Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fett er bra!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-06-09, 17:16   #1
ingers
Juniormedlem
 
ingers sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 47
ingers er på en erverdig vei

Fett er bra!

I dag holdt kollegene mine på å dette av stolen!
Jeg påsto at fett er bra, og at sukker er farlig.
Hadde laget meg en fin porson med smeltet smør( to småpakker), litt røykelaks og egg m.majones.
Jeg kom til å dø fordi blodårene mine kom til å være fulle av fettkuler.
Jeg sto på mitt og fortalte dem at grunnen til at de var så godtesyk hele tida var alle karbohydratene de hadde i seg det.....
De får bare tro at jeg er gal.....jeg skal i alle fall nå målet mitt jeg.
Neste pause laget jeg meg fra salatbaren følgende:
Litt løk
litt paprika
norvegiaost
fetaost m sorte og grønne oliven og masse olje
noen solsikkefrø og masse rømme og
litt salat
Hva tror du dama i disken sa?...

Hun sa:
Tar du det der for å være salat?....
Så fikk hun det blikket " Ja, slik du spiser er det ikke rart du ser ut som et fleskeberg!"

Ikke lett når hele verden er imot en, altså!

__________________


ingers er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 17:24   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fett er bra!

Skjønner hva du mener

Men bare vent.... når de ser at dette virkelig hjelper, kommer nok pipa til å få en annen lyd

Bare stå på videre

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 17:26   #3
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Fett er bra!

Jeg skjønner ikke helt vitsen med og kommentere andres mat hele tiden. Med mindre man sier at det så godt ut e.l.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 17:56   #4
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Fett er bra!

Opprinnelig lagt inn av ingers, her.

Jeg påsto at fett er bra, og at sukker er farlig.

Good!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 18:05   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fett er bra!

Hadde de noen god forklaring på hvordan kroppstemperert fett kan bli til fettklumper i årene?
Jeg tror nok heller de klumpene kommer av karbohydrater..

Jepp, de fleste får bakoversveis når en sier at fett er veldig sunt. De fleste jeg kjenner er jo veldig med på dette med at sukker er farlig og unngår ferdigprodukter pga sniksukringen, men ingen kan skjønne det at grovt brød er som sukker

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 18:07   #6
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fett er bra!

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Hadde de noen god forklaring på hvordan kroppstemperert fett kan bli til fettklumper i årene?
Jeg tror nok heller de klumpene kommer av karbohydrater..

Jepp, de fleste får bakoversveis når en sier at fett er veldig sunt. De fleste jeg kjenner er jo veldig med på dette med at sukker er farlig og unngår ferdigprodukter pga sniksukringen, men ingen kan skjønne det at grovt brød er som sukker

Mener du at det ikke er noe skille mellom grovt brød og sukker? ps. jeg spiser ikke brød, men forsto ikke helt den uttalelsen..


Sist redigert av tulla : 03-06-09 kl 18:08. Årsak: Glemte noe
tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 18:09   #7
ingers
Juniormedlem
 
ingers sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 47
ingers er på en erverdig vei
Wink

Sv: Fett er bra!

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Hadde de noen god forklaring på hvordan kroppstemperert fett kan bli til fettklumper i årene?
Jeg tror nok heller de klumpene kommer av karbohydrater..

Jepp, de fleste får bakoversveis når en sier at fett er veldig sunt. De fleste jeg kjenner er jo veldig med på dette med at sukker er farlig og unngår ferdigprodukter pga sniksukringen, men ingen kan skjønne det at grovt brød er som sukker

Nei, god forklaring var det ikke, men hun får bare vente i noen uker og fortsette med det sukkerjaget sitt. Jeg sitter sammen med en gjeng knekkebrødspisere, og de er jo livredde for fett, men sukker MÅ de ha!
Kan ikke annet enn riste på hodet jeg...

__________________


ingers er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 18:10   #8
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Fett er bra!

Opprinnelig lagt inn av tulla, her.

Mener du at det ikke er noe skille mellom grovt brød og sukker? ps. jeg spiser ikke brød, men forsto ikke helt den uttalelsen..


Brød er som regel laget av mel. Og mel i mine øyne er bare en annen type sukker.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 18:13   #9
ingers
Juniormedlem
 
ingers sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 47
ingers er på en erverdig vei

Sv: Fett er bra!

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Brød er som regel laget av mel. Og mel i mine øyne er bare en annen type sukker.

Tenker det samme jeg også Sukker eller karbohydrater går for ett, mener jeg.

__________________


ingers er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 18:13   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fett er bra!

