Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Maistarternes veietråd!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-05-10, 10:01   #26
Kjøttbolla
Juniormedlem
 
Kjøttbolla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 35
Kjøttbolla er på en erverdig vei

Sv: Mai starternes veietråd!

Ny vekt 93,5. Da har jeg gått ned 3,1 kg første uka. Med tanke på at mnd syklus startet torsdag er jeg superfornøyd.Mye mer enn jeg hadde regnet med.

__________________
Kjøttbolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 10:30   #27
Marianne2
Juniormedlem
 
Marianne2 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 40
Marianne2 er på en erverdig vei

Sv: Mai starternes veietråd!

Hei alle sammen
jeg hadde en super start på kuren min, men nå er det visst stopp.. Har spist som før, og til og med vært mer aktiv, men vekten har gått opp ca en kg.. veldig rart for jeg har jo akkurat blitt ferdig med mensen. Pleier man ikke da å gå ned littegrann? Jeg vet jo at det kan stoppe opp i perioder, jeg får bare fortsette og håpe at det løsner etterhvert.
M

Marianne2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 12:10   #28
Andrine84
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 39
Innlegg: 60
Andrine84 er på en erverdig vei

Sv: Mai starternes veietråd!

Startvekt (3.5): 105,2
I dag, 10.5: 102,4 - Ned 2,8!

__________________
Andrine84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 13:28   #29
Lill-B
Medlem
 
Lill-B sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 125
Lill-B er på en erverdig vei

Sv: Mai starternes veietråd!

Så flotte resulater jenter - Kjøttbolla: du har hatt en kjempeuke
Hadde veiedagen i dag - og resultatet ble på 2.8 kg ned.
start : 94.7
Uke 1: -2.8
Tilsammen: -2.8
Er kjempefornøyd da det er 6 og ikke 7 dager.
Jeg har også trent 4 dager.

__________________


September trening: 540/750

Sist redigert av Lill-B : 14-05-10 kl 14:26.
Lill-B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 18:30   #30
Gla`laksen
Nytt Medlem
 
Gla`laksen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 9
Gla`laksen er på en erverdig vei

Sv: Mai starternes veietråd!

Starter i dag, og er nok ikke i ketose før om noen dager. Målet er ned ti kilo, har et bryllup i tankene i slutten av juni, men det er vel å håpe for mye er glad hvis jeg klarer fem kilo til da.

Nå er jeg i gang

Må skaffe meg vekt, det har jeg ikke, og kommer til å bruke målebånd i tillegg.

Gla`laksen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 20:53   #31
finsveen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1
finsveen er på en erverdig vei

Sv: Mai starternes veietråd!

Slenger meg på her ,begynte i dag vekten er 100kg ,så nok og ta av...

finsveen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 21:47   #32
Kjøttbolla
Juniormedlem
 
Kjøttbolla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 35
Kjøttbolla er på en erverdig vei

Sv: Mai starternes veietråd!

Morro å se at det går så bra med mange her inne.

__________________
Kjøttbolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 09:21   #33
Lois Lane
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 17
Lois Lane er på en erverdig vei
Smile

Sv: Mai starternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Lois Lane, her.

Hei
Jeg begynte på ketolysekuren i går... Har "øvd" meg litt i noen dager. Har ikke fått boka enda, men har lest en del, så jeg prøver meg litt frem til boka kommer.
Jeg har ikke digitalvekt, men det skal skaffes. Var i går 84,5 kg. Ønsker å gå ned 19,5kg, med flere delmål. Første er 75 kg, så 70kg og så 65kg.

I følge vekten min, er jeg ca 81,5 i dag, så her går det unna. Har fått batteri i den digitale vekten min, og den viser litt mer, men mye greiere å følge med på, så jeg bruker den. I går ettermiddag med klær, viste den 83,8kg og nå nett uten klær, viste den 82,8 kg.... Trodde ikke det var mulig.

