Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Jeg bytter filosofi, jeg

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-02-09, 20:56   #1
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Jeg bytter filosofi, jeg

...for jeg har spist meg litt lei på typisk SB-mat. Så nå er jeg tilbake på kostholdsfilosifimessig square one. Montignac og Lindberg.

Har lest meg opp på GI og GB denne helgen, og starter med linsesuppe til lunsj i morgen, med en "frekk" salat samt ost og selleri til dessert. (Jepp, jeg spiser tre retters-lunsj, derav Montignac-henvisningen.

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 12:28   #2
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Jeg bytter filosofi, jeg

Hei!
Jeg skal også prøve meg på et filosofibytte. Har gått på ketolyse siden desember og tatt av 9 kg, men har fått nok av ketolysemat (for en stund, i hvertfall...). Så nå blir det spennende å se hvordan det går med de siste kg jeg skal ned. Driver og setter meg inn i dette nå, virker hakket mer komplisert enn ketolyse synes jeg, mer å tenke på, men det er sikkert ikke så vanskelig bare en kommer igang. Håper det går bra!

Ps: tar gjerne imot tips, menyforslag osv fra dere erfarne Lindbergere!

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 16:50   #3
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Jeg bytter filosofi, jeg

Jeg ønsker oss lykke til med filosofibyttet!

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 14:25   #4
Donna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Bergen
Alder: 49
Innlegg: 48
Donna er på en erverdig vei

Sv: Jeg bytter filosofi, jeg

Bytter fra Ketolyse eg også. Har endelig klart å komme meg gjennom boken til Torkil. Og konkludert med at eg må ha pause fra ketolyse. FØler meg ikke bra og har gått på den i litt over 5 måneder nå. Så da skal det være anbefalt å ta det med ro. Er nå innenfor anbefalt BMI også. Så kanskje fedon kan få meg i mål? Håper på det. Men eg er litt forvirret nå. Vet ikke helt hva eg skal spise og synes det er vanskelig å ta farvel med det deilige fettet som eg likte veldig godt

__________________



Donna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 14:44   #5
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: Jeg bytter filosofi, jeg

Jeg har også bytta fra ketolyse til fedon
I hovedsak så er kostholdet mitt endret ved at jeg fråtser i grønt (fint å slippe å veie og telle) samt at jeg unner meg en frukt +nøtter hver dag og noen dager blir det også en yoghurt 0,1%.

Frokost: stort sett noe med egg, men av og til havregrøt eller fiberrik m/ pålegg
Lunsj: salat, salat og atter salat
Middag: kjøtt eller fisk med masse grønnsaker og/eller salat.
Sper på med mellommåltider som er frukt+nøtter og middagsrester

På 2 uker med dette kostholdet har jeg gått ned 1,8 kg
Og da skal det også tilstås at jeg har unnet meg litt mørk sjokolade på lørdagskvelden.....

Jeg fikset ikke alt fettet på ketolyse, så jeg opplever det ikke som mer komplisert å følge dette kostholdet, mer som en lettelse og større frihet


Ønsker oss alle lykke til med nytt kosthold!!

__________________
Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 14:50   #6
sjokoman
Medlem
 
sjokoman sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: rogaland
Alder: 52
Innlegg: 349
sjokoman har en fantastisk aura rundt segsjokoman har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg bytter filosofi, jeg

lykke til
jeg er nyskjerrig på dette kostholdet, har boken men den virker litt komplisert-streng, hva spiser du dersom du blir sulten utenom måltidene eller trenger mer mat.(jeg er en sulten dame)

sjokoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 19:14   #7
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: Jeg bytter filosofi, jeg

Opprinnelig lagt inn av sjokoman, her.

lykke til
jeg er nyskjerrig på dette kostholdet, har boken men den virker litt komplisert-streng, hva spiser du dersom du blir sulten utenom måltidene eller trenger mer mat.(jeg er en sulten dame)


I og med at jeg spiser 3 hovedmåltider og 1-2 mellommåltider så har jeg ikke hatt behov for mer mat. Men det har hendt at jeg er skrubbsulten mens jeg lager middag, da har jeg tatt meg 5-6 mandler.
Jeg spiser meg god og mett til alle måltider, og passer på at grønnsakene jeg spiser er litt mer enn bare vann. F.eks. bruker jeg mye avacado og brokkoli, som jeg opplever som mettende.

Jeg har alltid en Fedon-bar i veska når jeg er på farten, så kan jeg stille sulten med den ved behov. Sånne ferdigsmurte knekkebrød fra Wasa kan også gjøre nytten, men det blir vel nærmest som å banne i kirka å nevne det her inne Men jeg syns det er et bedre alternativ enn å kjøpe seg en snickers.....

__________________
Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 12:14   #8
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg bytter filosofi, jeg

nettopp starta på fedon etter nesten 1 år på ketolyse..
Etter 1 uke,har jeg gått litt ned ønsker å gå ned 5 kg til,men fornøyd med å holde vekta i første omgang

men syns det er mye mindre info om fedon enn ketolyse,så er ikke helt sikker på om jeg gjør alt rett..Går også mye sulten nå,så sliter litt med å holde meg unna mat med høy GI

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 14:43   #9
Donna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Bergen
Alder: 49
Innlegg: 48
Donna er på en erverdig vei

Sv: Jeg bytter filosofi, jeg

Opprinnelig lagt inn av mamma87, her.

men syns det er mye mindre info om fedon enn ketolyse,så er ikke helt sikker på om jeg gjør alt rett..Går også mye sulten nå,så sliter litt med å holde meg unna mat med høy GI

Må si meg helt enig med det mamma87. Har akkurat gått over eg også. Veldig lite informasjon og føler meg veldig forvirret og sulten og fysen på alt mulig. Men planen er å få kjøpt fedon boken i morgen og håper på at eg blir mye klokere av det. Har kokeboken til fedon. Men den inspirerer ikke så mye må eg si.