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Brød er som regel laget av mel. Og mel i mine øyne er bare en annen type sukker.

akkurat som potetmel, maismel, rismel etc

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 18:13   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fett er bra!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

akkurat som potetmel, maismel, rismel etc

Booortsett fra fiskemel da

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 18:14   #12
ingers
Juniormedlem
 
ingers sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 47
ingers er på en erverdig vei

Sv: Fett er bra!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

akkurat som potetmel, maismel, rismel etc

Og annen søppelmat....

__________________


ingers er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 18:17   #13
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fett er bra!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Booortsett fra fiskemel da

Mener du at man kan skille mellom fiskemel og sukker?

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 18:20   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fett er bra!

Opprinnelig lagt inn av tulla, her.

Mener du at man kan skille mellom fiskemel og sukker?

Fiskemel er oppmalt tørka fisk... har IKKE noe med korn å gjøre. Rene proteinbomba

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 18:50   #15
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fett er bra!

Opprinnelig lagt inn av tulla, her.

Mener du at det ikke er noe skille mellom grovt brød og sukker? ps. jeg spiser ikke brød, men forsto ikke helt den uttalelsen..

Kroppen lager glykose av karbohydrater, glykose er sukker Mjøl er et anna ord for sukker og gir også blodsukkerstigning. Du vet, man kaller gjerne diabetes for sukkersyke, og de reagerer på både brød og sukker. Blodsukkersvingningene er det essensiellere her.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 18:57   #16
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Fett er bra!

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Kroppen lager glykose av karbohydrater, glykose er sukker Mjøl er et anna ord for sukker og gir også blodsukkerstigning. Du vet, man kaller gjerne diabetes for sukkersyke, og de reagerer på både brød og sukker. Blodsukkersvingningene er det essensiellere her.

Kroppen lager ikke glukose, men glukogen, som minner mer om stivelse enn sukker. Stivelse består av tettpakkede glukosemolekyler. Sukker består av 50/50 glukose/fruktose. Det er problematisk å sidestille de to sukkerartene, da fruktose har en langt mer giftig virkning enn glukose. For eksempel fremmer fruktose insulinresistens. Det er derfor ikke gitt at mel er like ille som sukker.

Det er viktig at lavkarbo-folk ikke blir til prester som fordømmer kategorisk. Da er vi ikke bedre enn de tullingene som sitter og gir ernæringsråd.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 19:07   #17
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fett er bra!

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Kroppen lager ikke glukose, men glukogen, som minner mer om stivelse enn sukker. Stivelse består av tettpakkede glukosemolekyler. Sukker består av 50/50 glukose/fruktose. Det er problematisk å sidestille de to sukkerartene, da fruktose har en langt mer giftig virkning enn glukose. For eksempel fremmer fruktose insulinresistens. Det er derfor ikke gitt at mel er like ille som sukker.

Det er viktig at lavkarbo-folk ikke blir til prester som fordømmer kategorisk. Da er vi ikke bedre enn de tullingene som sitter og gir ernæringsråd.

For meg spiller det ingen trille, men mulig du har rett for alt jeg vet. Jeg gikk bare ut i fra det wikipedia forteller om dette:http://no.wikipedia.org/wiki/Glykogen

Jeg får like kraftig svingene blodsukker uansett om jeg spiser potet, grovt brød eller rent sukker. Samme hva OE sier om potet, så kan ikke jeg spise potet noen ganger i uka, jeg trenger ikke en gang måle blodsukkeret for å vite at jeg blir helt på snurr og på jakt etter mere sukker.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 19:20   #18
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fett er bra!

Hehe det er akkurat som på min manns jobb, der ei eldre dame alltid kommenterer mengden fett han bruker og at han gjerne spiser kyllingfilet til lunsj. "For det er det jo bare kroppsbyggere som gjør?".

I tillegg holdt hun nylig på å besvime da han tok TO egg fordelt på to knekkebrød tiil lunsj, det var jo FARLIG. Mens hun selv smurte seg en skive Kneipp med Soft flora og helte over en haug med jordbærsyltetøy fra skviseflaske.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 19:27   #19
ingers
Juniormedlem
 
ingers sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 47
ingers er på en erverdig vei

Sv: Fett er bra!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hehe det er akkurat som på min manns jobb, der ei eldre dame alltid kommenterer mengden fett han bruker og at han gjerne spiser kyllingfilet til lunsj. "For det er det jo bare kroppsbyggere som gjør?".

I tillegg holdt hun nylig på å besvime da han tok TO egg fordelt på to knekkebrød tiil lunsj, det var jo FARLIG. Mens hun selv smurte seg en skive Kneipp med Soft flora og helte over en haug med jordbærsyltetøy fra skviseflaske.


Ja, den som ler sist...

__________________


ingers er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 19:59   #20
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 38
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Fett er bra!

