Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Auguststarternes tråd

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-08-10, 18:45   #51
Titania
Medlem
 
Titania sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 119
Titania er ny på veien
Smile

Sv: Auguststarternes tråd

Har akkurat registrert meg.
Etter å ha lest forumet i en uke synes jeg at det er på tide.

Jeg er 47 og har hatt problemer med vekten mesteparten av mitt voksne liv. Har fulgt Fedon en gang tidligere men det strandet på at jeg ikke likte matan.
Har lest boken til Dr Sofie Hexeberg og er veldig motivert

Begynte for en uke siden i dag og vekten viste i dag 3 kg minus. !!!!

Gleder meg til å følge dere.

Titania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 19:14   #52
MarensLille...
Medlem
 
MarensLille... sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 44
Innlegg: 157
MarensLille... er ny på veien

Sv: Auguststarternes tråd

Jeg spør her jeg, i håp om at noen kan hjelpe en fersking... Hvordan får jeg lagt inn weight loss ticker i "signaturen"...? Jeg vet hvordan jeg gjør det på babyverden, men her var det verre... :P

Jeg glemte å presentere meg her tidligere... Jeg heter Maren, er 30 år, bor i Porsgrunn med samboer, min 8 år gamle datter og min 6 måneder gamle sønn

Skal ned ca. 20 kilo, og håper dette er redningen min

MarensLille... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:02   #53
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av MarensLille..., her.

Jeg spør her jeg, i håp om at noen kan hjelpe en fersking... Hvordan får jeg lagt inn weight loss ticker i "signaturen"...?

Sjekk ut denne linken her, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:04   #54
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Nei, nå!, her.

Hei, alle sammen!
Dette er mitt første innlegg på lavkarbo.no, men jeg har lest mye her tidligere. Jeg har to ganger tidligere gått ned ved hjelp av lavkarbo-spising, (en gang 20kg, den andre gangen 25 kg) så jeg vet at det fungerer, men har likevel latt meg selv gå opp igjen (sist gang etter et svangerskap og diverse andre unnskyldninger ), men nå er jeg motivert igjen og har en plan om at denne gangen skal jeg vedlikeholde vekttapet bedre. Det største problemet med denne typen diett for meg er at jeg blir veldig matlei etter en stund, men nå som jeg har funnet denne siden og oppskriftsamlingen håper jeg at jeg skal holde meg bedre i skinnet denne gangen

Godt å gå på en kur som en vet funker, masse lykke til :-)

1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:12   #55
leifeinar
Nytt Medlem
 
leifeinar sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 5
leifeinar er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Slenger meg på her, har slanket meg en stund. men begynte i går på det jeg vil kalle generell lavkarbo. prøve til og begynne med å kutte ut. potet, ris, pasta og brød. men spiser litt frukt og grønnt.

Jobben nå er og trene, gå ned siste 10 kg. men viktigst av allt, finne og komme inn i en fin livstil med god mat/trening for og holde meg på min vekt

__________________


leifeinar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:25   #56
kineserbolle
Medlem
 
kineserbolle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 55
kineserbolle er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Så mange vi har blitt!! Kjempegøy - Lykke til alle sammen!

Skriver litt om mine/våre måltider i bloggen min

__________________
Kommer sterkere tilbake!
kineserbolle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 22:38   #57
tiger2010
Juniormedlem
 
tiger2010 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 28
tiger2010 er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Kan jeg også være med her? Har aldri vært på et forum før, så dette kan bli spennende

Jeg har boken til Hexeberg og har gått på lavkarbo i en uke nå og gått ned 1 kilo, gøy!

tiger2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 22:40   #58
Stor&liten
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 76
Stor&liten er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av tiger2010, her.

Kan jeg også være med her? Har aldri vært på et forum før, så dette kan bli spennende

Klart du kan

Og lykke til med forumsverden, det er lett å bli hekta Det finnes ett forum for en hver interesse man måtte ha

Stor&liten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 22:41   #59
Stor&liten
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 76
Stor&liten er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Jeg har jukse veid meg i dag, og det ser ut som det går rette veien fremdeles, men nå er det jo hva jeg kommer til å veie til fredag som blir avgjørende.....