Men jeg må innrømme at jeg sliter litt. Etter så få dager, så merker jeg at jeg ikke er så begeistret for egg lenger. Har lokket mannen min med også, og han er enda mindre begeistret, så må få tak i ingredienser til knekkebrød og brød. Noen som vet hvor jeg kan få tak i fiberhusk, soyaprotein og diverse på nett? Ikke så lett å få tak i sånt her jeg bor

__________________


Lois Lane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 11:11   #34
Kjøttbolla
Juniormedlem
 
Kjøttbolla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 35
Kjøttbolla er på en erverdig vei

Sv: Mai starternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Lois Lane, her.

I følge vekten min, er jeg ca 81,5 i dag, så her går det unna. Har fått batteri i den digitale vekten min, og den viser litt mer, men mye greiere å følge med på, så jeg bruker den. I går ettermiddag med klær, viste den 83,8kg og nå nett uten klær, viste den 82,8 kg.... Trodde ikke det var mulig.

Men jeg må innrømme at jeg sliter litt. Etter så få dager, så merker jeg at jeg ikke er så begeistret for egg lenger. Har lokket mannen min med også, og han er enda mindre begeistret, så må få tak i ingredienser til knekkebrød og brød. Noen som vet hvor jeg kan få tak i fiberhusk, soyaprotein og diverse på nett? Ikke så lett å få tak i sånt her jeg bor

JBKM eller Johannesbrødkjernemel finner du på helsekost.
Fiberhusk er i noen butikker, men jeg fant også det på helsekost.
Ketolyse sin soyaprotein finnes i de fleste meny butikker ellers er det andre merker på helsekost. Jeg bruker bakepro. Kjøpt på life helsekost i sverige, men de skal ha den i Norge også. Litt dyr, men jeg er veldig fornøyd med den. Har ingen erfaring med nett desverre, men veit ketolyse har sin egen nettside med netthandel. Kanskje andre her som har bedre svar enn meg.

__________________
Kjøttbolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 11:43   #35
Kreps
Nytt Medlem
 
Kreps sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Alder: 37
Innlegg: 5
Kreps er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Hei alle sammen!
Jeg begynner idag, og er veldig spent Jeg har snusa litt på dette før, men begynte aldri. Nå har jeg som mål å gå ned 33 kilo, og håper jeg ser resultater

Kreps er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 11:50   #36
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Maistarternes veietråd!

Hei Kreps og Gla'laksen og andre nye!

Vi er blitt en flott gjeng! Og det er plass til flere!


Hanne

__________________


hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 13:02   #37
Alouis
Juniormedlem
 
Alouis sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 33
Alouis er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Da er jeg tilbake fra romantisk langhelg med min mann i Sverige. Var litt skeptisk siden det var såpass tidlig i ketolysekuren - men det har gått forbausende bra. Har klart å styre unna alle fellene - dvs - jeg har rørt alkohol, men valgte ren vodka med Sprite Zero - så det var ikke noen karber der. Men merket litt hvor fristet jeg ble på chips og annet digg Men klarte å holde meg.

Det første jeg gjorde da jeg kom hjem i går var og teste stiksen - og denvar mørk lilla - mao - jeg bestod urinprøven med glans. Og - enda bedre - jeg har gått ned en halv kilo ila helga.

Men i morgen reiser vi til svigers - for en hel uke. Det kan bli utfordrende det. For der er det jo kaker og godter HELE tiden. Et eneste stort matkalas. Og 17. mai på toppen. HJELP. Tror jeg får bake en del og ta med meg.

Alouis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 19:19   #38
Charlotte89
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Alder: 34
Innlegg: 2
Charlotte89 er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Hei

Jeg gikk på lavkarbo i en måned i januar/februar og gikk ned 8 kilo. Nå har jeg spist som en gærning, men har faktisk bare gått opp 3 kilo.
Vet noen av dere om jeg vil få den pangstarten som jeg hadde i begynnelsen?

Tenkte å bli med på denne tråden for å "måtte" rapportere til andre.
Startvekt 73, mål 65

Charlotte89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 20:31   #39
Gla`laksen
Nytt Medlem
 
Gla`laksen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 9
Gla`laksen er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Takk for velkomsthilsen Hanne42

Prøver å orientere meg litt og lese rundt på forumet, mange fine tips og råd her, for ikke å snakke om den motivasjonen jeg får av å lese om alle de flinke folka

Gleder meg til å se mer på oppskrifter, til nå følger jeg ketolyseboka og er vel snart i ketose, skal måle i kveld. Første veiedag for meg blir den 17..