Synes det nesten er litt trist at dere i det ene øyeblikket klager over at de fordømmer dere, og i det neste sitter og fordømmer dem. Dere *vet* jo at dere har rett, men de *vet* faktisk også at de har rett (selv om vi vet de tar feil). Ser ikke vitsen med å gjøre narr av folk, uavhengig av kosthold.

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 20:00   #21
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Fett er bra!

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

da fruktose har en langt mer giftig virkning enn glukose. For eksempel fremmer fruktose insulinresistens.

Hvorfor er fruktose mer giftig? Er det ikke fruktose lindberg reklamerer for så mye

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 20:16   #22
ingers
Juniormedlem
 
ingers sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 47
ingers er på en erverdig vei

Sv: Fett er bra!

Opprinnelig lagt inn av Liv:), her.

Synes det nesten er litt trist at dere i det ene øyeblikket klager over at de fordømmer dere, og i det neste sitter og fordømmer dem. Dere *vet* jo at dere har rett, men de *vet* faktisk også at de har rett (selv om vi vet de tar feil). Ser ikke vitsen med å gjøre narr av folk, uavhengig av kosthold.

Sorry... mente ikke å tråkke noen på tærne altså.

__________________


ingers er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 20:38   #23
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fett er bra!

Opprinnelig lagt inn av Liv:), her.

Synes det nesten er litt trist at dere i det ene øyeblikket klager over at de fordømmer dere, og i det neste sitter og fordømmer dem. Dere *vet* jo at dere har rett, men de *vet* faktisk også at de har rett (selv om vi vet de tar feil). Ser ikke vitsen med å gjøre narr av folk, uavhengig av kosthold.

Jeg mente heller ikke noe stygt, men jeg synes det er rett og slett utrolig morsomt at noen kan synes egg og kyllingfilet, som forøvrig faktisk er magre matvarer, er mer usunt og "farlig" enn industrikneipp og sukret syltetøy på tube. Jeg skjønner ikke at man kan ha SÅ lite peiling på ernæring og allikevel uttale seg bastant, og da snakker jeg ikke om lavkarbo.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 20:40   #24
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Fett er bra!

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Hvorfor er fruktose mer giftig? Er det ikke fruktose lindberg reklamerer for så mye

Lindberg er en guru som vil tjene penger. Fruktose er ganske billig å fremstille og passer bra med offisielle råd om glykemisk indeks. I realiteten er glykemisk indeks ikke så viktig; det er totalt insulin-nivå som betyr noe. Dette diskuteres her. Fruktose og slike ting diskuteres bl. a. her og her.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 21:26   #25
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 38
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Fett er bra!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg mente heller ikke noe stygt, men jeg synes det er rett og slett utrolig morsomt at noen kan synes egg og kyllingfilet, som forøvrig faktisk er magre matvarer, er mer usunt og "farlig" enn industrikneipp og sukret syltetøy på tube. Jeg skjønner ikke at man kan ha SÅ lite peiling på ernæring og allikevel uttale seg bastant, og da snakker jeg ikke om lavkarbo.

Ja, skjønner det, men tenk at de tross alt sikkert er flasket opp på statens ernæringsråd sine regler. Husker da jeg gikk helse- og sosialfag for mange år siden, eksamensoppgaven vi fikk var om en overvektig mann som spiste to middager i døgnet. Læreboken var ekstremt besatt på at fett er farlig og man dør dersom man spiser middag mer enn én gang. Helst skulle man ikke ha middag i det hele tatt, for det trenger ikke kroppen. (Med middag menes her "vanlig" middagsmat som kjøtt, poteter og saus). Brødskiver og kornvarer til alle døgnets måltider var det beste.

Det tok meg veldig lang tid å innse at det ikke var sånn det hang sammen, og jeg har forståelse for at folk som ikke aktivt oppsøker andre kilder og tester mulige andre dietter for å se selv er skeptiske. Og de aller fleste av oss har vært der en gang, for hadde vi vært opplyste mennesker som levde på lavkarbo hele livet hadde ingen av oss være overvektige.

Opplysning er veldig viktig, men budskapet når ikke frem om man putter det inn i latterliggjøring. (Og jeg mente ikke deg spesielt.)

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ray Peat: Ja til mettet fett, nei til flerumettet fett Solan Generell ernæringsdebatt 37 26-08-11 14:48
Hvorfor forbrenner man mer fett når man spiser fett? Pelen Ketolysekuren 9 30-07-09 20:08
Hvor mye fett er fett nok? Tinka Ketolysekuren 1 18-11-08 11:26
Sunt fett og usunt fett Princez Ketolysekuren 8 18-03-08 21:03
Hvorfor gir fett inn, masse fett ut? Fjonken Spørsmål og svar 23 15-02-07 17:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no