jeg er helt ferdig. Sunt kosthold har vært det siste på prioriteringslista og å komme seg igjennom dagene har vært det første på lista. Det har blitt mye sjokolade og potetgull. Det har vært tøffe tider og selv om jeg gikk ned i vekt den første uka med sykdom så har jeg nok begynt å legge på meg nå. Jeg har ikke vært på vekten enda og går nok ikke på den før alle er friske igjen. Jeg gruer meg, for jeg regner med at det blir et par kilo i pluss innen den tid. Akkurat nå orker jeg ikke tanken på å være flink og lage mat.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 15:01   #1939
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

God bedring, håper dere snart er friske igjen alle sammen!

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 15:13   #1940
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Takk for det, Ana. Minstejenta er fortsatt veldig dårlig og gråter mye stakkar. Nå håper jeg bare at neste uke blir sykdomsfri og at vi alle får kreftene tilbake. Det hadde vært kjempefint om vi alle kunne vært friske og hatt overskudd når vi skal pusse opp det nye huset og flytte i april. 31. mars overtar vi huset. Jeg ser sånn frem til å flytte, blant annet for å se om det er sopp eller noe i huset vi leier som gjør oss syke. Jeg håper på friskere tider fremover.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 01:02   #1941
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

Etter at jeg nådde målet mitt har jeg plutselig i løpet av ca 5 uker gått opp 5 kg! Syklusen er og heeeelt på bærtur nå... (dette skjer etter 1 år på lavkarbo) Kosten har ikke endret seg, men noen andre ting har. Kan dette spille inn å gi vektoppgang såpass kraftig?
Kaffe, har plutselig fått for meg at det er kjekt, noe som jeg aldri har drukket før. (vanlig svart, eller ofte med litt fløte...)
Søvn, har vel ikke sovet mer en gjennomsnittlig 5 timer i døgnet de siste 2 mnd, ikke særlig bra veit jeg
Trivsel, flytta fra hus og hjem og har det helt fantastisk!

Noe av dette som gir meg oppgangen? Kjenner jeg ikke trives med det overhode, føler meg som en stappa pølse! Grrr så irriterende når jeg ENDELIG var fornøyd!

Høres kjipt ut..
vet ikke hva det kan være.. Har hørt at kaffe kan senke forbrenningen men vet ikke om det stemmer.. lite søvn? vis jeg ikke sover nok legger jeg på meg.. trifsel ville jeg tro hjalp andre veien ihvertfall på samme meny.. Ikke godt å vite.. Lavkarbo for meg er i seg selv et mysterie..

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 01:05   #1942
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

usj kjipt når tickeren min viser 6 kilo mer en før jeg tok pause.. men har allerede tatt av meg 5 kilo på ca 20 dager

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 09:31   #1943
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

Takk for det, Ana. Minstejenta er fortsatt veldig dårlig og gråter mye stakkar. Nå håper jeg bare at neste uke blir sykdomsfri og at vi alle får kreftene tilbake. Det hadde vært kjempefint om vi alle kunne vært friske og hatt overskudd når vi skal pusse opp det nye huset og flytte i april. 31. mars overtar vi huset. Jeg ser sånn frem til å flytte, blant annet for å se om det er sopp eller noe i huset vi leier som gjør oss syke. Jeg håper på friskere tider fremover.

Bare 10 dager igjen nå, så deilig! Lykke til med flyttingen og håper dere friskner godt til nå snart alle sammen.

Opprinnelig lagt inn av Mona_K, her.

usj kjipt når tickeren min viser 6 kilo mer en før jeg tok pause.. men har allerede tatt av meg 5 kilo på ca 20 dager

5 kg på 20 dager er jo kjempebra, da er du straks tilbake der du var før pausen. Jeg har ikke helt klart å komme inn i riktig matspising igjen, litt sånn "åja, litt mais i salaten, det går vel", "ups, en kjeks eller 3 til skituren", "åja, litt lapskaus hadde vært deilig"....

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 20:52   #1944
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Opprinnelig lagt inn av Ana, her.


5 kg på 20 dager er jo kjempebra, da er du straks tilbake der du var før pausen. Jeg har ikke helt klart å komme inn i riktig matspising igjen, litt sånn "åja, litt mais i salaten, det går vel", "ups, en kjeks eller 3 til skituren", "åja, litt lapskaus hadde vært deilig"....

