Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor blir det av?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-02-10, 21:35   #1
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei
Question

Hvor blir det av?

Hei. Dette er sikkert et dumt spørsmål, men hvor blir det av dette fettet vi slanker bort? Går det ut i urin, avføring eller hva?
Fettet kan jo ikke gå inn i tarmene, så kommer vel ikke ut i avføring.?
Håper noen kan svare på dette!

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 21:37   #2
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Hvor blir det av?

Ja, det har jeg lurt på også.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 21:40   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvor blir det av?

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Hei. Dette er sikkert et dumt spørsmål, men hvor blir det av dette fettet vi slanker bort? Går det ut i urin, avføring eller hva?
Fettet kan jo ikke gå inn i tarmene, så kommer vel ikke ut i avføring.?
Håper noen kan svare på dette!

Jada, det kommer ut i begge deler. Det du spiser i avføring og det du har på kroppen forbrennes (brukes som energi/brennstoff for kroppen) og rester kommer også via urinen.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 21:41   #4
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor blir det av?

Det blir brukt som energi, vil jeg tro. Brenner opp.

Veldig uvant, når vi er vant til at det vi spiste før som regel ble klistret til hoftene for å bli der!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 21:42   #5
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Hvor blir det av?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Det du spiser i avføring og det du har på kroppen forbrennes (brukes som energi/brennstoff for kroppen) og rester kommer også via urinen.

Men hva hvis man ikke mosjonerer så veldig mye, men allikevel går ned i vekt, brukes det som brensel på det man beveger seg bare ved å gjøre det dagligdagse da?
Takk for svar..

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 23:49   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor blir det av?

Når det ikke finnes glukose tilgjengelig til energi (det gjør det gjerne ikke i ketose når hjernen har tatt det den trenger) så må kroppen finne et alternativt brennstoff, det vil si ketoner.
Ketoner dannes i leveren av fettsyrer som bl. a kommer fra nedbrutt kroppsfett. Dette brukes som energi i kroppen, det ikke kroppen bruker opp, kommer ut i urin, svette, avføring, åndedrett etc. Men! Det er ikke som rent fett .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 00:07   #7
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Hvor blir det av?

Tenk på at kroppen trenger energi til ALT. Til å tenke, puste, bevege tarmene, gå, hikke, alt som innebærer liv krever energi - ATP, som kroppen får av å spalte enten glukose eller fett. Bare ved å sitte å lese en hel dag krever over 1200 kcal. Så kommer "eksosen" fra forbrenningen ut gjennom urin og avføring

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 18:03   #8
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Hvor blir det av?

Opprinnelig lagt inn av enterpares, her.

Imponert av kunnskapsnivået til enkelte her inne på forumet Rene instituttet for kroppskjemi her inne. Lærer noe hver gang jeg er inne og leser!

Hehe, ja, ikke sant.
Takk for svar, har lurt på dette en stund, skjønner dere Og er så mange som TROR de vet hva som skjer og legger ut i lange baner, ikke helt troverdig, så¨greit å få litt ordentlig svar

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 20:09   #9
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Hvor blir det av?

Hvis du er veldig god i engelsk finner du en utrolig bra forklaring på hvor alt fettet blir av. Forfatteren sammenligner prosessen med å flytte en stabel med stein til en annen, og tilbake igjen. Futile cycles, som det heter. Arbeidet utført oppnår ingenting, men det krever energi.

http://www.proteinpower.com/drmike/m...lic-advantage/

Forklaringen er i uthevet skrift, nesten nederst i artikkelen. Vel verdt å lese. Du kan også bruke språkverktøyet på google.com for å oversette fra engelsk til norsk, men det er ikke sikkert det blir en bra oversettelse.

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 20:41   #10
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Hvor blir det av?

Tusen takk. Veldig lærerikt

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 20:43   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor blir det av?

Opprinnelig lagt inn av Sungrazer, her.

Hvis du er veldig god i engelsk finner du en utrolig bra forklaring på hvor alt fettet blir av. Forfatteren sammenligner prosessen med å flytte en stabel med stein til en annen, og tilbake igjen. Futile cycles, som det heter. Arbeidet utført oppnår ingenting, men det krever energi.

http://www.proteinpower.com/drmike/m...lic-advantage/

Forklaringen er i uthevet skrift, nesten nederst i artikkelen. Vel verdt å lese. Du kan også bruke språkverktøyet på google.com for å oversette fra engelsk til norsk, men det er ikke sikkert det blir en bra oversettelse.

Interessant! Dette kan jo også langt på vei forklare hvorfor man gjerne blir varmere i kroppen på et lchf-kosthold .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 20:48   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvor blir det av?

Opprinnelig lagt inn av Sungrazer, her.