Stå på

__________________


Gla`laksen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 22:06   #40
Juno
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9
Juno er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Hei! Jeg vil også være med! Jeg startet forrige mandag, og var jeg på 79 -80 kg, veide meg på fredag, og var 77,5 kg. Det er helt sinnsykt.
Jeg merker jeg klarer meg fint i uka, men det er når søndagen kommer at jeg virkelig sliter. Er så godt å se på tv med noe godt i skåla.

Men jeg tror motivasjonen kommer til å stige nå som jeg har en tråd/dere å følge

Juno er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 22:40   #41
siljealise
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: trondheim
Innlegg: 1
siljealise er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Jeg starta vel egentlig i slutten av april men slenger meg med her jeg også. Har ikke så mange kilo jeg skal ned, men de plagsomme som har satt bom fast etter jeg fikk ungene mine.. De kiloene jeg har gått ned gikk i løpet av de to første ukene, nå er det visst bom stopp her. Men jeg sitter på rompa å leser til eksamen døgnet rundt så det er vel ikke så rart..

__________________


siljealise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 01:57   #42
tjokkisen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1
tjokkisen er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Er det greit om jeg slenger meg med dere?

Jeg er faktisk på dag 1 på Atkins. Jeg har aldri prøvd noen kurer eller metoder før. I høst gikk jeg ned 10 kg (begynte på 103,5 kg...), og nå veier jeg fremdeles ca 93,5 kg. Jeg har ingen erfaring med lavkarbo tidligere, jeg er en av dem som har hatt fettskrekk. Jeg er litt nervøs med tanke på dietten, men på dag 1 har jeg faktisk klart meg med under 6 gram karbo - ikke verst på første forsøk synes jeg.

Men ja. Jeg vil være med maistarterne og opplyser om at jeg veier 93,5 kg på dag 1.


Edit: jeg tisset på en ketostix nå og fikk søren meg utslag! Skal det virkelig gå så fort?

tjokkisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jomfruturen med Atkins Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 08:52   #43
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Maistarternes veietråd!

Uke 1 er vel overstatt og 3,5 kilo vann forsvant fra skrotten. Deilig!

Men det er na i uke 2 og fremover at lavkarbokostholdet skal tilpasses slik at jeg fortsetter a ga ned. Har statt stille siden lordag og regner med at kroppen prover a finne ut hva den skal bruke som drivstoff na som karbohydratene streiker. Den sliter litt med fettforbrenningen enna, kjenner det i beina nar jeg gar opp trapper, og blir mer sliten nar jeg trener enn for. Jeg regner med at det tar et par uker for det losner.

Prosjektet mitt denne uka og fremover blir a fa i meg nok fett. Jeg spiser nok litt vel magert. Det blir en fettrik frokost, for da spiser jeg egg og smor og flote og kanskje bacon, men til lunsj og middag blir det gjerne kjott og gronnsaker. Jeg sper litt pa med notter og bruker hvitlokssmor pa gronnsakene, men burde nok fatt i meg mer.

I gar lagde jeg pasta bolognese til samboeren og bologneseform til meg selv. Det var godt, her er oppskriften:

1/2 kilo kjottdeig (jeg bor i Hellas og her kverner slakteren opp kjott til kjottdeig mens man venter, slik at den er helt fersk og fri for vann og tilsetningsstoffer)
2 ss olje
litt lok
hvitlok
salt og pepper
pastasaus uten sukker
Bland dette med fullkornspaghetti til resten av familien.
Legg din del av blandingen i en smurt ildfast form og stro over et godt lag med fersk bladpersille og et godt lag med fet raspet ost.
Stek ved 200 grader til osten har smeltet (5-6 min).
Stro eventuelt over med parmesan.

