Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Barnevennlig brød

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-11-10, 08:21   #1
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Barnevennlig brød

Hei, jeg var usikker på hvor jeg skal legge dette.

Jeg har 2 barn som er normalvektige, friske unger. Men hvis jeg skal være helt ærlig, så har de hatt et dårlig kosthold sammen med meg. Kjøpebrød og nugatti elsker de. Mannen er vel 10-15 kg overvektig, men han får hodepine av lavkarbobrød. Jeg tror han er interessert i å prøve igjen og se om hodepinen forsvinner etter noen dager.

Nå lurer jeg på om dere har oppskrifter som ikke er lavkarbo hardcore - spelt og glutenmel er ok, ikke så mye linfrø. Målet mitt er å få til et brød som inneholder mere protein (fra cottage cheese og glutenmel f.eks) og mineraler og vitaminer fra sunne korn, ikke ihjelkverna hvetemel. Det bør se lyst og delikat ut.

Jeg har stekt lapper av frokostpannekake-oppskrift flere dager nå. Det elsker de! Så det er da håp. De spiser de med bringebærsyltetøy på. Det er ikke lavkarbo, jeg er bare interessert i at de skal få mere protein og sunt fett.

Jeg har funnet en oppskrift her som ser interessant ut: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33418 Jeg tar gjerne imot flere....

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 08:51   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Barnevennlig brød

Nå gidder jeg ikke engang prøve å få mine unger til å spise dette, men selv elsker jeg det:

http://lchf-bloggen.blogspot.com/201...lsikkebrd.html

Øker oppskriften til 200 g ost (en pakke philadelphia) og 8 egg og tilsvarende med resten + at jeg har i kruskakli til den blir passe tykk for jeg synes originalen blir for tynn. Den blir ikke som en deig, men som ei skikkelig tykk kakerøre. Passer akkurat i en sånn kake-langpanne. Brødet blir ca. 2-4 cm høyt og jeg deler det i ruter, disse rutene kan så deles som et frokostbrød. Jo mer du finmaler solsikkefrøene, jo finere blir jo brødet. Jeg hiver oppi sesamfrø og linfrø også jeg da, men det gjør du jo som du vil om.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 09:00   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Barnevennlig brød

Jeg er ingen storbaker, så her i huset går det i Lindbergbrød..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 19:06   #4
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Barnevennlig brød

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Nå gidder jeg ikke engang prøve å få mine unger til å spise dette, men selv elsker jeg det:

http://lchf-bloggen.blogspot.com/201...lsikkebrd.html

Øker oppskriften til 200 g ost (en pakke philadelphia) og 8 egg og tilsvarende med resten + at jeg har i kruskakli til den blir passe tykk for jeg synes originalen blir for tynn. Den blir ikke som en deig, men som ei skikkelig tykk kakerøre. Passer akkurat i en sånn kake-langpanne. Brødet blir ca. 2-4 cm høyt og jeg deler det i ruter, disse rutene kan så deles som et frokostbrød. Jo mer du finmaler solsikkefrøene, jo finere blir jo brødet. Jeg hiver oppi sesamfrø og linfrø også jeg da, men det gjør du jo som du vil om.

Jeg bakte dette i går (takk for tipset), men jeg synes det sank veldig sammen og ble flatt og tungt bortsett fra i kantene som er fluffy og deilige Hvor lenge/varmt steker du en slik langpanne?

Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Brød kimanders Spørsmål og svar 26 22-10-08 18:40
Lollypop-brød med 2.24 g karbo per 100 gram. Helt VANLIG brød! Lollypop! Bakst 1 01-08-08 17:33
Brød, brød og atter brød! Valeriana Lavkarbo generelt 23 27-08-07 10:21
Hvilket brød er sunnest av "Dansk brød eller Lavkarbo? Aadna Lavkarbo generelt 14 28-09-06 21:25
[Barnevennlig] Lindbergpizzaskiver HP Lunsj 2 06-06-05 23:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no