Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvilken ketosevennlig mat kan jeg ta med meg på reisa?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-10-07, 10:18   #1
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys
Question

Hvilken ketosevennlig mat kan jeg ta med meg på reisa?

Jeg mp ha med meg 5 måltider på reisa. Jeg regner ikke med at flymaten er ketosevennlig liksom. Den bruker å være så dårlig at jeg ikke klarer å spise den uansett ketolyse eller ikke.
De første to måltidene lager jeg blandet salat, så de er greie. Så et måltid Lollypopbrød.
(NB: Dere som liker brødet, hva med en grønn prikk for det. Hehe )

Da gjennstår de to siste måltidene. De må overleve å svette i pkastboks i sekken i maaange timer, så omelett vil jeg ikke lage. Salater er ikke så gode etter så lang tid heller, så jeg vil ikke ha mer enn to av det.

Har dere noen gode tips til meg?
Hva kan jeg bruke å ha litt olje på til salatene?
Syltetøyglassene blit liksom litt store.
Andre tips.

Bukker og takker for svar (og prikker. )

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 19:37   #2
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Hvilken ketosevennlig mat kan jeg ta med meg på reisa?

Ingen?
Vi reiser i morgen formiddag, så det haster litt.
Tips tips tips tips tips tips tips tips tips????

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 19:40   #3
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Hvilken ketosevennlig mat kan jeg ta med meg på reisa?

Hva med baby-bel ost, bacon crisp og kyllingvinger? Ikke samtidig kanskje men hver for seg? Og en liten pose mandler?

Krissi

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 19:43   #4
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken ketosevennlig mat kan jeg ta med meg på reisa?

Er det lov å ha med seg mat på flyet da?

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 19:56   #5
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Hvilken ketosevennlig mat kan jeg ta med meg på reisa?

Pølse- og oste-muffins, kjempe gode kalde http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5027

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 21:53   #6
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Hvilken ketosevennlig mat kan jeg ta med meg på reisa?

Mm. Kyllingvinger høres perfekt ut!
Men kan jeg ikke ta med mat da?
Det har jeg bare gått ut fra...

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 21:58   #7
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken ketosevennlig mat kan jeg ta med meg på reisa?

Det er jo begrensninger på hva man kan ha med seg på fly. Eller hvertfall gjennom sikkerhetskontrollen.

Du kan jo sjekke på www.sasbraathens.no eller andre om du finner noe om det.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 21:59   #8
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilken ketosevennlig mat kan jeg ta med meg på reisa?

Nei, det er ikke lov til å ta med mat. I allefall ikke i håndbagasjen. Det er kanskje lov å ta med i kofferten, som skal i lasterommet. Ville ha sjekket dette før jeg reiste. Det er så kjedelig å måtte la det ligge igjen, særlig hvis du har brukt tid og omtanke på nistematen din.

God tur, forresten!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 22:14   #9
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Hvilken ketosevennlig mat kan jeg ta med meg på reisa?

det er LOV å ta med mat på flyet som håndbagasje så lenge det ikke inneholder noe flytende som kan taes oppi den berømmelig posen.

hvis du får spørsmål så sier du bare at du er allergisk mot den maten som vanlighvis serveres.

jeg tatt med mat på minst 8 flyturer di siste 4 åra. og sist etter de kjekke reglene og kom. ingen problem. så lenge det ikke er flytende.

og jeg har heller aldri fått noen kommentarer på det heller.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 22:26   #10
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken ketosevennlig mat kan jeg ta med meg på reisa?

Takk Siljevanilje!... da kan jeg puste lettet ut

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 22:46   #11
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Hvilken ketosevennlig mat kan jeg ta med meg på reisa?

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Takk Siljevanilje!... da kan jeg puste lettet ut

bare hyggelig

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no