__________________


hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 14:14   #44
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Hei på dere!
Jeg er ny her, - meldte meg inn forumet i går. Jeg veide meg for et par dager siden, - og vekta viste 82!! Jeg har alltid ligget på rundt 60, - så målet er å komme ned dit igjen. (trives visst litt for godt i mitt nye ekteskap.... opp 25 kilo på 5 år!! )
Jeg startet såvidt i går, er fullt ut gira på å klare dette. Mannen er også interessert i å gå ned, - så vi skal gjøre dette sammen. (heldigvis)
Jeg kan ikke stort om denne kuren, - men har lest endel i dag og i går, - og dette ser overkommelig ut. Spesielt siden man faktisk kan spise baconcrisp!! (digg!)
Jeg kommer sikkert til å spørre hull i hodet pådere, - men bær over med meg.

Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 19:40   #45
irenee
Juniormedlem
 
irenee sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Mo I Rana
Alder: 39
Innlegg: 22
irenee er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Hiver meg med jeg også. Begynte mandag 10/5. Med startvekt på 123. veid meg i dag på 122, dvs ned 1 kilo med vann regner jeg med Store planer om å trille ned 10 kilo før utgangen av juli

__________________
BMI 46.. mamma til verdens beste Tobias!

Lavkarbo/ketolyse!
irenee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 19:50   #46
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Sambo & jeg begynte på Ketolyse om lørdagen. Kjøpte boka (http://ketolyse.no/ ) , leste til øyet ble vått, både boka og her inne. Vi har slanket oss mange ganger før, men det er veldig mange år siden egentlig, selv om jeg gikk ned 15 kg i fjor på stort sett skumma melk & brødskiver!
Ketolyse høres veldig skummelt ut for ei som har vokst opp med å passe på fett og kcalorier, men det må prøves.
Jeg føler meg fremdeles temmelig forvirra, så jeg må sikkert stille noen spørsmål etterhvert. Forumet er så stort at det er umulig å lese gjennom alt for å finne alle svar..........
Forresten er vi 42 & 43 år.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 21:00   #47
Lill-B
Medlem
 
Lill-B sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 125
Lill-B er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Her er alle velkommen - kjekt å se at vi blir flere. Og regner medd vi skal gå en strekning sammen.Gleder meg!!

__________________


September trening: 540/750
Lill-B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 22:38   #48
Drømmeren
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 87
Drømmeren er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Hei jeg starta i dag.. er det denne tråden jeg skal være med i da?

Isåfall så veier jeg hele 117kg i dag

Så håper jeg får til denne kuren og at vekta går nedover nå

Drømmeren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 13:57   #49
swift
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 3
swift er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Maistarternes veietråd!

Hei! Nå er det på tide å få litt fart på ting igjen. Startet på ketolyse før jul og gikk ned ca 8 kilo. Måtte ta en lengre pause på grunn av mye sykdom om spetakkel, men er nå klar for ny dyst. Har gått opp ca 1 kilo siden jul, så jeg er egentlig ganske godt fornøyd med stabiliteten i vekttapet.

Skal ned minimum 8 kilo til, men håper å kvitte meg med minst 4 denne første måneden (kan bli vanskelig, men vi får se). Har egentlig holdt på i en ukes tid allerede, men hadde ikke det forventede "tømming av væske og karbohydratlager" nedgangen. Kan det skyldes at jeg hadde mensen i forrige uke?

Uansett - lykke til alle sammen. Resultatene deres er veldig inspirerende!

Startvekt 12.05.10 71 kg

__________________

SWIFT changes please



Sist redigert av swift : 13-05-10 kl 14:13.
swift er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 14:08   #50
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Oioioi! Jeg gikk en tur på vekta i morges, - og den viste 79,2!!! Dvs. ned 2,8 på TRE DAGER!! Går sånt an? Jeg er klar over at det er mye vann som er borte (fløy på do i ett i går.....), - men dog. Fortsetter det sånn, så går jeg jammen inn i bunaden min på mandag!!
Og ja, - jeg er klar over at dette roer seg ned fort. Men så moro å få en slik kickstart!!!

Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veietråd for 30+gruppen Supramundane Mer enn 30 kg overvekt 2235 17-03-15 21:38
Aprilstarternes veietråd! R0SA Ketolysekuren 307 02-11-10 16:49
Lørdag-veietråd supha Fysisk og mental helse 2 10-06-10 00:49
~ Juli - veietråd ~ Frk.Sunshine Ketolysekuren 91 08-02-10 10:23
Veietråd Lil@ Mer enn 30 kg overvekt 1 02-07-07 01:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no