Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Desember/januarstarter-tråden!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-12-10, 00:24   #1
ikea
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 46
ikea er på en erverdig vei

Desember/januarstarter-tråden!

Hei!
Den 03.01.10 skal jeg begynne på ketolysekuren. Jeg har satt meg denne datoen for da er jeg skikkelig motivert og klar for det når det starter. Vil du være med på denne tråden?? Sleng deg på

Startvekt 28.12: 69,4 kg.
Delmål: 64 kg
Hovedmål: 60 kg

ikea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 00:56   #2
-Cilia-
Medlem
 
-Cilia- sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Like utenfor
Alder: 35
Innlegg: 201
-Cilia- er ny på veien

Sv: Desember/Januar starter tråden!

Jippi! Jeg har ventet på en desemberstartertråd! Innså vel at det var lurest å vente på en januartråd, da det sikkert ikke var mange som begynte rett før årets største etegilde! Fordelen er at jeg allerede har gått ned 4.6kg. Deilig med komplimenter fra familien i jula. Og det var spesielt deilig å bruke en kjempefin kjole jeg ikke har kunnet bruke de siste to årene! Og det har vært så lett! Og såpass effektivt at to familiemedlemmer slenger seg med på nyåret. Det blir fint å ha noen å støtte seg til midt i all skepsisen Fins nok av "know-it-all"- folk som alltid vet best. Gleder meg som en unge til å begynne og studere medisin og få litt faglig tyngde bak påstandene mine! Høsten kan ikke komme raskt nok!

Men før det: bryllup i mai! Jeg har bestilt brudekjolen en str for liten for å gi meg selv en utfordring, men begynner å lure på om den må syes inn om jeg fortsetter som nå! DET hadde vært noe det! Prøvde kjolen til forloveren min i dag (hadde tenkt å låne den til et annet bryllup), men den var for stor! Hurra! Og vi har alltid vært ca samme str. Oh happy day!

Mine veiinger:
Rock bottom: 93.6kg (i sommer en gang)
Etter to måneder med halvhjerta LCHF: 89.0kg!

Nå har jeg ketolyseutstyr og leker meg med ketosticks på kveldene, prøver å være litt mer seriøs. Skal begynne å trene igjen snart også (er til og med velsignet med tredemølle i huset), har ikke gjort det siden november... Kjenner at jeg ikke har lyst til å møte vennene mine på en stund, for å få en WOW-reaksjon når jeg først møter dem Selvtillitten har aldri vært dårlig, men den er definitivt på vei oppover nå, føler meg skikkelig bra! Gleder meg til å kjøpe nydelige klær og kjoler når jeg blir mindre! Har egentlig bare kjøpt "telt" i noen år nå, pga. oppblåst karbomage. Etter mine FIRE første dager på LCHF kunne jeg bruke tettsittende klær igjen uten at jeg så fødeklar ut.

Gleder meg til fortsettelsen, lykke til alle sammen! Det er ikke så vanskelig, bare veldig deilig

Hm... jeg ble visst litt pratsjuk Får gå å plage gubben istedet, han kom nettopp hjem fra kveldsskift. Natta

-Cilia- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo hovedsaklig uten meieriprodukter. Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 12:42   #3
julme
Juniormedlem
 
julme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 13
julme er på en erverdig vei

Sv: Desember/Januar starter tråden!

Hei Ikea og Cilia Vil også gjerne bli med her Jeg begynte 26.12...Har snikveid,og det ser ok ut,men skal vente til mandag igjen før jeg legger noe vekt på resultat. Skal bort på middag både 1. nyttårsdag og 2.nyttårsdag,så blir desverre litt karb da,men begrense så godt jeg kan Samboeren er også med på dette,blir litt enklere da

Nå var det nok kg på,nå vil jeg ha de av



Startvekt - 26.12 - 92.3 kg

__________________


julme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 15:04   #4
ikea
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 46
ikea er på en erverdig vei

Sv: Desember/Januar starter tråden!

