Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Presentasjonstråd for oss som følger Dr. Lindbergs kostholdsfilosofi

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-11-10, 11:37   #26
Khb
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 50
Khb er på en erverdig vei

Sv: Presentasjonstråd for oss som følger Dr. Lindbergs kostholdsfilosofi

Hei!

Eg er 35, gift med ein flott mann, og har tre små guttar.
Etter graviditetane, som kom tett i tett, hadde eg minst 11 kg for mykje!
Noko fekk eg av ved å følge Grete Rode sin metode på eiga hand.
2 kg gjekk på igjen i sommarferien. Så minst 7 kg for mykje å bli kvitt.

I min heimkommune har dei byrja med eit EU prosjekt, der ei dame som jobbar på legekontoret, plukkar ut dei som treng det, og gir dei info om lavkarbo, følger dei opp osv. I heile kommunen, som er ganske liten, har dei nå slanka vekk 1 tonn. Ved å sjå folk som heile sitt liv har vore overvektige bli slanke, vart eg motivert for å prøve sjølv.

Eg har nå 4 kg mindre å drasse på etter snart 5 veker på lavkarbo.
Eg tenker Lindberg er den retningen som lettast kan være med meg resten av livet, og som også kan virke for resten av familien(på sikt).

Khb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 12:20   #27
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Presentasjonstråd for oss som følger Dr. Lindbergs kostholdsfilosofi

Så utrolig spennende prosjekt du snakker om. Fint når andre ser resultater på egenhånd og får derav lyst til å prøve.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 12:55   #28
Smileygirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Vestlandet
Alder: 42
Innlegg: 14
Smileygirl er på en erverdig vei
Smile

Sv: Presentasjonstråd for oss som følger Dr. Lindbergs kostholdsfilosofi

Smileygirl her Og vil gjerne leve opp til mitt tidligere kallenavn som eg fikk i ungdomsårene.... Har rundet 29 år, og til sommeren blir jeg 30! Vil være en lettere utgave av meg selv da Eg ønsker prøve lavkarbo - og for å se om det fungerer helsemessig... sliter reumatisk med vonde og stive ledd, og merker at jeg reagerer på brødmat og annen stivelsesrik mat både med tanke på ledd men og magen.... Ønsker å være slank igjen, trent og ha energi. Har en mann og en sønn på snart 2 år, og jeg vil være en supersprek mamma

Er SUPERMOTIVERT nå, og tenker dette skal gå fint!! Gleder meg til å være med dere andre innpå her!

__________________




Smileygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 14:24   #29
saeria
Juniormedlem
 
saeria sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 15
saeria er på en erverdig vei

Sv: Presentasjonstråd for oss som følger Dr. Lindbergs kostholdsfilosofi

Titter innom tråden for å presentere meg selv.

Saeria, det er meg, og jeg er 30 år. Jeg har en sønn på snart halvannet år, og det var etter graviditeten, og de påfølgende månedene etterpå, hvor jeg var av p-pille (reagerer nemlig på omtrent alt av hormonprevensjon), at den da udiagnostiserte PCOSen fikk rom til å blomstre. Dessverre. Alt for mange kilo forble på kroppen, og jeg savner den gamle kroppen slik den var før graviditeten.

Jeg fikk konstatert PCOS etter at jeg selv mistenkte det, og gjennom ei jeg kjenner som også er på forumet, fikk jeg anbefalt en Lindberg-lege. Så da starter jeg opp i morgen.

Jeg håper at hvertfall oss januarstartere kan være til motivasjon og oppmuntring for hverandre, og at denne omleggingen av kosthold kan være til glede for hele den lille familien min.

saeria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 19:25   #30
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Presentasjonstråd for oss som følger Dr. Lindbergs kostholdsfilosofi

Hei

Jeg er også tidligere ketolytiker, men har nå bestemt meg for å følge Lindbergs filosofi. Kom godt i gang etter nyttår, og er veldig motivert for å få av noen kilo. Har ikke noe bestemt vektmål, men vil inn i bunaden min til 17. mai! Regner med at den smetter på om 7-8 kilo. Kommer jeg ned såpass, er jeg fornøyd, og vil jobbe hardt for å holde vekta nede. Det er nemlig mitt problem, at det alltid sniker seg på igjen noen kilo...

