Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Optimal Ernæring

Hvilke bøker er best på lavkarbo-diett?

Optimal Ernæring Et kosthold basert på Jan Kwasniewski og Wolfgang Lutz sine anbefalinger. Boka "Bedre uten brød" er skrevet av Wolfgang Lutz.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-11-11, 09:13   #1
nilspl
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 5
nilspl er på en erverdig vei
Smile

Hvilke bøker er best på lavkarbo-diett?

Når jeg skal følge en bestemt diett som f.eks. lavkarbo-diett synes jeg det er viktig å følge en "oppskrift" som gjør at jeg ikke behøver å tenke på om jeg gjør ting riktig eller galt.

Jeg vil gjerne ha forslag og det er fint om dere begrunner dem.


Sist redigert av HP : 17-11-11 kl 13:00. Årsak: Fjernet lenke til brukers blogg.
nilspl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 09:30   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilke bøker er best på lavkarbo-diett?

Da må du nok skrive litt mer om deg selv.
Der var jo bøker fra Atkins til Fedon, og det er forskjell på om du vil ha en liberal lavkarbo som i hovedsak ser på GI/GB eller om du vil være i ketose.
Eller en plass i mellom...

Man bør i alle fall kjøpe/lese en "teoribok" først og så kan man kjøpe oppskriftsbøker senere.

Hvor mye skal du ned (Hva veier du nå og hvor høy er du?)
Hva ser du selv for deg?
Er du mye aktiv?

Har du lest nybegynnertråden til Arnakristin her inne?
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 09:50   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke bøker er best på lavkarbo-diett?

Gracella anbefaler nybegynnertråden, og det stiller jeg meg bak Det er flere faktorer som avgjør hvilken lavkarbo-retning det er hensiktsmessig for deg og starte med, som bla Gracella også spør om.

Når det gjelder linken du viser til, har jeg kjapt lest litt på "lavkarbonorge" siden, og informasjonen er i beste fall mangelfull, og i verste fall misledende...

Nybegynnertråden inneholder mange gode linker til lavkarboinformasjon av bedre kvalitet

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke bøker bør jeg lese? Rottis Andre bøker 26 06-04-11 23:25
Hvilke Lindberg-bøker bør jeg kjøpe? Dropset Dr Lindbergs 2 24-03-11 22:04
Hvilke(n) kokebok/bøker bruker du? Summer Generell ernæringsdebatt 13 29-08-08 19:39
Hvilke bøker anbefaler du? Kame Lavkarbobøker 1 16-09-05 13:14
hvilke bøker er bra? Lissa Lavkarbo generelt 2 26-05-04 10:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no