Hei!
Så hyggelig at vi er flere Gleder meg til vi kommer ordentlig i gang alle mann, og at vi kan dele efaringer! Idag skjedde det noe ubeskrivelig pinlig! Jeg skulle ta på meg en olabukse, som passet helt fint i september, og så spjæra den noe helt inni hampen! godt jeg var hjemme sier jeg bare!

ikea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 16:09   #5
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Desember/Januar starter tråden!

Begynte egentlig i juni men har kastet vekk ca 3 mnd på utskeielser. Jeg er klar igjen førstkommende Lørdag (forventer litt alkohol og pogull på nyttårsaften). Snek meg til 10 minutter på elipsesykkelen i stua nettopp, skal prøve å fortsette. 5 minutter 5 ganger dagen i tillegg til mine 3 turer med bikkja hver dag. Nå blir det nazi, jeg kan ikke tillate meg å forfalle mer. Og desember har vært en høykarbomåned, og det er egentlig greit, for jeg føler meg så fæl nå at jeg håper jeg husker det i lang tid fremover slik at det ikke frister å skeie ut.

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 16:16   #6
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Sv: Desember/Januar starter tråden!

Hiver meg her jeg oxo
var på januarforumet i fjor, men datt desverre litt ut av det var mye stress den tida, gikk ikke ned på 6 mnd.. så etter det hoppet jeg av, og da ble det litt opp og ned.
Har også prøvd GR-kurs i mellomtiden, men det fungerte vertfall ikke på meg. Gikk nokk litt opp på det!!! uff..

__________________
DELMÅL 1 FØR 22.april

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 18:01   #7
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Desember/Januar starter tråden!

Jeg er også klar igjen, har hatt en lang pause nå hvor jeg ikke har konsentrert meg om å gå ned men mer kost meg med maten. Ikke så veldig høykarbo igjen, men mer enn jeg burde for å gå ned ihvertfall. Jeg har planer om å minke ihvertfall 10 kg neste år.

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 18:37   #8
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Sv: Desember/Januar starter tråden!

ANA: hvordan fikk du inn den der tickern??? lagde en slik jeg oxo.. men funket ikke slik som den skulle til meg:S

__________________
DELMÅL 1 FØR 22.april

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 23:11   #9
AKR
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 16
AKR er på en erverdig vei

Sv: Desember/Januar starter tråden!

Jeg hiver meg på her. Startet på mandag, da var jeg lei av all julematen, julegodteri og julekaker, lengtet etter lavkarbomaten

Jeg har veiedag på mandager. Planen er å gå ned 12,3 kg. Har nå en bmi på 27, og når jeg når målet mitt har jeg en bmi på 22.

Startvekt er 67,3 kg

Jeg stixet nettopp, og er i ketose

AKR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 00:07   #10
lmarioe
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 6
lmarioe er på en erverdig vei
Red face

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Hiver meg på jeg også...... Aldri prøvd lavkarbo, men har trua på dette.... :-)
Mål: - 5 kg før påske / - 10 kg før sommeren

__________________


lmarioe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 10:21   #11
siri0109
Medlem
 
siri0109 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: solkysten
Alder: 38
Innlegg: 88
siri0109 er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

hei har gått på ketolyse fra mai 2010 til september 2010 og gått ned 18 kilo. har operert magen (bukplastikk) og skal nå gå ned 7-10 kilo til...så da henger jeg meg på her.... startet opp 29 desember... men for fullt 3 jannuar... har foresten levd lavkarbo hele tiden etter ketolyse så har holdt vekten

__________________


siri0109 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 12:33   #12
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Slenger meg på her jeg også....starter opp igjen på Ketolyse til mandagen. Usikker på vekta (veier meg til mandagen), men har planer om å gå ned 25-30 kg i løpet av 2011...allerhelst til sommern hihi

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 19:00   #13
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Desember/Januar starter tråden!

Opprinnelig lagt inn av Bollemor, her.

ANA: hvordan fikk du inn den der tickern??? lagde en slik jeg oxo.. men funket ikke slik som den skulle til meg:S

Ser ut som du har fått til nå, eller?

