Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

"Hvorav sukkerarter"

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-06-09, 13:10   #1
nanban
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 11
nanban er på en erverdig vei

"Hvorav sukkerarter"

Hei. Mannen min og meg har gått på ketolysekuren i ca. 5 uker, og nå prøver vi å finne litt fler matvarer vi kan spise. Men vi er litt i villrede ang. innhold av karber i forskjellige matvarer. F.eks. i Finncrisp eller Rugsprø så står det: Karbohydrater pr.100 gram = 63. Of which sugars = 0,9. Betyr dette da at vi skal telle det som 0,9 karber??
Ettersom jeg har forstått skal vi prøve å spise mat som helst har under 4-5 karber pr. 100 gram.
Vi er ikke lenger (etter de første ukene i ketose) hysteriske på om vi følger Ketolyse, Atkins eller Lindberg, for vi skal prøve å leve på denne måten lenge, så vi har økt salat og protein inntaket betraktelig, og holder oss helt unna potet, ris, pasta, sukker, brød etc. Men hvis vi bare skal telle "hvorav sukkerarter"-karbene, så er det jo ganske mye vi kan spise litt av etterhvert
Fint hvis noen kan hjelpe oss litt med dette- og takk på forhånd!

nanban er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 13:22   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: "Hvorav sukkerarter"

Det er kun sukkeralkoholer man kan trekke fra ikke sukkerarter. Så på Finncrisp eller Rugsprø må du nok regne med alle KH som står på pakka, ikke noe og trekke fra der. Det som står der er 63 g karbohydrater pr 100 gram hvorav 0,9 gram utgjør sukker.


arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 09:21   #3
ninanett
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 44
Innlegg: 3
ninanett er på en erverdig vei

Sv: "Hvorav sukkerarter"

Ang sukkeralkoholene, da, kan noen være så greie å forklare konseptet der? Hvordan finner jeg ut av hva det er og hvor de brukes/har blitt brukt?

ninanett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 15:49   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: "Hvorav sukkerarter"

Opprinnelig lagt inn av ninanett, her.

Ang sukkeralkoholene, da, kan noen være så greie å forklare konseptet der? Hvordan finner jeg ut av hva det er og hvor de brukes/har blitt brukt?

Sukkeralkoholer brukes i artikler som gjerne går under betegnelsen "sukkerfrie".
Maltiol, xylitol, sorbitol er eksempler på sukkeralkoholer.
Sorbitol gir blodsukkerøkning, det samme gjør xylitol til en viss grad, derfor bør man unngå produkter med disse som hovedsøtningsmiddel.
Polyols eller polyoler er en samlebetegnelse for sukkeralkoholer

Mange blir oppblåst i magen/får diare hvis de spiser for mye sukkeralkoholer, men dette er individuellt.

Det var det jeg kom på nå, du finner sikkert mye mer hvis du googler litt

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 16:01   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Hvorav sukkerarter"

Karbohydrater er mer enn rent sukker, i knekkebrød o.l er det snakk om stivelse. Det blir til sukkeri kroppen, så de knekkebrødene har fortsatt 63 gr kh.
De mest gunstige knekkebrødene er vel fiberrik.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 16:22   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Hvorav sukkerarter"

De forskjellige sukkeralkoholene: http://no.wikipedia.org/wiki/Kategori:Sukkeralkoholer

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 15:14
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 11:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 15:21
hva er minst "skadelig/usunt" av salt snop/"potetgul"? cilemora Lavkarbo generelt 7 01-01-08 02:41
..."Hvorav sukkertarter" Photobscura Andre dietter 12 17-11-06 14:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no