Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Spørsmål om glukose

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-07-10, 23:09   #1
villvill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 16
villvill er på en erverdig vei

Spørsmål om glukose

Hei =)
jeg er helt ny her inne og har et spørsmål om glukose. Ser jo det finnes i forskjellige ting. Skal jeg ikke ha glukose i det hele tatt når jeg går på ketolysekuren?? Er jo glukose i baconet som jeg kjøpte idag
Håper på raskt svar og kommer nåkk sikkert med flere spørsmål etter hvert
Klem

villvill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/Minst mulig karbohydrater Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 23:15   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Glukose!!

Står det glucose i næringsinnholdet? Hvor mange karbohydrater står det at der er da? Det er såvidt jeg vet ingen karbohydrater i bacon, så det kan du fint spise

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 23:59   #3
villvill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 16
villvill er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål om glukose

Takk for svar
Det står glukose i ingrediensene ja. Men det står ingen næringsinnhold på pakken. Er Stjernebacon jeg har kjøpt. Det står også glukose (mais/potet) i kokt skinke jeg har kjøpt. Og 1 gr karbohydrat.
Kan jeg spise dette?? Hva bør jeg se etter i forhold til glukose?? Det er også glukose i picnikskinke og 1 gr karbohydrat. Er glukose i utgangspunktet fy, fy i denne dietten??

villvill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/Minst mulig karbohydrater Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 00:09   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Spørsmål om glukose

Glucose er i utgangspunktet ikke "lov" på ketolyse og man bør lete til man finner produkter som ikke er tilsatt sukkervann for å smake søtere eller veie mer...
Nesten alle Gildes produkter er tilsatt sukker, Slakteren, First Price og Finnsbråten har noen produkter som er "rene".
Forsåvidt velger du jo selv om du vil spise det du har kjøpt, men du kan jo gjøre det til en vane å sjekke karboinnhold og innholdsfortegnelse på ALT du kjøper i framtiden. Du vil ikke tro alt som det er tilsatt sukker i.

Bacon vil også bli brunere/sprøere når det er tilsatt sukker... men det er da heeeelt unødvendig

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 00:14   #5
villvill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 16
villvill er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål om glukose


Godt å kunne spørre noen som har peiling. Da skal jeg se bedre på dette neste gang jeg handler hvertfall.
Mn finnes det bacon uten glukose??? I tilfelle hvilket merke??

villvill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/Minst mulig karbohydrater Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 00:20   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Spørsmål om glukose

First Price har bacon uten sukker.
Mener at det er et par til også... Tror Gildes uoppskjærte bacon også er uten sukker, mulig at det heter salt sideflesk?? Husker ikke helt, da det er en stund siden jeg har kjøpt det, du får sjekke det ut .

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 00:28   #7
villvill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 16
villvill er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål om glukose

Takk for svar

villvill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/Minst mulig karbohydrater Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 02:23   #8
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Spørsmål om glukose

Hei,
Dersom en vare inneholder mindre enn 1 kh så har produsentene lov til å sett 0 kh på pakka, så selv om det står 0 på pakka så kan det inneholde opp til 0,99 kh.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 09:29   #9
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Spørsmål om glukose

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Dersom en vare inneholder mindre enn 1 kh så har produsentene lov til å sett 0 kh på pakka, så selv om det står 0 på pakka så kan det inneholde opp til 0,99 kh.

Pr 100 g vare (bare for å være pirkete...)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 14:26   #10
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spørsmål om glukose

Som Gracella skriver: Finsbråten sitt bacon er uten glukose og det er veldig godt. Jeg styrer bevisst unna bacon som har glukose i seg.

Ellers har Norgården økologisk bacon. Det er kjempegodt, men litt dyrt.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Salami? Glukose? cartman- Ketolysekuren 9 21-10-08 21:37
Glukose - er det bad stuff? beths Spørsmål og svar 1 13-03-08 18:14
S-glukose Hyper Generell diskusjon 11 03-02-08 21:19
Glukose intoleranse Sol-Angelica PCOS og karbohydratkontroll 13 06-08-07 14:09
Kjøttpålegg og glukose gunnar8574 Atkins kosthold 5 30-05-06 16:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no