Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kremt ... mensen, for de som vil/kan hjelpe

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-09-07, 15:36   #1
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Kremt ... mensen, for de som vil/kan hjelpe

Jeg har p-stav. Har hatt lite, og regelmessig mens bestandig, og staven har vært inne i to år nå. For tre mnd siden startet jeg på ketolysekuren. Etter det blør jeg som en gris, mye og lenge. Først gikk det fire uker mellom mens, så tre, og nå gikk det 15 dager fra første dag i første mens til neste gang jeg fikk mens, (hurra, 9 dager uten mens).

Har det med ketolysen å gjøre? Påvirker det fruktbarheten? Altså kan p-staven slutte å virke? Noe jeg kan gjøre? Kan det være kroppen som er lei av hormoner?

Jeg er iallfall lei av å blø...

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 15:58   #2
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Kremt...mensen...for de som vil/kan hjelpe.

kroppen må desverre venne seg til det nye kostholdet som du har innført- dette medfører at hormonene vil stabilisere seg, i praksis at lengre mens, mer blod, mer smerter, forskjellig symptomer på forskjellige personer.

det viktige er å huske på at det kun er en fase. det går over.
du kan tenke det på som at du tilfører kroppen hormoner i form av p staven. og før du når du ikke spiste så bra som gjør nå, så gikk det i den vanlige tralten, men når du gir kroppen det den egentlig trenger. så har kroppen det så bra at at nesten alt i kroppen kommer i balanse inkl. hormonene.. og da øvedøver kroppens sine hormoner over p stavaen sin og resultatet blir lengre mens og mer blod i en periode.

men du kan jo tenke over det andre som skjer med kroppen, eks mindre hormonelle forandring ifht humør, mer stabilt utenom syklusen og, renere hud iforbindelse med mens. og andre eksempler.

litt vanskelig å forklare. håper du forstår hva jeg mener. hvis ikke ikke, hyl ut så skal jeg prøve på ny.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 16:03   #3
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kremt...mensen...for de som vil/kan hjelpe.

Jeg forstår, men det er ikke helt slik her, iallfall ikke det med huden. Nå har jeg kviser over alt, jeg som ikke har hatt hudormer før en gang. Tyter ut prikker på de underligste steder, men det overlever jeg.

Men det jeg er redd for: funker ikke p-staven lengre??? Jeg kan ikke bli gravid (medisinsk), og klarer ikke tanken på å bli gravid for så å måtte gjennomgå abort(er). Hjelp?? Da m jeg kutte ketolyse, for den risken kan jeg ikke leve med.

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 16:08   #4
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Kremt...mensen...for de som vil/kan hjelpe.

P-staven slutter ikke å virke nei, men mange opplever å få igjen mensen når de går over til lavkarbokosthold.

Jeg hadde ingen mens på p-stav men i løpet av kort tid så harket mensen seg i gang igjen, først med uregelmessige blødninger og så normal syklus.

Dette er veldig vanlig.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 16:49   #5
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Kremt ... mensen ... for de som vil/kan hjelpe

det med huden er en opprensknings periode. dette går over etter ca 3 uker.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 16:51   #6
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kremt ... mensen ... for de som vil/kan hjelpe

Har vært sånn siden jeg starta her, snart tre måneder. Men skal ikke klage, hadde aldri kviser som fjortiss, så jeg får vel kvota mi nå.

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 16:52   #7
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Kremt ... mensen ... for de som vil/kan hjelpe

ok , det betyr desverre at huden har/hadde urenheter på lager.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 16:57   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kremt ... mensen ... for de som vil/kan hjelpe

Tror dette er vanlig å oppleve. Jeg har også hatt omganger med kviser i starten og når jeg har gått virkelig lavt på karbene. Etter to uker med såkalt nilling (bare ren mat, i mitt tilfelle bare fisk og grønnsaker, og ingen meierprodukter bortsett fra smør), så ble jeg ganske kvisete, selv om jeg, som deg har hatt babyhud hele livet. Hadde også helt koko mens, og under "nillinga" ble den svart . Alt dette er utrensning, kroppen må bli kvitt all dritten den har samlet opp, og hormonene må stabilisere seg. Deilig når ting legger seg litt på plass. Mensen min er nå, bortsett fra en liten periode med litt matrot, helt klokkeklar, huden min er igjen barnerumpemyk, og den ekstreme svettelukta jeg opplevde under renseperioden ga seg. Det svarte blodet fikk jeg forklart som gammelt blod som hadde samlet seg opp under et liv med menstruasjoner. Ugh....

Lykke til videre!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 20:20   #9
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kremt ... mensen ... for de som vil/kan hjelpe

Får slå meg til tåls da med at mensen kommer og går som den vil en stund. Hehe, er jo litt ekstra prevensjon å ha mens annenhver uke også da!

Always look on the bright side of life!

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 21:26   #10
jeanette
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2
jeanette er på en erverdig vei

Sv: Kremt ... mensen ... for de som vil/kan hjelpe

Så det med mensen ER en bivirkning assa? Startet med kuren på søndag, allerede mandag kom det bittelitt brunt blod, og innen 3 dager blødde jeg masse, altså som en vanlig menstruasjon. Men jeg er midt på et p-pillebrett, og skal egentlig ikke ha mensen før om to uker....! Dette er veldig rart, det har aldri skjedd før, og jeg har gått på p-piller i 4 år. Ble redd jeg!

__________________


jeanette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: No carbs Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 21:29   #11
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Kremt ... mensen ... for de som vil/kan hjelpe

Opprinnelig lagt inn av jeanette, her.

Så det med mensen ER en bivirkning assa? Startet med kuren på søndag, allerede mandag kom det bittelitt brunt blod, og innen 3 dager blødde jeg masse, altså som en vanlig menstruasjon. Men jeg er midt på et p-pillebrett, og skal egentlig ikke ha mensen før om to uker....! Dette er veldig rart, det har aldri skjedd før, og jeg har gått på p-piller i 4 år. Ble redd jeg!

Ja, det er heeelt vanlig, desverre!... dette er den ene negative tingen jeg kan si om lavkarbo ... jaja... og ånden da

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 23:18   #12
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Kremt ... mensen ... for de som vil/kan hjelpe

Guri. Godt at jeg leste denne tråden, for jeg hadde tenkt å bestille time til gynekolog. Jeg har nemlig vært litt redd fordi jeg har fått endring i blødningsmønsteret jeg har hatt siden jeg var tretten. Og så er det bare normalt. Puh!

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 23:23   #13
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Kremt ... mensen ... for de som vil/kan hjelpe

Mange tråder om dette emnet gitt
hvis jeg er på vei inn i ketose rett etter jeg har tatt p-sprøyta så småblør jeg helt til jeg skal ta ny sprøyte eller til jeg er ute av ketose. Jeg som er vant til å IKKE ha mensen

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 09:17   #14
Toots
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 52
Innlegg: 90
Toots er på en erverdig vei

Sv: Kremt ... mensen, for de som vil/kan hjelpe

Jeje, er på 6. dagen i menstruasjonen nå og det ser ikke ut til å ville ta noen ende.
Her er det "full fart"
Håper inderlig den er ferdig til lørdag da jeg skal i bryllup og ha på fiiiin-klær

Toots er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Barbasco Plus Fedonisten Kosttilskudd 39 26-05-12 19:16
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no