Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Nybegynnerspørsmål

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-08-10, 12:36   #1
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Nybegynnerspørsmål

Hei! Jeg starter på ED i midten av september. Skal gå på et foreløbig opplegg nå. Har hatt 1. konsultasjon med DR. Hetland i Bergen. Fikk ikke spurt om alt jeg ville, kanskje noen her vet svar?

- alt skulle bakes, ikke stekes... ikke praktisk synes jeg, hvis man vil steke er det da greit med ekte smør eller rapsolje(kaldpresset som er laget for steking ifølge flasken)??

-kan man bytte om rekkefølgen på måltidene tror dere-av og til?? Jobber til ulike tider på ulike steder, har EN type vakt hvor det å ha middagsrester til lunsj ikke går, kan jeg da ta kveldsmaten til lunsj??

- har dere alltid olje/hjemmelaget dressing på grønnsakene/salatene, fikk inntrykk av at man måtte det.???

Blir glad for svar fra dere som har prøvd ED en stund

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 19:45   #2
Kikkin
Medlem
 
Kikkin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bærum
Alder: 43
Innlegg: 196
Kikkin er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner spørsmål

Jeg steker grønnsakene mine.... ikke fått noe beskjed om at det er galt..
Noen ganger koker jeg også... Bruker noen ganger litt rapsolje ved steking.

Ang. måltidene, så spiste jeg f.eks. idag kjeks til frokost, en dessert til lunsj + litt grønnsaksrester (steker alltid opp ekstra dagen før), en bar til mellommåltid, en suppe ista og nå skal jeg ha middag.
Jeg bytter helt villt om på de forskjellige måltidene!

Jeg har aldri hjemmelaget dressing på salaten... noen få ganger sprayer jeg på litt olje, men det er sjelden. Spiser den heller som den er jeg...

__________________


Min Journal
Kikkin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet - Fase 1 Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 20:14   #3
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Nybegynner spørsmål



- alt skulle bakes, ikke stekes... ikke praktisk synes jeg, hvis man vil steke er det da greit med ekte smør eller rapsolje(kaldpresset som er laget for steking ifølge flasken)?? Ingen restriksjoner på dette, bortsett fra at man skulle steke/bakes på lav varme. Det hender jeg tar en ss smørklatt i pannen, men som regel bruker jeg alltid olje (rapsolje eller basilikum/sitron olje)

-kan man bytte om rekkefølgen på måltidene tror dere-av og til?? Jobber til ulike tider på ulike steder, har EN type vakt hvor det å ha middagsrester til lunsj ikke går, kan jeg da ta kveldsmaten til lunsj?? Her kan du lage dine egne måltider. Så lenge du spiser det antall måltider som din lege har forskrevet, ref. jeg hadde 5 ED produkter i fase 1 + grønnsaker. I fase 2 hvor man bytter ut 1 ED produkt med et proteinmåltid (egg, fisk, skalldyr etc) så bytter jeg på om det er til lunsj eller middag jeg har dette måltidet.

- har dere alltid olje/hjemmelaget dressing på grønnsakene/salatene, fikk inntrykk av at man måtte det.??? Ingen hjemmelaget dressing, men bruker enten 1 ss pesto eller 1-2 ss tacosaus (uten karbohydrater) til stekte grønnsaker og fetaost (ca 6 biter) i olje til salatblanding.

Blir glad for svar fra dere som har prøvd ED en stund
Bare hyggelig!

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 21:43   #4
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner spørsmål

Takker snille folkene!!!!Ha en god kveld!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nybegynnerspørsmål Lenel Ketolysekuren 21 22-05-10 13:47
Et par nybegynnerspørsmål... lillefixen Lavkarbo generelt 1 29-03-10 17:39
Ny her - nybegynnerspørsmål! Addict Spørsmål og svar 9 20-01-09 19:01
Nybegynnerspørsmål K@rin Spørsmål og svar 5 10-07-08 23:34
Nybegynnerspørsmål Agate Spis deg ned i vekt med Skaldeman 8 02-02-06 21:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no