Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Slapp

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-03-09, 19:47   #1
Marte_mor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 45
Innlegg: 35
Marte_mor er på en erverdig vei

Slapp

Jeg blir så slapp når jeg går på denne kuren. Helt tom for energi. Blir helt skjelven hvis jeg har løpt litt, eller gått opp noen trapper etc. Så ser ikke for meg at jeg orker noe særlig trening ihvertfall.
Flere som har det sånn??

Marte_mor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 19:49   #2
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Slapp

Opprinnelig lagt inn av Marte_mor, her.

Jeg blir så slapp når jeg går på denne kuren. Helt tom for energi. Blir helt skjelven hvis jeg har løpt litt, eller gått opp noen trapper etc. Så ser ikke for meg at jeg orker noe særlig trening ihvertfall.
Flere som har det sånn??


Jeg har det sånn selv. Sliten og orker nesten ingenting. Håper at det blir bedre etterhvert. Jeg spiser heller ikke for lite mat

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 19:53   #3
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Slapp

Spiser dere nok karbo i form av grønnsaker? Nok fett?

Jeg blir i alle fall sånn om jeg ikke spiser nok av de to ovennevnte ingrediensene.
Spiser jeg nok er jeg i vannvittig bra form og full av energi.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 20:05   #4
caz
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 140
caz er ny på veien

Sv: Slapp

Jeg var sånn i starten, orket bare gåturer og følte meg shaky da og.. Men nå kan jeg gjøre alt jeg gjorde før.. Men enig med Bee, nok karbo og fett er viktig.. Men kanskje en lav-intensiv start og mye vann..

__________________


caz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-for livet ;-) Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 20:07   #5
Marte_mor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 45
Innlegg: 35
Marte_mor er på en erverdig vei

Sv: Slapp

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Spiser dere nok karbo i form av grønnsaker? Nok fett?

Jeg blir i alle fall sånn om jeg ikke spiser nok av de to ovennevnte ingrediensene.
Spiser jeg nok er jeg i vannvittig bra form og full av energi.

Jeg tror det.. eller kanskje ikke..? Fett føler jeg at jeg stort sett får i meg en del av. Men kanskje ikke grønnsaker, bortsett fra de dagene jeg lager meg en salat..?
En typisk dag for meg:
Frokost: Et par skiver lollipopbrød med ost.
Middag: Fløyelsgrøt, en salat med feks kyllingfilet eller omlett (evt med bacon)
Kvelds: En skive brød med feks egg

Marte_mor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 09:22   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Slapp

Opprinnelig lagt inn av Marte_mor, her.

Jeg tror det.. eller kanskje ikke..? Fett føler jeg at jeg stort sett får i meg en del av. Men kanskje ikke grønnsaker, bortsett fra de dagene jeg lager meg en salat..?
En typisk dag for meg:
Frokost: Et par skiver lollipopbrød med ost.
Middag: Fløyelsgrøt, en salat med feks kyllingfilet eller omlett (evt med bacon)
Kvelds: En skive brød med feks egg

Ser ut som veldig lite grønnsaker, og litt mye brød?
Prøv hvertfall å bruke et salatblad + paprika på frokosten. Og hva med en avocado med reker eller skinke i stedet til kvelds?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 09:35   #7
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Sv: Slapp

Og du har altfor lite fett! Tenk at det er fettet du henter meste av energien din fra. En ketogen diett skal for det meste bestå av ca 2/3 fett og resten proteiner. Du har lite av proteiner og fett i kosten din. Fiberet henter du fra brød og ikke fra salat og gr. saker.
Tar du tablettene?

Blogget litt om fett i dag om det kan hjelpe deg litt?
http://forum.lavkarbo.no/blog.php?b=14031

Dette vil gå bedre med litt endringer i kosten.

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 13:38   #8
Marte_mor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 45
Innlegg: 35
Marte_mor er på en erverdig vei

Sv: Slapp

Opprinnelig lagt inn av Smiline, her.

Og du har altfor lite fett! Tenk at det er fettet du henter meste av energien din fra. En ketogen diett skal for det meste bestå av ca 2/3 fett og resten proteiner. Du har lite av proteiner og fett i kosten din. Fiberet henter du fra brød og ikke fra salat og gr. saker.
Tar du tablettene?

Blogget litt om fett i dag om det kan hjelpe deg litt?
http://forum.lavkarbo.no/blog.php?b=14031

Dette vil gå bedre med litt endringer i kosten.

Trodde jeg fikk i meg nok fett jeg. Prøver å lage ihvertfall ett skikkelig "fett" måltid. Enten fløyelsgrøt, egg og bacon stekt i masse fett, etc. Men det er kanskje ikke nok?
Ja, tablettene er jeg flink til å ta ihvertfall.

Jeg jobber som nattevakt og tyr derfor gjerne til noe litt lettvint mat de periodene jeg jobber. Når jeg kommer hjem fra nattevakt om morgenen og bare skal ha i meg litt før jeg legger meg feks, orker jeg ikke begynne å lage en salat e.l.
Men nå skal jeg lage en cabaret som jeg kan ha stående i kjøleskapet, så blir det enklere å variere litt.

