Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Aceton-ånde hos barn

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-03-11, 22:12   #1
EirinBK
Juniormedlem
 
EirinBK sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 42
Innlegg: 32
EirinBK er på en erverdig vei

Aceton-ånde hos barn

Har en gutt på 3, spiser vanlig mat (høykarbo). Han har altså aceton ånde og jeg lurer på hvorfor??
Noen som vet?

__________________


EirinBK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 22:15   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Aceton-ånde hos barn

Snuppa mi får den alltid når hun er syk med feber og halsbetennelse. Mamma kaller det for lukten av sykdom..

Også kommer den i perioder hvor hun er småspist. Da er det nok ketose.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 22:19   #3
utolmodig
Seniormedlem
 
utolmodig sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 50
Innlegg: 1.432
utolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snill

Sv: Aceton-ånde hos barn

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Snuppa mi får den alltid når hun er syk med feber og halsbetennelse. Mamma kaller det for lukten av sykdom..

Samme med mine barn

__________________




min journal Kunsten å glede andre, krever bare et ønske om å gjøre det ♥
utolmodig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 22:20   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Aceton-ånde hos barn

Tror kanskje det er halsbetennelsen som gjør det?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 22:44   #5
utolmodig
Seniormedlem
 
utolmodig sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 50
Innlegg: 1.432
utolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snill

Sv: Aceton-ånde hos barn

vet ikke, men det er så typisk, at da kommer feberen og hes stemme og etterhvert hoste ..'Lukten av sykdom' var en god betegnelse!

__________________




min journal Kunsten å glede andre, krever bare et ønske om å gjøre det ♥
utolmodig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 09:13   #6
EirinBK
Juniormedlem
 
EirinBK sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 42
Innlegg: 32
EirinBK er på en erverdig vei

Sv: Aceton-ånde hos barn

Gutten min har denne ånden stort sett hele tiden. ser ikke ut som han har noe sykdom på gang heller.
grusom lukt av en liten barnemunn. hjelper ikke å pusse tenner engang...

__________________


EirinBK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 09:16   #7
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 30
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Aceton-ånde hos barn

Er det ikke slik at aceton ånde kan være et tegn på diabetes? Mener å huske vi lærte det på skolen en gang

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 11:36   #8
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Aceton-ånde hos barn

Opprinnelig lagt inn av EirinBK, her.

Gutten min har denne ånden stort sett hele tiden. ser ikke ut som han har noe sykdom på gang heller.
grusom lukt av en liten barnemunn. hjelper ikke å pusse tenner engang...

det hadde jeg fått sjekket opp litt om det var min gutt.
Det kan være noe som har satt seg i de små hullene en har i mandlene, eller det kan også være noe med tennene.
Jeg antar blodsukkeret er ok siden han ikke har sykdomstegn?
Uansett så skal ikke en treåring gå rundt med acetonånde.

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 12:59   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Aceton-ånde hos barn

Broren min luktet sånn da han var liten når han var sulten!
Og det luktet ille!
Selv en aldri så hengiven storesøster måtte melde pass og sørge for at han fikk noe å spise i stede for kos!

Men som det blir sagt her, aceton- ånde kan faktisk være tegn på diabetes, så få sjekket blodsukkeret hans så fort som mulig. Barn kan kompensere for sykdom svært lenge før det brått blir svært ille!

Kan seff være noe så enkelt som pusspropper på mandlene, da!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 20:05   #10
EirinBK
Juniormedlem
 
EirinBK sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 42
Innlegg: 32
EirinBK er på en erverdig vei

Sv: Aceton-ånde hos barn

ser ut som det er noen tenner på vei, de bakerste jekslene. men skal bestille time hos lege på mandag for å få undersøkt det.

__________________


EirinBK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 22:08   #11
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Aceton-ånde hos barn

Jeg har også hørt at det kan være tegn på diabetes.

Min sønn hadde sånn ånde når han var 4 dager gammel. Han tømte ikke puppen skikkelig og til slutt sov han hele tiden og det luktet aceton fra munnen hans...noe sykepleieren nektet på!

Da vi endelig fikk veid han hadde han gått ned over 600 gram Da fikk de fart på seg gitt... !

Kan hende ha spiser litt lite hvis han er dårlig og da får den ånden...