__________________



Donna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 21:35   #10
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Jeg bytter filosofi, jeg

Jeg holdt ut i bare noen dager, jeg.. Var sulten hele tiden og ble også forvirra over å skulle tenke nytt ang filosofi, og i tillegg gikk jeg opp et par kg, så jeg hoppa over til ketolyse igjen. Det føles liksom tryggere, jeg er visst ikke helt klar for den friheten et liv utenfor ketosens trygge rammer gir...

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 22:23   #11
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Jeg bytter filosofi, jeg

Jeg har også byttet fra ketosediett til fedon inspirert diett.
Kommer til å gå over på ketose etterhvert igjen men på grunn av diverse nå fremover så passer den ikke helt for meg.

Så nå er det pån igjen å finne ut hva slags mat jeg skal spise, men det kommer nok til å gå bra.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 22:29   #12
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Jeg bytter filosofi, jeg

JEg vet egentlig ikke helt hva jeg går på Men det starta med ketolyse. Men samtidig smaker jeg litt på ting som er mer fedon vennlig, f.eks nå nettopp hadde jeg potetmos av røde linser. Var godt, men.. Ikke bedre enn ris/pasta/pommes frites, så jeg tror jeg heller holder meg til en stooor porsjon gresk salat ved siden av kjøttet Nei, så jeg tror planen min er å holde meg til ketolyse, med små utskjeielser til tider der jeg spiser ute med venninner. Foreløbi har det fungert for vekta mi.
Fedon forvirrer meg, selv om jeg har lest boka flere ganger.. Å spise bare "sunt" fett syntes jeg er vanskelig. eelsker rømme, fløte og smøøør Og når jeg går over til fedon får jeg søtsuget tilbake..
Men målet mitt er ikke nødvendigvis å være i ketose. Men det er som regel resultatet, når jeg spiser det jeg foretrekker..

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 09:11   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jeg bytter filosofi, jeg

Fedon er da ikke så vanskelig..

Spis en håndflate proteinholdig og to håndflater grønnsaker til hvert måltid, og et av dagens måltider kan inneholde "trege" karber i form av linser, bønner, müsli, grovt brød o.l. Velg olje (raps, oliven), avocado, nøtter osv, droppe fete meieriprodukter og velg magre i stedet (kesam, youghurt, skummet melk, mager/lettere ost). Max 2 rasjoner frukt pr dag, fortrinnsvis eple, pære eller tørkede aprikoser.

Lindberg i praksis

Litt mer info
Og enda litt


Syns det er mye lettere enn Ketolyse, sliter veldig med å ikke spise for mye grønnsaker...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 10:04   #14
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Jeg bytter filosofi, jeg

Vel jeg teller ikke grønnsakskarbene mine på ketolyse, så jeg spiser så mye grønt jeg vil og holder meg fint innenfor ketose for det
Men jeg trodde at det ene c-måltider ved lindberg kunne være høy gi mat? Og ikke middels..

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 10:07   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jeg bytter filosofi, jeg

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Men jeg trodde at det ene c-måltider ved lindberg kunne være høy gi mat? Og ikke middels..

Nei, desverre, det skal være middels til lav GI det også
Ikke noe høy GI kost på lindberg heller.
Største forskjellen for min del fra Lindberg til Ketolyse er å kutte m¨sli og kikerter, og spise fett i stedet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 10:17   #16
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Jeg bytter filosofi, jeg

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nei, desverre, det skal være middels til lav GI det også
.

Åjjaaa, men da er jo ikke lindberg noe spennende Hehe. Jeg trodde at om man gikk over til lindberg ofret man fløten, smøret og rømmen, men at man kunne unne seg LITT ris, pasta, poteter ol til tider. Men er ikke det tilfellet er det ikke serlig intressant

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 10:58   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jeg bytter filosofi, jeg

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Åjjaaa, men da er jo ikke lindberg noe spennende Hehe. Jeg trodde at om man gikk over til lindberg ofret man fløten, smøret og rømmen, men at man kunne unne seg LITT ris, pasta, poteter ol til tider. Men er ikke det tilfellet er det ikke serlig intressant

Litt FULLKORNS-pasta og -ris Poteter-> Helst ikke...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 11:27   #18
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Jeg bytter filosofi, jeg

Har noen smakt brun ris? Er det noe godt? Heter vel naturris om jeg husker rett...

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 11:38   #19
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jeg bytter filosofi, jeg

Litt uvant i begynnelsen, men nå ville jeg aldri valgt den hvite risen framfor naturris om jeg måtte velge mellom de 2

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dr. Lindbergs filosofi MHM Dr Lindbergs 4 06-07-10 13:21
Nok er nok, nå må jeg finne en filosofi jeg kan leve med Smurfine Lavkarbo generelt 1 04-11-08 21:17
Seriøst, nå bytter jeg veiedag! martefie Fysisk og mental helse 1 14-04-08 20:24
Bytte av filosofi (?) Sina Lavkarbo generelt 2 06-01-08 23:06
Hvilken kur/filosofi? kokonuts Lavkarbo generelt 11 11-04-07 00:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no