Men siden det var så mange mandagsveiere her, så klarte jeg bare ikke å la være

Stor&liten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 22:43   #60
tiger2010
Juniormedlem
 
tiger2010 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 28
tiger2010 er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

takk ^^,

tiger2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 23:26   #61
Stor&liten
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 76
Stor&liten er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Ser noen av dere har desimaler i det dere går ned i signaturen, men det ville ikke min godta... Hmmmmm.... (og jada, jeg rundet opp )

__________________



Stor&liten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 23:29   #62
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Auguststarternes tråd

Hei,
På engelskspråklig versjon så må du bruke punktum der vi i norge bruker komma, da order det seg, sånn er det i tallenes verden.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 23:32   #63
Stor&liten
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 76
Stor&liten er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
På engelskspråklig versjon så må du bruke punktum der vi i norge bruker komma, da order det seg, sånn er det i tallenes verden.

Selvsagt....

Nå hadde jeg ett blondt øyeblikk her, bare å venne seg til, det kommer mange av dem

__________________



Stor&liten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 09:50   #64
Gerrard
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 53
Innlegg: 68
Gerrard er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Har lest ganske mye om ketolyse/lavkarbo i dette forumet og andre blogger i løpet av sommer`n og bestemte meg for at dette skulle prøves. Ser ut til at det er stor overvekt av damer her inne men jeg fikk lyst til å slenge meg på og utveksle erfaringer utover høsten.

Har ikke lest noe bok om emnet, har ikke prøvd strips for å se om kroppen er i ketogen fase..Litt typisk mannfolk eller?:-) Leser aldri bruksanvisning før vi starter opp med noe. Vi venter med den til det skjærer seg skikkelig! ;-)

Startet med lavkarbo/ketolyse tirsdag 10.08.10. Utgangsvekt 101 kg. Har veiedag på tirsdager...Har både gledet og gruet meg til første veiedag, men er fornøyd med resutatet så langt.

Første vektmåling etter slankestarten.
Vekt pr. 17.08.10 98,8 kg


Har spist 1600-2000 kalorier pr dag og av dette er
ca. 78% fett
ca. 18 % protein
ca. 4% karbo

Går mye i egg, bacon, omelett, makrell, majones, rømme, fløte, isbergsalt, tomat, agurk osv.

Kroppen føles bra nå, men var sliten på dag 3 og 4.

3-4 liter vann pr. dag.
Fysisk aktivitet ca 2 timer forrige uke.

I følge min BMI burde jeg ikke veie mer enn ca. 81 kg. Derfor blir det mitt naturlige mål, altså ned 20 kg.


http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wxypOPX/weight.png[/img]

Gerrard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 09:57   #65
Stor&liten
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 76
Stor&liten er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Det er endel menn på forumet også tror jeg, (var det i alle fall når jeg hang her for noen år siden) men selvsagt (?????) mest damer Så det er godt å få med noen menn også, det kan de fleste forum trenge

Ketosesticks er jo ikke noe man i grunn trenger da, spiser du rett, så kommer du i ketose om du vil eller ikke. Og igrunn får man masse mer informasjon her inne enn det står i noen bøker, men som jente så liker jeg jo å se det på papir også

__________________



Stor&liten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 09:59   #66
Stor&liten
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 76
Stor&liten er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Jeg er stappmett for jeg har spist noen alt for fyldige pannekaker....

__________________



Stor&liten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 10:18   #67
Gerrard
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 53
Innlegg: 68
Gerrard er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Ups...klarte vist ikke å legge inn "ticker"... noen som kan hjelpe meg med framgangsmåten?

Gerrard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 10:40   #68
MamaMariposa
Juniormedlem
 
MamaMariposa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: i Bergen...
Innlegg: 20
MamaMariposa er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Må kanskje introdusere meg selv litt og...
Jeg er en 33 år gammel jente som bor i Bergen. Er mamma til en sta søt liten prinsesse på 4 år, og nettopp blitt samboer med en fantastisk mann som har tatt på seg papparollen.
Jeg har alltid vært veldig atletisk, trent mye og vært proff landhockey spiller... Til jeg ødela kneet mitt(både menisk og korssleddbånd), noe som innebar at jeg ikke fikk trene på 1 år, og jeg la på meg endel... Så bar turen hjemover etter mange år i utlandet. Savnet alle venner og familien min, så da ble det mer trøstespisning... Så begynte jeg som reiseleder, og det var jo døden for kroppen... For en usunn livsstil vi hadde!
Etter graviditeten med min datter var jeg faktisk nede i 79 kg, og kjempefilnk til å trene...
Så ble jeg samboer i april i år, og etter det har det blitt mange kosekvelder, og hjemmekvelder hvor man har gravd seg ned i sofakroken og kiloene har krøpet på... Til min store skrekk viser vekten nå ett 3 siffret tall, det har det aldri gjort før... Så nå er det på tide å endre livsstil, komme seg opp av sofakroken og bli mitt gamle nye jeg