Marte_mor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 14:28   #9
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Sv: Slapp

Opprinnelig lagt inn av Marte_mor, her.

En typisk dag for meg:
Frokost: Et par skiver lollipopbrød med ost.
Middag: Fløyelsgrøt, en salat med feks kyllingfilet eller omlett (evt med bacon)
Kvelds: En skive brød med feks egg

Ut i fra denne menyen så er jevne fettinntaket ditt vedlig lavt. Hva med å forsøke å droppe brødet for en periode? Tenk litt nytt og varier kosten. Du trenger proteiner, fett og fiber fra grønt. Ikke mye variasjon av dette i løpet av dagen din slik meny viser.

Kanskje en idè å lage deg en matlogg og plan for måltider i løpet av dagen. Lettere å se hva som må justeres på da.

Forskø med endringer i en uke og skriv ned dagsmenyene. Vi er her for å støtte hverandre

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 15:11   #10
Marte_mor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 45
Innlegg: 35
Marte_mor er på en erverdig vei

Sv: Slapp

Tusen takk for alle svar!

Dagen i dag:

En skive med smøreost da jeg sto opp.

Middag: Stekt egg og bacon, med litt grønt ved siden

I kveld skal jeg lage meg hvitløksmarinert kylling (sånne i aluminiumsfolie-eske som stekes i ovn), med en salat til (med avokado, issalat, ruccola, agurk, paprika, noen fedd marinerte hvitløksbåter, fetaost.) med hjemmelaget tzatsiki.

Høres ikke dette greit ut da??

Marte_mor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 21:03   #11
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Slapp

Synes det fremdeles ser litt fettfattig ut.

Jeg har hatt en periode med veldig lite nedgang i vekten. I begynnelsen regnet jeg på alt og fikk nok fett og nok vann. Sluttet med det og tok det på "øye"mål.

Nå når vektnedgangen stagnerte begynte jeg å føre logg igjen og fett og vann var det for lite av. Nå tar jeg 3 - 4 ss mct olje hver dag og mye olivenolje på salat (klarer faktisk å få i meg et par ss av det også dersom menyen er litt mager). Og ca 2,5 - 3 liter vann til dagen og vekten går nedover igjen.

Trodde at jeg ville få i meg for mye olje etterhvert som jeg begynte med å ta mange ss olje i tillegg til maten, men har enda ikke fått noen reaksjoner, så jeg ser nå at jeg har fått i meg ALTFOR LITE fett den siste tiden.

Fett og vann er alfa og omega!

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 21:03   #12
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Slapp

Jeg slet også med at jeg var slapp og svimmel etter ca 3-4 uker i ketose. Jeg innså da at fordi jeg rett og slett spiste mye mindre enn för, fikk jeg i meg for lite fett. Jeg begynte å ta et par spiseskjeder med cocosa i kaffen, og passe ekstra på at jeg fikk nok fett og nok grönnsaker i kosten. Nå föler jeg meg faktisk veldig energisk og i superform!

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 21:53   #13
hege66
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Stavanger
Innlegg: 22
hege66 er på en erverdig vei

Sv: Slapp

Jeg har også vært 3-4 uker på ketolyse, og føler meg litt "svimmel" innimellom. Ikke sånn klassisk svimmel, mer sånn at hvis jeg flytter blikket fra nær til fjern, føler jeg at omgivelsene sviver litt. Og jeg er ganske trøtt.
Da er det kanskje fett og vann jeg mangler også?

Klarer ikke planlegge måltidene skikkelig (altså utregnet).
Til frokost /lunch pleier jeg å spise enten eggerøre eller omelett av 2 egg, med enten ost/skinke eller røykelaks.
Middag i dag var kjøttdeig gratinert i fløte, med bare litt salat og squash (hadde lite igjen). Burde kanskje heller satset på broccoli og blomkål?
Synes jeg har ganske mye fett med all fløten og smøret.
Til kvelds tar jeg av og til avocado, eller nasker litt ost eller youghurt eller noe annet mindre planlagt. Må innrømme at jeg er svak for atkinsbar, fordi den bare er å ta i skapet, så jeg slipper å lage noe. Idag tok jeg litt naturell youghurt og posekakao fra med krem ( med splenda i)

Kjnner også at jeg drikker mer hvis jeg har farris, selv om jeg liker vanlig vann også.

Ellers går det ikke så verst, har gått ned iallefall 2 kilo, i tillegg til 6 fra før.

hege66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Slapp hud Torleiv Ketolysekuren 4 12-01-10 12:08
Er så utrolig slapp ... Sense Ketolysekuren 8 11-06-08 23:18
Kvalm og slapp Lisekir Ketolysekuren 18 07-04-08 10:11
Slapp og kraftløs Mumse Ketolysekuren 5 01-04-08 00:55
Slapp kristweh Ketolysekuren 11 17-09-07 18:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no