Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Redusert kaloriinntak når de siste kiloa skal vekk

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-08-08, 12:26   #1
nattinatt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bur på Vestlandet
Alder: 55
Innlegg: 121
nattinatt er ny på veien

Redusert kaloriinntak når de siste kiloa skal vekk

Meiner eg las i eit tidligere innlegg at når ein ikkje hadde så mange kiloa igjen, så måtte ein og tenke litt på mengde kalorier også. Stemmer dette eller??

nattinatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 13:00   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Redusert kaloriinntak når de siste kiloa skal vekk

Hvis vekta kryper nedover ville jeg ikke gjort det. Bedre å være tålmodig og la kroppen få følge med.
Men går det lang tid uten nedgang må man kutte ned på noe. Det kan være meieriprodukter, nøtter, søtstoff... og eller kcal.

MEN asså... jeg ville IKKE kuttet hvis vekta krabber ned, for da venner kroppen seg til mindre og det kan resultere i kjapp oppgang når man øker igjen.
Pass deg for spareblussen. Den er no møkk

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 13:16   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Redusert kaloriinntak når de siste kiloa skal vekk

.. og sparebluss er når kroppen får for lite kalorier, og den tror at "nå er det lite tilgang på mat, jeg får spare energi der jeg kan, for det er ikke godt å si når neste måltid kommer!"

Skjønte? F.eks da jeg veide 71 kilo (jeg er 162 cm høy), brukte kroppen min 1600 kalorier hver dag bare på å være kroppen. Alt under = sparebluss. For meg da

Og vær klar over at jo færre kiloer du har å ta av, jo vanskeligere blir det! Og kanskje kroppen din vil være der den er nå? Og når det er sagt - er det ikke antall kiloene som teller, men kroppsammensetningen din, fordelingen mellom fett og muskler.

To stk som er like høye, kan veie like mye, hvor den ene er "overvektig" (for mye fett i forhold til muskler, utrent, usunn), og den andre kan være "normalvektig" (trent og sunn) fordi hun har godt med muskler, og lav fettprosent.

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 13:37   #4
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Redusert kaloriinntak når de siste kiloa skal vekk

Hvor mange "kalorier" trenger en kropp på 105 kg (mann) for å være kropp?
Og hva bør kaloriinntaket være på?
Vet at kalorier ikke er målestokken vår, men dog.

Mvh Grovsnus
Ha en fin dag

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 14:04   #5
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Redusert kaloriinntak når de siste kiloa skal vekk

http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...94&postcount=6

Jeg kan ikke så mye om det der, men kanskje det Nille sier her kan hjelpe?

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 14:30   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Redusert kaloriinntak når de siste kiloa skal vekk

Ser du har både Fedon og Ketolysekuren som kosholdsfilosofi. Men ettersom du har postet det i Ketolyseforumet, så regner jeg med at du følger Ketolyse?
Hvor mange kg har du igjen, og har du nådd et platå? (Altså, minst en måned med stillstand i vekta).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 16:37   #7
nattinatt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bur på Vestlandet
Alder: 55
Innlegg: 121
nattinatt er ny på veien

Sv: Redusert kaloriinntak når de siste kiloa skal vekk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ser du har både Fedon og Ketolysekuren som kosholdsfilosofi. Men ettersom du har postet det i Ketolyseforumet, så regner jeg med at du følger Ketolyse?
Hvor mange kg har du igjen, og har du nådd et platå? (Altså, minst en måned med stillstand i vekta).

Hallo
Eg følger ketolyse no. Starta opp igjen etter ferien,for det kom på igjen fem kilo i løpet av den rolige ferien me haddemen me koste oss,og det er viktig og. Eg har nok ikkje nådd eit platå, det går seint,men sikkert nedover.Og eg eter til eg blir mett, så eg sparer ikkje inn på maten. Som før, så er eg mest svolten til middagDå kan eg kjenne at eg er svolten,elles er det litt opp og ned.Kjenner det,men kan bli mett på ein proteinshake,særlig morgonen og kvelden.Spørs om eg har trena,då er eg mest svoltenHar både fett og fløyte i den shaken då.Men lurer på om eg kanskje skulle hatt i litt bringebær,slik at eg hadde fått litt kh i meg og.For i pro zyme så er det omtrent ikkje kh.
Så eg følger igrunnen same kostholdet som eg har gjort heile tida,med stort sett rein mat, som grønsaker,fisk,og kjøt.Og fett i tillegg.Oljer,som cocosa,og olivenolje.Eg berre lurte mest,sidan eg hadde lest noko slikt her inne tidligere

nattinatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 16:39   #8
nattinatt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bur på Vestlandet
Alder: 55
Innlegg: 121
nattinatt er ny på veien

Sv: Redusert kaloriinntak når de siste kiloa skal vekk

Ja eg må og sei at det er så mykje lettere å følge ketolyse enn fedon.Så seinere så kjem eg vel stort sett til å auke på med grønsker,og frukt,og mindre fett.Blir letteste å leve etter trur eg

nattinatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 16:44   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Redusert kaloriinntak når de siste kiloa skal vekk

Høres ut som du har en plan!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 18:54   #10
nattinatt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bur på Vestlandet
Alder: 55
Innlegg: 121
nattinatt er ny på veien

Sv: Redusert kaloriinntak når de siste kiloa skal vekk

Men først ei stund til på ketolyse tenker eg.Deilig å kjenne buksene blir videre om livet igjen.Så er det god mat, og så godt å være jevnt mettMen på det eg spurte om, så vil dette gjelde dersom det blir stagnasjon i vekttapet på over ein mnd,og etter at ein har prøvt å redusere på enkelte matvarer som kan stagnere vekttapet.Kjører på videre som eg har gjort eg då

nattinatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 18:58   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Redusert kaloriinntak når de siste kiloa skal vekk

Gjør det! Og om et platå oppstår (da snakker vi stillstand på MINST en måned altså, om det bare er snakk om en uke eller to så er det ingen grunn til bekymring. Det kan være stress, menstruasjon, kroppen som bare stopper opp litt etc), så kan du med hell kutte ut kunstig søtning, meieriprodukter og koffein for en periode

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse når det er fem kilo som skal vekk nattinatt Ketolysekuren 4 15-08-08 00:33
Kaloriinntak vs vekttap sea4me Atkins kosthold 1 22-09-07 02:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no