Gikk ned 30 kilo med ketolyse for 5 år siden, men har altså lagt på meg igjen 8-10 kg. Nå skal de bort, og ikke komme på igjen!

Ellers så kan jeg si litt om meg. Er 43 år, har to voksne gutter på 23 og 19 år, samboer med en mann som har tre barn i alderen 10-19 år, er førskolelærer og jobber i barnehage. Flyttet fra østlandet til vestlandet for et år siden, og trives godt her

mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 22:37   #31
swimzy
Medlem
 
swimzy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oppland
Alder: 42
Innlegg: 343
swimzy er ny på veien

Sv: Presentasjonstråd for oss som følger Dr. Lindbergs kostholdsfilosofi

Jeg er ei jente på 29 år som fyller 30 år i oktober!
Har over en periode på 10 år klart å lagt på meg 30 kg!Det har jeg gradvis gjort etter å levd på kortison i 10 år pga operasjonen min, må dessverre gå på det resten av livet. Jeg savner virkelig min gamle kropp og hvordan jeg såg ut!! Alle mine nydelige klær!!
Har også et ønske om barn, men vi sliter med å unnfange dessverre

Håper at lindberg kan hjelpe meg tilbake til nogelunde samme vekt som før, ihvertfall i en kropp jeg er komfortabel med selv og at det kanskje kan hjelpe oss på vei til en familie!

__________________
Begynner på nytt igjen!



swimzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 20:35   #32
Husmor27
Medlem
 
Husmor27 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Buskerud
Innlegg: 293
Husmor27 er på en erverdig vei

Sv: Presentasjonstråd for oss som følger Dr. Lindbergs kostholdsfilosofi

Hei alle sammen
Tenkte jeg kunne presentere meg her inne og:
Jente på 27 gift med min kjære på 32. Har 3 unger sammen, etter to tette svangerskap fikk jeg noen kg for mye. Har i et års tid flydd litt opp & ned. Så fikk mannen min plutselig akutt hjertesvikt og er satt på medisiner. Hjerte var alt i noe bedring da han kom hjem fra Rikshospitalet- dog han er blitt anbefalt lavkarbo. Ukjent som vi begge var med det , så tenkte vi at lavkarbo er lavkarbo Men fikk vite at det er flere retningslinjer og vi la oss på ketolyse.. Den er jo noe mer ekstrem enn Dr.Lindberg og etter å ha snust litt mer på hans filosofi om kosthold, så er det her vi havner etter en liten periode på ketolyse.så han og får kick start på sine 25 kg som skal vekk

__________________
]♥✩☾ Til vanlig er jeg slank og bedårende, men i dag har jeg fri!☾✩♥♥
Husmor27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥Andersen/Lindberg♥ Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 23:50   #33
waka waka
Juniormedlem
 
waka waka sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 43
Innlegg: 25
waka waka er på en erverdig vei

Sv: Presentasjonstråd for oss som følger Dr. Lindbergs kostholdsfilosofi

Heisann! Hyggelig å hilse på dere!

Jeg er 30 år, og har samboer og en sønn på snart 2 år. Vi gikk på Fedon for 5-6 år siden og gikk ned mye. Endte på 55 kg da, men så ble vi slappe og kg kom på igjen. Gikk ikke opp så mye i svangerskapet, 12 kg ca, men de raste av under amming. Men har gått opp igjen det siste året, særlig denne høsten. Vært mye godteri og potetgull i heimen..

Jeg har ikke så mange kg ekstra, men vil gjerne ned til 55-60 kg. Er på 63 nå, og var 68 da vi begynte i januar.
Jeg håper også at en lettere kropp kan hjelpe meg med bekkenplagene som ikke ville gi seg etter svangerskapet.
Jeg er førskolelærer, men har snart vært sykmeldt ett år pga bekkenplagene mine.

waka waka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilken kostholdsfilosofi? Hannach Spørsmål og svar 5 22-02-10 22:25
30 kg+ presentasjonstråd Lurer* Mer enn 30 kg overvekt 44 05-01-10 13:38
Følger Lindbergs ketogenkost, hva er forskjellen på det og ketolysekuren? deniz Dr Lindbergs 35 23-11-08 12:30
Bytte kostholdsfilosofi?? Nett Spørsmål og svar 7 12-05-06 13:29
Noen som følger RYP? Snow Andre dietter 10 05-03-06 23:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no