Gleder meg til å ta følge med dere på veien

__________________

MamaMariposa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 11:10   #69
maxtek
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 1
maxtek er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Mann 46 her. Startet kuren for en uke siden og raser ned. (fra 88kg til 84,6 pr i dag)
Et par kommentarer. Er ikke enig i at denne kuren kùn er for de som har minimum 10kg å gå ned. Kanskje jeg klarer meg med 5-6 kg ned, so what? Den funker bedre enn noe annet for meg fordi jeg slipper å sulte meg, og mister ikke muskelmasse.
Samt dette med veiing. Joda man kan sikkert gå opp og ned fra dag til dag. Men jeg veier meg hver dag på morgenen, og det gir meg bedre motivasjon med daglig veiing. Vekttapet blir jo ikke mindre av den grunn.
Kanskje noe av det viktigste etter kuren er at man lærer mye om næringsinnholdet i matvarene, og blir mer bevisst på lang sikt.

Mitt problem er at jeg har vært altfor glad i brød, pasta, sjokolade, iskrem og søtsaker. Men det finnes jo fortsatt mye annet godt å spise, eller erstatninger.

maxtek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 11:19   #70
hmmm
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kristiansand
Alder: 46
Innlegg: 72
hmmm er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Ikke bare er det en overvekt av kvinner her, vi er overvektige også

Håper alle skriver seg på her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35770

__________________


hmmm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 15:24   #71
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av hmmm, her.

Håper alle skriver seg på her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35770

Med fare for å virke blondere enn hva jeg allerede er må jeg spørre om det i den nye tråden kun skal registreres vekt? Og at denne tråden er for support?

  Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 15:25   #72
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Auguststarternes tråd

Og forresten synes jeg det er knallbra at mannfolk henger seg på; det løfter tråden. Tøft at dere også "tør" å legge ut offentlig det dere holder på med. Stort sett er det vi damene som er pratete; gleder meg til å følge diskusjonene videre

  Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 15:57   #73
monstermarihone
Medlem
 
monstermarihone sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 154
monstermarihone er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Hei
Jeg henger meg på her jeg også. Startet litt gradvis i vår med å legge om, men siden 1. august har jeg vært strengere med meg selv, og ser at det fungerer bra! Skal ned 35 kilo og tenker at det skal jeg klare innen 1. juli 2011. Tolv måneder altså. I voksen alder har jeg bare vært under 90 en eneste gang, og det varte bare noen måneder, så det vil bli litt av en omveltning. Litt usikker på hvor mye jeg har gått ned siden jeg har byttet vekt underveis, men ser ihvertfall at det går nedover, og merker det på klærne, som er deilig Motivasjonen går opp og ned, men mesteparten av tiden er jeg veldig flink Veldig hyggelig med mange andre som begynner samtidig, da får man opp motivasjonen!
Og jeg er 27 år, akkurat begynt i første jobb og bor egentlig i Oslo, men akkurat nå jobber jeg i Bergen. Bor sammen med jobben i en leilighet der, så det å legge om kostholdet er ikke det letteste i verden med mye mat ute og mye gøy på byen, men det skal jeg klare!

monstermarihone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 19:38   #74
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Gerrard, her.

Ups...klarte vist ikke å legge inn "ticker"... noen som kan hjelpe meg med framgangsmåten?

Hei,
Du vil finne link til Ticket factory og masse annet nyttig her:
Til alle nybegynnere på lavkarbo...

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 20:25   #75
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Auguststarternes tråd

Føler meg så usikker på om jeg egentlig følger kuren nå.. Jeg holder karbogrensen, men føler jeg spiser for usunnt alikevell.. Frokosten idag ble eggerøre av to egg, me to skiver mager salami (0 karberoppi) Til lunsj ble det en skyr (6,6 karber) og en pepsimax, middag ble to hamburgere med ost på og rundt 150 gram agurk og litt sopp.(hamburger uten brød vell å merke) og til dessert ble det 50 gram jordbær og 80 gram fløte. Er dette etter kuren? eller blir det for "usunnt"?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaffetråd nøtta Smoothies / drikke 7 23-02-11 09:09
Julekake-tråd? Sepia Ketolysekuren 14 04-11-08 18:17
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no