Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Planlagt sprekk?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-07-08, 11:35   #1
ecli
Medlem
 
ecli sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 101
ecli er på en erverdig vei

Planlagt sprekk?

Hei!

Skal reise bort i helga til min far, i anledning dåpen til et tantebarn. Ingen i familien min vet at jeg har starta på ketolysekur, og jeg har ingen intensjoner om å fortelle dem om det (lang historie...)

Hva bør jeg gjøre for å ikke ha en fullstendig totalsprekk? Hvordan kan jeg kontrollere det mest mulig, for ikke å gå opp igjen (og i alle fall ikke mer enn det jeg til nå har gått ned)?! Bør jeg starte nå med å minske litt på fettet og kjøre generell lavkarbo; dvs gå planlagt ut av ketose de siste dagene? Eller er det like greit å bare ta helga (lør-søn) som ikke-lavkarbo?!

Skal seff prøve å unngå alt for mye carbs. Mere kjøtt, saus og grønnsaker og mindre poteter. Små og få kakestykker. Har tenkt å tilby meg å lage ostekake (har funnet oppskrifter her på forumet! Takker og bukker )
Men jeg kommer nok til å slite mtp ikke å spise brød feks! Blir nok ingen spesial-lagde lollypop brød der nei (veldig godt forresten Har erstattet salaten min en og annen dag på jobben)
Er det noe av "normal-kost" som er bedre enn annet å spise?!

Håper noen kan hjelpe meg med noen av spørsmålene mine!

__________________



Sist redigert av ecli : 16-07-08 kl 13:27.
ecli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, nå egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 11:49   #2
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Planlagt sprekk?

Det er jo bare å pause ketolysen i 1 uke da. Ikke vits i å trene kroppen på karbo på forhånd. Du kan jo spise naturlig så lavkarbo som mulig uten at det merkes og passe på å ikke spise for mye, men akkurat passe slik at vekten holder seg konstant.

Og så tar du ketolysen opp igjen etterpå.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 14:07   #3
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Planlagt sprekk?

Jeg har vært i mange selskap etter jeg begynte på ketolyse, ironisk nok er visstnok dette sommern alle i familien gifter seg/konfirmerer seg/har større bryllupsdager/runde bursdager
Det jeg gjør er følgende:
- Har med meg eget brød dersom det er buffet/koldtbordservering, og sier bare at jeg får vondt i magen av mel, og at brødene mine er uten det (det er jo sant!). Så plukker jeg maten jeg vet er trygg - egg, kjøttpålegg, ost, salat osv.
- Dersom maten blir servert, blir ting litt vanskeligere. Husk at supper og sauser fort inneholder endel mel, og det er det massemasse karber i. Her må man egentlig bare la fornuften råde, tror jeg bare ville smakt såvidt på suppen, til hovedrett spist kjøttet og de grønnsakene man kan spise med bittebittelitt saus, og styrt unna desserten. Dersom du har egen kake med, så har du jo noe søtt også

Du har jo alltids valget om å sprekke helt, selvfølgelig! Er vel egentlig lurt at du bestemmer deg for en av to ting før du går i selskapet, sånn at du har en plan å holde deg til.. vanskeligere å holde på ketosen om man ikke har forberedt seg på å gjøre det Lykke til!

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kalkulert sprekk i helgen! fjanni Ketolysekuren 2 16-06-08 19:03
Jeg har hatt en sprekk og trenger støtte Budeia Ketolysekuren 5 10-06-08 18:55
Sprekk! trude.lutt Dr Lindbergs 1 30-04-08 18:25
Da har jeg hatt min første (og forhåpentligvis eneste) sprekk..... candyland Ketolysekuren 1 06-03-08 21:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no