Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hmm... Med julestria i vente...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-10-10, 10:21   #1
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Hmm... Med julestria i vente...

så lurer jeg på hvordan i all verden jeg skal klare holde meg unna klementinene i år... Det er noe av det beste jeg vet... Sukk.

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 10:46   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hmm... Med julestria i vente...

Opprinnelig lagt inn av Lindaplinda, her.

så lurer jeg på hvordan i all verden jeg skal klare holde meg unna klementinene i år... Det er noe av det beste jeg vet... Sukk.

Jeg spiser LITT, dvs skreller en mandarin eller en klementin, spiser halve og gjemmer resten til senere på dagen.
Gjør det samme med mango som er min store kjærlighet blandt frukt. Spiser litt, en gang i blandt, det tåler jeg .

Men nå er jeg "ferdigslanket" og spiser mere karber enn jeg gjorde da jeg fulgte ketolysekuren. Allikevel tror jeg ikke at jeg ligger på mer enn 50 g om dagen, for jeg får utslag på ketolysestixs de gangene jeg sjekker. Så om det blir 70 gram en dag og 20-25 den neste, så er det ingen grunn til panikk

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 11:18   #3
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Hmm... Med julestria i vente...

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Jeg spiser LITT, dvs skreller en mandarin eller en klementin, spiser halve og gjemmer resten til senere på dagen.
Gjør det samme med mango som er min store kjærlighet blandt frukt. Spiser litt, en gang i blandt, det tåler jeg .

Men nå er jeg "ferdigslanket" og spiser mere karber enn jeg gjorde da jeg fulgte ketolysekuren. Allikevel tror jeg ikke at jeg ligger på mer enn 50 g om dagen, for jeg får utslag på ketolysestixs de gangene jeg sjekker. Så om det blir 70 gram en dag og 20-25 den neste, så er det ingen grunn til panikk

Litt OT, men dette er jeg veldig nysgjerrig på. Hva er det du spiser nå som var fy fy på ketolyse? Holder du deg unna potet,ris,pasta,brød og sukker enda?

Er det slik at når man er ferdig slanka og skal over på LCHF så er det flere grønnsaker som gjelder??

Mener jeg har lest at man før var kanskje vant til å spise 3 poteter og 2 kjøttkaker, mens man på lavkarbodiett burde spise 1 potet og 4 kjøttkaker (Hjemmelaget uten karbs såklart)

Mange spørsmål OT, så kunne oppretta en ny tråd om dette, men ville bare spørre deg ettersom du har vært gjennom dette

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 12:24   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hmm... Med julestria i vente...

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Litt OT, men dette er jeg veldig nysgjerrig på. Hva er det du spiser nå som var fy fy på ketolyse? Holder du deg unna potet,ris,pasta,brød og sukker enda?

Er det slik at når man er ferdig slanka og skal over på LCHF så er det flere grønnsaker som gjelder??

Mener jeg har lest at man før var kanskje vant til å spise 3 poteter og 2 kjøttkaker, mens man på lavkarbodiett burde spise 1 potet og 4 kjøttkaker (Hjemmelaget uten karbs såklart)

Mange spørsmål OT, så kunne oppretta en ny tråd om dette, men ville bare spørre deg ettersom du har vært gjennom dette

Jeg holder meg unna det du nevner, ja.
Nå spiser jeg mere grønnsaker og tomater, jeg spiser kikerter og litt bønner. Tenkte jeg skulle begynne med litt linser, men er ikke kommet så langt for jeg synes at blomkålmos er nydelig . Tar gjerne litt gulrot, rødbeter, kålrot osv, men aldri mye. Spiser heller ikke frukt, men kan ta og smake en bit nå og da. Synes ikke det er så godt lengere, så det er ikke noe savn.

Når man er ferdigslanket, så bør man velge det man kan leve med, synes jeg. Om det er Lindberg-ish, fortsatt ketogent eller Lutz-ish er underordnet. Jeg synes ikke ketogent er et problem, og jeg elsker maten jeg spiser.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 17:41   #5
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hmm... Med julestria i vente...

Enig med trådstarter... det er ikke brød, poteter, pasta,ris og snop jeg savner... jeg savner faktisk frukt :/ klementin, jordbær... druer... :/

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 19:33   #6
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Hmm... Med julestria i vente...

savner en del blandingsprodukter jeg da, som ikke er så lett å lage selv. Men så har jeg egentlig aldri vært noe glad i hverken frukt, bær eller noe slik. hihi

også savner jeg en lettvinn frokost, eller kveldsmat. SLik som nå. Kjenner jeg er småsulten, men har liksom bare egg i kjølern, og er smålei det for å si det mildt. Har bakt meg nydelig brød, men har ikkeno pålegg jeg kan bruke. hihi

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 22:19   #7
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Hmm... Med julestria i vente...

Før elska jeg å spise varme rundstykker med smør og appelsinmarmelade til frokost, med appelsinjuice og kaffe til. Kaffen er fortsatt der, men nå går det mest i tyrkisk yoghurt med hakka nøtter (mest paranøtter) og litt bær + litt kanel oppå. Har prøvd appelsinmarmelade etter at jeg begynte på lavkarbo, men det frista ikke, den var jo så søt (selv om den er ganske bitter). Nå savner jeg det ikke lenger.

Det hender jeg kjøper litt frukt på jobb en sjelden gang, men før spiste jeg en rosinbolle hver dag! Nå nyter jeg kaffe uten noe til. Er god og mett etter frokosten min.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Klarer nesten ikke vente til mandag og første veiing for meg Bubbla Ketolysekuren 5 13-02-10 12:32
Bør jeg vente med å begynne? Petit Fleur Eurodiett 8 10-09-08 19:27
Når kan jeg vente pakken min? cathrine Ketolysekuren 2 22-03-08 16:12
Begynne induksjonen nå eller vente? MokkMokk Lavkarbo generelt 9 21-06-06 23:25
Jeg klarer ikke mer! (Vente på Harry Potter) Iset Generell diskusjon 12 17-10-05 23:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no