Ingenting går fort når du allerede har tatt de av og egentlig skulle vært sikkert 10-20 kilo mindre vis jeg bare hadde fortsatt på lavkarbo .. =( og ike tatt pause.. uff ja ikke lett å endre vaner

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 23:07   #1945
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Opprinnelig lagt inn av Mona_K, her.

Ingenting går fort når du allerede har tatt de av og egentlig skulle vært sikkert 10-20 kilo mindre vis jeg bare hadde fortsatt på lavkarbo .. =( og ike tatt pause.. uff ja ikke lett å endre vaner

Nei, det er ikke lett å endre vaner/ bryte uvaner. Det er ikke til å komme bort ifra at det er en (mange) grunn(er) til at jeg har blitt overvektig, og mange av de årsakene er fortsatt tilstede selv om kiloene er borte... Det er ikke lett. Den siste tiden har jeg FØLT meg akkurat som den samme som jeg var for over 20 kilo siden. Det gjør det veldig vanskelig å ikke legge på seg igjen.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 16:21   #1946
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

Nei, det er ikke lett å endre vaner/ bryte uvaner. Det er ikke til å komme bort ifra at det er en (mange) grunn(er) til at jeg har blitt overvektig, og mange av de årsakene er fortsatt tilstede selv om kiloene er borte... Det er ikke lett. Den siste tiden har jeg FØLT meg akkurat som den samme som jeg var for over 20 kilo siden. Det gjør det veldig vanskelig å ikke legge på seg igjen.

=( jepp

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 15:49   #1947
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Hvordan går det med dere? her går det fortsatt ikke bra, men jeg spiser litt bedre enn på det verste. Jeg tenker mye på å komme meg tilbake til lav karbo for å føle at jeg har kontroll over maten igjen, men så klarer jeg liksom ikke ta valget helhjertet fordi jeg ikke egentlig tror at jeg klarer det akkurat nå. Men på den lyse siden så overtar vi nyhuset om to dager. Nå nærmer det seg virkelig og jeg gleder meg. Om tre uker flytter vi kanskje.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 12:49   #1948
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Oppgangen min fortsatte den uten at jeg fatter hvorfor. Alt skjedde så plutselig! Hadde liksom vedlikeholdt og spist likt flere måneder før det plutselig BANG går 6kg oppover! Har hevet meg tilbake i ketose nå og går ned igjen, får se hvor lenge det varer...

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 18:44   #1949
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Jeg har gått ned 7 kilo på nøyaktig en mnd, av de 10 som jeg la på meg i "pausen" min.. =) og jeg har funnet masse sukkerfri sjokolade som jeg kan kose meg med en gang i blandt. Har aldri satt meg inn i sukkeralkoholer før. trodde karbo var karbo. Så selv om det står like mye karbo på sukkerfrie så er det jo ike det. Meste av de karboene der er jo snille og GI lave. Jei.. Ikke det at det er lurt å spise vær dag men kan ihvertfall kose meg litt av og til =)

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 19:34   #1950
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Jeg har fallt av igjen, tilbake på "vanlig" kost. Etter å ha laget en tråd om at jeg ikke gikk ned ble konklusjonen av tråden at jeg burde spise mindre kalorier. Jeg gikk to dager med kalorier på ca. 1200-1400. Det gikk jo veldig fint og jeg ble drastisk smalere (vann selvfølgelig), så det hadde sikkert fungert om jeg hadde fortsatt. Men jeg ble bare så utrolig gal etter mat når det ble så lite kalorier så jeg sprakk selvfølgelig. Også er det litt sånn at det føles så lite nyttig å leve lavkarbo, hvis man uansett må leve lavkalori. Spesielt siden jeg ikke merker noe spesielt annet positivt med lavkarbo, som bedre hud eller noe...Så akkurat nå lever jeg lavkarbo, men prøver å være flink til å ikke spise så voldsomt mange kalorier.

Men jeg har tenkt litt på om jeg skulle oppsøke en slags kostholdsveileder eller ernæringsfysiolog eller hva det heter. Kunne kanskje vært en fin måte å bli holdt litt i øra..

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skulle vi hatt en egen middagstråd/oppskriftstråd for ED? Titti Eurodiett 2 23-10-10 21:11
Æsj jeg har hatt sprekk....:( Iset Atkins kosthold 5 05-04-04 13:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no