Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavkarbo og atopisk eksem

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-06-11, 14:14   #1
lavkarbomari
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2
lavkarbomari er på en erverdig vei

Lavkarbo og atopisk eksem

Har nylig startet et lavkarbo-kosthold og er positivt overrasket over effekten:-), men synes jeg klør endel i eksemen, kan det være en sammenheng???

lavkarbomari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: frisk med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 14:24   #2
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: lavkarbo og atopisk eksem

Mitt eksem er så godt som borte etter et halvår (og vel så det) på ketogen kost Huden liker åpenbart mer fett og mindre karbo, den også. Dette er den verste tiden på året for meg; våren (sikkert allergisk) og når varmen kommer. Men i år har jeg ikke smurt med annet enn håndkrem og har (bank i bordet) IKKE eksem! Yuhu

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 14:26   #3
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: lavkarbo og atopisk eksem

Her ble eksemen litt verre før den ble bedre...og nesten helt bra. Det virket som om kroppen ville rense ut litt gruff først.

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 14:54   #4
lavkarbomari
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2
lavkarbomari er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og atopisk eksem

Takk da er det bare og være tålmodig og håpe det roer seg.

lavkarbomari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: frisk med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 15:09   #5
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo og atopisk eksem

Opprinnelig lagt inn av lavkarbomari, her.

Takk da er det bare og være tålmodig og håpe det roer seg.

Det gjør det det
Du skulle bare sett fotsålene mine før jeg begynte med lavkarbo , flassende og såre av psoriasis. Var storforbruker av allslags kremer. Nå bruker jeg bare fuktighetskrem en gang om dagen . Var faktisk hudlegen min som anbefalte dette kostholdet

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 16:27   #6
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Lavkarbo og atopisk eksem

Min er dessverre akkurat like ille som før. Ingen bedring etter et år på lavkarbo engang.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 16:37   #7
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo og atopisk eksem

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Min er dessverre akkurat like ille som før. Ingen bedring etter et år på lavkarbo engang.

Så dumt da Det hjelper nok også at jeg tar en god del omega 3

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 19:57   #8
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Lavkarbo og atopisk eksem

Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.

Så dumt da Det hjelper nok også at jeg tar en god del omega 3

Eneste som har hjulpet i mine 26-år er lysbehandling på Haukeland. Men jeg blir brent annenhver gang, så er ikke noe bra for resten av huden min. Prøver å begrense det.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 20:12   #9
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo og atopisk eksem

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Eneste som har hjulpet i mine 26-år er lysbehandling på Haukeland. Men jeg blir brent annenhver gang, så er ikke noe bra for resten av huden min. Prøver å begrense det.

Uff det høres ikke godt ut
Jeg fikk det plutselig for noen år siden jeg så sånn sett har jeg jo vært heldig. Kom meg raskt til en hudlege som behandler alternativt med kosthold og fettsyrer og det har hatt god virkning på meg .

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 20:48   #10
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo og atopisk eksem

Jeg har også atopisk eksem, og merker heller ingenting på den når jeg endrer kosten, i noen slags retning. Det jeg merker er at sol og varme hjelper, og jeg tror også at høy luftfuktighet i kombinasjon med varme hjelper veldig (altså reiser i tropiske støk ) og støv er veldig negativt, så det hjelper å holde det nokså støvfritt hjemme.

Jeg spiser for det meste lavkarbo, og jeg spiser en god del fisk og tar tran, men det har ikke noe utslag, hvertfall ikke som jeg har registrert.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eksem i sammenheng med lavkarbo ElliottSmith Fysisk og mental helse 8 22-04-12 11:08
Er det noen som har barn med atopisk eksem? paprika Generell diskusjon 15 02-09-10 15:38
Eksem? sjarmisa Spørsmål og svar 5 27-03-10 09:33
Atopisk barneeksem & lavkarbo vs egg Valpen Spørsmål og svar 17 27-08-09 08:07
Eksem Tidligere bruker Kosttilskudd 6 25-03-06 14:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no