Håper det går bra hos legen

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 09:58   #12
Zalah
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Aceton-ånde hos barn

Hadde et barn i barnehagen hos meg for noen år siden. Han "tygget/sugde" maten med tungen, og resultatet var at han skjøv noe av maten opp i bihulenrommene når han tygde. Disse "matrestene" ble liggende å lukte veldig vondt, og han måtte til legen for å fjerne dem. Etter det forsvant lukten helt. Kan det være noe sånt? Luktet litt acetonaktig, søtt og ubehagelig.

  Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 15:36   #13
rava
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 89
rava er på en erverdig vei

Sv: Aceton-ånde hos barn

Min erfaring er at ungen får sånn ånde når det er lenge siden de har spist. Altså når de har tom mage...

Men det kan og være et tegn på diabetes, men da er ånden sterk og etter det jeg har hørt "ikke til å ta feil av"

rava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, sunt og godt! Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 15:39   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Aceton-ånde hos barn

Når det er fordi at de ikke har spist på en stund så er det vel ren og skjær ketose

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 12:55   #15
ruslepølsa
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 97
ruslepølsa er på en erverdig vei

Sv: Aceton-ånde hos barn

Min elste sønn(4 år) får noen aceton ånde når han er VELDIG aktiv (mye løping ut og i barnehagen) og han er heller ikke veldig storspist av seg.
Han er ikke liten av vekst men ganske tynn. Får i seg 3-5 skiver (med smør og pålegg) + middag,frukt og youghurt daglig men har en Veldig sterk forbrenning(heldiggrisen). Snakket med lengen om det og det var helt naturlig.

ruslepølsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins learner Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 13:34   #16
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Aceton-ånde hos barn

Acetonånde kan også være et symptom på væskemangel, så om du har et barn som ikke er så flink til å drikke, så kan det være en årsak.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 22:29   #17
EirinBK
Juniormedlem
 
EirinBK sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 42
Innlegg: 32
EirinBK er på en erverdig vei

Sv: Aceton-ånde hos barn

de siste dagene når jeg har skulle "forske" litt ekstra på denne ånden hans for å se om det er sammenheng på når den er der og ikke så har han den ikke.. men har faktisk vært litt flinkere å spise de siste par dagene, igår fikk jeg faktisk "lurt" i han lavkarbo-kveldsmat (bonus) ellers går det dessverre i altfor mye brød og gryn og melk..

__________________


EirinBK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 13:02   #18
ruslepølsa
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 97
ruslepølsa er på en erverdig vei

Sv: Aceton-ånde hos barn

Opprinnelig lagt inn av EirinBK, her.

de siste dagene når jeg har skulle "forske" litt ekstra på denne ånden hans for å se om det er sammenheng på når den er der og ikke så har han den ikke.. men har faktisk vært litt flinkere å spise de siste par dagene, igår fikk jeg faktisk "lurt" i han lavkarbo-kveldsmat (bonus) ellers går det dessverre i altfor mye brød og gryn og melk..

For barn som skal vokse seg store og sterke er ikke karbo dumt.
Barn trenger fet og karbo og proteiner for å vokse seg store og sterke.

ruslepølsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins learner Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 13:37   #19
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Aceton-ånde hos barn

Her strides de lærde

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 14:21   #20
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Aceton-ånde hos barn

Få sjekket i forhold til diabetes snarest! Ikke vent på en time om tre uker. Det kan godt være at det ikke er diabetes, men acetonånde er et av kardinalsymptomene på diabetes, og jo lenger man venter med å finne ut av det, jo mer ødelagt kan nyrene bli. Ring og bestill en hastetime eller dra på legevakta. Dersom du har ketosticks hjemme, kan du ta en urinprøve. Dersom den slår positivt ut, er det virkelig bare til å komme seg av gårde!

- Sykepleieren

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 16:56   #21
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Aceton-ånde hos barn

Slapp av, Paprika. Tråden er en måned gammel, så legetimen er sikkert forlengst overstått!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dårlig ånde Kvark Ketolysekuren 27 08-09-10 02:02
Aceton? Mimosaen Ketolysekuren 3 11-03-10 11:39
Grusom Ånde! :/ m19 Ketolysekuren 7 18-07-08 11:25
Dårlig ånde Mazzy Fysisk og mental helse 3 11-06-08 00:04
har alle aceton-ånde i ketosen? Iset Atkins kosthold 9 27-02-04 19:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no