Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Utsøkt fetakrem

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-09-06, 13:46   #1
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Utsøkt fetakrem

ta 50/50 fetaost og cottage cheese,
tilsett litt hvitvinseddik, flytende natreen, salt, papper og chilipulver + sitronsaft fra gul flaske. Smak deg fram her. Kjør med stavmixer til krem-konsistens.

Vend kremen i en mix av grønn salat, terninger av pære og evt valnøtter + det du har av proteinkilde - svinekjøtt, kyllingkjøtt, skinkebiter, baconbiter... Har du ikke en proteinkilde, vel, så kan du bruke så mye som 50 gram av hver, feta og cc, og få i deg 15 g protein likevel....

mmmmmm......

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 14:49   #2
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Utsøkt fetakrem

NAM - den tror jeg nok jeg skal prøve snart - slumper du bare oppi krydder og eddik?

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 15:11   #3
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Utsøkt fetakrem

Opprinnelig lagt inn av Nett, her.

NAM - den tror jeg nok jeg skal prøve snart - slumper du bare oppi krydder og eddik?

Ja, jeg smaker meg litt fram, men det er sikkert noe sånt som 2 ss hvitvinseddik, 1 ts flytende natreen, knivsodd salt, knivsodd pepper og 1 ts chilipulver, røft beregnet.
Bruker også til dip til div grønnsaker.

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no