Hvis du er veldig god i engelsk finner du en utrolig bra forklaring på hvor alt fettet blir av. Forfatteren sammenligner prosessen med å flytte en stabel med stein til en annen, og tilbake igjen. Futile cycles, som det heter. Arbeidet utført oppnår ingenting, men det krever energi.

http://www.proteinpower.com/drmike/m...lic-advantage/

Forklaringen er i uthevet skrift, nesten nederst i artikkelen. Vel verdt å lese. Du kan også bruke språkverktøyet på google.com for å oversette fra engelsk til norsk, men det er ikke sikkert det blir en bra oversettelse.

Eller ala Hanois tårn! For dem som går fort ned i vekt....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 20:51   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvor blir det av?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Interessant! Dette kan jo også langt på vei forklare hvorfor man gjerne blir varmere i kroppen på et lchf-kosthold .

Ved å gå på lavkarbo har kroppen min blitt SÅ varm at jeg ikke bruker langerma topepr lengere. Ikke tykke vinterjakker ( bare tynne ufora overtrekksjakker) og ikke vintersko selv om det er -15-20 grader ute. Jeg er klin varm hele tiden uansett. Og jeg var varm i utgangspunktet.. Bruker ikke sokker.. Det at kroppen min er varm hele tiden plager meg.. Især om sommern.. Og jeg mener at lavkarbo har gjort meg varmere ja... Skulle ønske at overskuddsenergien forbrant fett istedet for å gi skrotten ekstra varme...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 22:17   #14
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Hvor blir det av?

Huff, jeg er såå varm av meg til vanlig og merker også at jeg blir varmere nå. Skikkelig irriterende til sommeren, ja, som du sier. Svette av all sminke og se litt klistra ut i klærne. Huff, håper det blir bedre når kroppen venner seg til det. Men ser at du er seniormedlen, Kanutten, så lover vel ikke så godt

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 22:42   #15
Virgo2
Juniormedlem
 
Virgo2 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sandnes, Rogaland
Alder: 58
Innlegg: 25
Virgo2 er på en erverdig vei

Sv: Hvor blir det av?

Jeg er egentlig en ganske frysen person, men er blitt varmere i bena. Har vært i ketose i 2 måneder men merker ikke å mye til varmen

__________________
Hilsen Virgo2


Virgo2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 23:09   #16
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor blir det av?

Underlig, jeg fryser bare mer og mer. Før kunne jeg gå ut midtvinter i kun genser uten noe under. Gjorde meg ingenting. Nå må jeg minst ha superundertøy, skjorte og fleecegenser under jakke ellers fryser jeg ihel.

...det kan jo ha noe med at man er 40 kg mindre også da og har mindre isolering

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 23:13   #17
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Hvor blir det av?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Underlig, jeg fryser bare mer og mer. Før kunne jeg gå ut midtvinter i kun genser uten noe under. Gjorde meg ingenting. Nå må jeg minst ha superundertøy, skjorte og fleecegenser under jakke ellers fryser jeg ihel.

...det kan jo ha noe med at man er 40 kg mindre også da og har mindre isolering

Dessuten har det vært en unormalt kald vinter i år. Jeg sier ikke at det er derfor (da jeg blant annet ikke vet hvor du bor...), men det kan jo ha en betydning.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 23:20   #18
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor blir det av?

Opprinnelig lagt inn av Alkazelters, her.

Dessuten har det vært en unormalt kald vinter i år. Jeg sier ikke at det er derfor (da jeg blant annet ikke vet hvor du bor...), men det kan jo ha en betydning.

Neida, jeg bor i nordnorge, vi har ikke hatt så kaldt. Bortsett fra de to ukene nå nettopp med 20 minus. Da var det kaldt da!! 5 minus er ikke så mye. Det er bare 10 grader mindre enn en vanlig sommer

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 19:26   #19
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Hvor blir det av?

Og kanskje det også har noe med at du har slanket deg, så ikke like mye fett til å holde deg varm

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 04:19   #20
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hvor blir det av?

Opprinnelig lagt inn av Sungrazer, her.

Hvis du er veldig god i engelsk finner du en utrolig bra forklaring på hvor alt fettet blir av. Forfatteren sammenligner prosessen med å flytte en stabel med stein til en annen, og tilbake igjen. Futile cycles, som det heter. Arbeidet utført oppnår ingenting, men det krever energi.

http://www.proteinpower.com/drmike/m...lic-advantage/

Forklaringen er i uthevet skrift, nesten nederst i artikkelen. Vel verdt å lese. Du kan også bruke språkverktøyet på google.com for å oversette fra engelsk til norsk, men det er ikke sikkert det blir en bra oversettelse.

Aha! Det med proteiner til glukose hadde jeg hørt før, men "futile cycles" var ny viten for meg!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blir livet mitt perfekt om jeg blir tynn? Nille Generell diskusjon 28 30-07-10 16:23
Vet ikke hvor jeg skal skrive så det blir her LarsOlsen Generell diskusjon 6 09-01-10 14:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no