Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Spinatomelett

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-07-10, 16:44   #1
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Spinatomelett

Denne har jeg hatt fullstendig dilla på i sommer:

Dekker en smurt paiform (kan bruke hvilken som helst ildfast form, regner jeg med) med friske spinatblader (ca 50-60 gram) og heller seks sammenvispede egg med litt salt, pepper og vann over. Legger en tomat i skiver på toppen og strør litt basilikum på tomatene. Det hadde sikkert vært godt med litt fetaost i også, men det spiser jeg ikke for tida.

Dette steker jeg på 180 grader i omtrendt en halv time, og det er veldig godt! Jeg spiser så mye jeg orker til frokost, og så har jeg resten med til lunsj, og da kan den godt spises kald

__________________



Sist redigert av blåbær : 28-07-10 kl 19:13.
blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 19:12   #2
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Spinatomelett

Dette hørtes godt ut. Det må prøves.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 19:51   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Spinatomelett

Åh, fantastisk! Jeg elsker spinat, og har lett etter litt andre former for omelett . Lurer på om man kan bruke frossen spinat i stedet, spinat i blader er så dyrt .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 20:04   #4
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Spinatomelett

Det kan du sikkert Poenget med den ferske er at eggene legger seg rundt bladene, slik at det ser ut som at spinaten er lagt lagvis. Akkurat det er jo kun esterisk, men det er fint Det er ikke så veldig dyrt da, en pose til 30 kroner holder hvertfall til fire slike omeletter. Frossen spinat er jo hakka, så det blir litt annerledes, men sikkert veldig godt det også! (Tror jeg har prøvd noe lignende for lenge siden.)

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 21:39   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Spinatomelett

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Det kan du sikkert Poenget med den ferske er at eggene legger seg rundt bladene, slik at det ser ut som at spinaten er lagt lagvis. Akkurat det er jo kun esterisk, men det er fint Det er ikke så veldig dyrt da, en pose til 30 kroner holder hvertfall til fire slike omeletter. Frossen spinat er jo hakka, så det blir litt annerledes, men sikkert veldig godt det også! (Tror jeg har prøvd noe lignende for lenge siden.)

Jeg synes en pose er dødsdyrt, når det tilsvarer omtrent en sånn frossen runding, og en pose med frossen koster kanskje 20 .Jeg sparer inn på alt!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 21:46   #6
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Spinatomelett

Ja, det er klart frossen spinat er mye billigere, og jeg tror en pose er i underkant av 15 kroner, faktisk! Så det er bare halve prisen av fersk. Men jeg syns at fersk og frossen er så forskjellig at det nesten ikke er sammenlignbart. Jeg bruker dem hvertfall til forskjellige ting, til noe funker fersk best, og til andre ting funker frossen best. Har også dårlig råd, så jeg vet alt om å spare på kronene! Har hatt tid til å jobbe litt i sommer, så da unner jeg meg litt ekstra, selv om jeg vet at det blir trange tider igjen i høst.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 21:48   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Spinatomelett

Jeg skal i alle fall teste! Mener jeg har brukt spinat i omelett før. Og ... åh, spinat og feta er jo alvorlig snadder sammen!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 21:50   #8
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Spinatomelett

Kult! Fortell hvodan det blir da! Har en pose i frysen, så jeg tester sikkert selv også en dag

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 23:16   #9
slankepia
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 69
slankepia er på en erverdig vei
Talking

Sv: Spinatomelett

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg synes en pose er dødsdyrt, når det tilsvarer omtrent en sånn frossen runding, og en pose med frossen koster kanskje 20 .Jeg sparer inn på alt!


Er en sånn rulleting i frossen en HEL fersk pose??? :-O Hvor mange karber regner du på en frossen rull da? Syntes det står så forskjellig over alt at jeg har begynt å bare regne at det er 1 kh per 100 i spinat.

Hva regner du eggene som forresten? Atkins boken sier 0.6 mens andre sider sier mye mindre. Har for forsiktighetens skyld regnet et egg som en karb jeg hahaha

slankepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - forløbli på induksjonen :-) Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 23:48   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Spinatomelett

Opprinnelig lagt inn av slankepia, her.

Er en sånn rulleting i frossen en HEL fersk pose??? :-O Hvor mange karber regner du på en frossen rull da? Syntes det står så forskjellig over alt at jeg har begynt å bare regne at det er 1 kh per 100 i spinat.

Hva regner du eggene som forresten? Atkins boken sier 0.6 mens andre sider sier mye mindre. Har for forsiktighetens skyld regnet et egg som en karb jeg hahaha

Dette skrev jeg for en evighet siden. Jeg regner ikke lenger karber. Pr hundre gram er pr hundra gram uansett om det er kompakt eller ikke. Da jeg regna på egg mener jeg å huske runda jeg opp til 1 gr kh pr egg, selv om det kanskje er litt mindre.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spinatomelett med ostelokk mål:littavetmenneske Frokost og kveldsmat 0 01-07-10 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no