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 19:37   #14
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Slenger meg på jeg også, sjøl om jeg egentlig starta opp i midten av november. Har slitt med omgangssjuke med påfølgende kvalme i en mnd tid nå, så har blitt en del høykarbo på meg. Og nå i jula har jeg eti det jeg har hatt lyst på, men har likevel holdt vekta ganske greit da Men skal bli godt å begynne på at nå, merker at magen ikke har bra av for mye karber

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 20:34   #15
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Har bestemt meg for ketolysekuren igjen jeg å, begynner på søndag, har
hatt en alt for lang pause nå, føler meg oppblåst og "uvel"
Gleder meg til å få tilbake den gode følelsen jeg hadda da jeg gikk på ketolysekuren i høst ....tør ikke veie meg enda....venter til noen dager etter at jeg er i gang

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 21:10   #16
Beurre
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 1.096
Beurre er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Jeg vil også være med Starter 1. januar.

Litt usikker på om jeg tør å veie meg allerede på lørdag - har gått opp noen kilo nå i desember...

Beurre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberal lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 22:45   #17
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Smile

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Jeg blir med her jeg også Starter nedkarbingen i morgen eller på lørdag. Ikke bestemt meg for om det blir generell lavkarbo eller ketose enda. Offisiell veiedag blir på fredager.

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 00:06   #18
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Hiver meg med jeg også

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 12:24   #19
Beurre
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 1.096
Beurre er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Godt nytt år, alle sammen!

Nå er jeg i gang, og det føles herlig!

Beurre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberal lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 12:41   #20
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Smile

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Hei. Da har jeg startet med nedkarbingen. Nyttårsaften i går og noen få utskeielser, men synes jeg klarte meg noenlunde bra. Ihvertfall om jeg sammenligner med uka før


Vekt 31.12.10: 77.2 kg (full av julekarber m.m )

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 14:17   #21
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Idag skal jeg spise opp mitt siste rundstykke og drikke opp min siste pepsi max, da er kjøleskapet helt skrapet, og imorgen har pappa bursdag. Da blir det biff med brokkoli og jeg skal prøve å hoppe over kaken. Mandag er det fullstendig karbostopp.

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 14:29   #22
Vasp
Medlem
 
Vasp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 64
Vasp er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Jeg vil og være med!

starter 03.01.11.

Vil ha en kickstart. Planlegger veiedager på mandagsmorgen. Men, er vandt til å veie meg tre-fire ganger pr dag, så det blir nok vanskelig å bare veie meg en dag i uka.
Er SÅ klar for å gå ned i vekt. Veier i dag 99 kilo, og vil ned til 70. Er 174 cm høy. Kraftig beinbyggning. Håper vi kan støtte hverandre i opp - og nedturer!

__________________
Hjernen er alene
Vasp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 14:36   #23
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Endelig nytt år og her har jeg spist egg og eggerøre i dag, i kveld blir det tacosalat. Fikk i meg de siste 2010 karbene i går kveld og gleder meg til de slipper taket i pølsefingrene mine.

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 14:49   #24
Cheyla
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 96
Cheyla er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Jet vil og gjerne vaere med!

Klarte meg nesten gjennom jula paa generell lavkarbo, men de siste dagene har det sklidd ut.... Saa naa er jeg skikkelig uggen og full av karb.

Maalet i foerste omgang er 57 kg. Veide meg i morrest og var 62 kg, veiedag paa fredag fra naa av.

Saa haaper aa finne masse stoette her inne til aa naa maalet:-)!

Cheyla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 15:10   #25
mamma til tre gutter
Medlem
 
mamma til tre gutter sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Østlending nyinnflyttet på Voss
Alder: 47
Innlegg: 101
mamma til tre gutter er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Jeg slenger meg på. Gikk ned masse i høst, men har skeiet litt ut i jula (som planlagt), så her er det på igjen fra mandag. Har vel gått opp mellom 2-4 kg. Er vel masse vann også pluss at syklusen er på rette tidspunkt. Veier nå ca 78 og skal ned til 67. GLEDER meg!

Lykke til alle sammen!

__________________
Her er Min journal

Stikk gjerne innom å lytt til sangene mine her http://uhort.no/artist/Angel
(setter pris på ord i gjesteboken;0)
mamma til tre gutter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Start i desember €Lene€ Ketolysekuren 39 06-01-10 11:50
Tanker om desember achillea Ketolysekuren 29 08-11-08 17:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no