Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er ikke mandler mandler?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-02-08, 17:08   #1
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 38
Innlegg: 470
megselv er ny på veien
Question

Er ikke mandler mandler?

Hehe, tenkte på karbinnholdet, kan det variere så mye?
Kjøpte en pose på Rema for en stund siden og den inneholdt 8.7 g karber, kjøpte en på coop idag og den er det bare 4.5 g karber i

Ser helt like ut, men på denne fra coop står det søtmandel mandler.

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 20:38   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Er ikke mandler mandler?

Mandler er jo mandler, men står det spesifikt søtmandel kan det jo være en spesiell type. Slik som det finnes mange typer poteter f.eks. Men at den har mindre karber høres jo litt rart ut....

Standard karboinnhold på mandler er 8.7 gram pr 100 gram. Det er det som står i matvaretabellen også. Ville stolt på det jeg

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 21:04   #3
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 38
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Er ikke mandler mandler?

hm, vil veldig gjerne stole på innholdet på posen, hehe
Synes det er rart de skriver nesten halvparten av hva som er normalt om det ikke stemmer. Kanskje prøve å sende de en mail og høre, så kanskje de har svar på hvorfor denne inneholder så lite.

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 21:48   #4
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 49
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Sv: Er ikke mandler mandler?

JA! Hehe... og del svaret med oss etterpå! (Vil gjerne spise dobbelt så mye mandler ja... )

__________________



Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 11:00   #5
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 38
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Er ikke mandler mandler?

Opprinnelig lagt inn av Princez, her.

JA! Hehe... og del svaret med oss etterpå! (Vil gjerne spise dobbelt så mye mandler ja... )

Sendt mail

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 11:41   #6
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Er ikke mandler mandler?

Opprinnelig lagt inn av Princez, her.

JA! Hehe... og del svaret med oss etterpå! (Vil gjerne spise dobbelt så mye mandler ja... )

Skal uansett ikke ha så mye mandler og nøtter på ketolyse da

Men spent på svaret da, hender jeg tar noen få.

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 15:25   #7
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 38
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Er ikke mandler mandler?

Jeg spiser kun mandler om jeg skal lage ostekake, noe jeg fortsatt ikke har gjort, men smakte den hos Safir i helgen Og når det kommer en anledning for det, lager jeg den gjerne.

Har hvertfall fått svar.

Sitat:

Hei!
Mandler er et produkt med store variasjoner i næringsinnhold. Næringsinnholdet varierer med sort, hvor de er dyrket, jordsmonn, klima osv. Tallene som benyttes både i matvaretabellen og i deklarasonen på posen er basert på gjennomsnittstall. Tallene vi bruker er beregnet ut fra gjennomsnittsverdier for de områder vi og Coop i de andre nordiske land kjøper mandler fra.

Med hilsen
Coop Norge Varesikring
Inger Lise Tandberg

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 15:38   #8
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Er ikke mandler mandler?

Det med variasjon i næringsinnhold er noe de fleste glemmer. Verdiene i tabellene er snittverdier, beregnet etter et visst antall prøver på et utvalg av produktet- det betyr ikke at karbohydratinnholdet i det eplet du har i hånden (eller hva som helst annet) er nøyaktig slik det står i tabellen! Karbohydratanalyser er heller ikke rett fram, siden karbohydrater er en så variert gruppe forbindelser.

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 15:41   #9
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Er ikke mandler mandler?

Opprinnelig lagt inn av Nena, her.

Det med variasjon i næringsinnhold er noe de fleste glemmer. Verdiene i tabellene er snittverdier, beregnet etter et visst antall prøver på et utvalg av produktet- det betyr ikke at karbohydratinnholdet i det eplet du har i hånden (eller hva som helst annet) er nøyaktig slik det står i tabellen! Karbohydratanalyser er heller ikke rett fram, siden karbohydrater er en så variert gruppe forbindelser.

Det blir jo litt vel avansert hvis man skal begynne å ta dette med i betraktning hele tiden ... Da blir jo lavkarbo virkelig en fulltidssjobb! Man får jo ikke akkurat målt innholdet av karbohydrater i akkurat den blomkålen man kjøpte på butikken før middagen!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 08:34   #10
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Er ikke mandler mandler?

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Det blir jo litt vel avansert hvis man skal begynne å ta dette med i betraktning hele tiden ... Da blir jo lavkarbo virkelig en fulltidssjobb! Man får jo ikke akkurat målt innholdet av karbohydrater i akkurat den blomkålen man kjøpte på butikken før middagen!

Nei, det får man selvfølgelig ikke, men mitt poeng er at folk lurer seg selv dersom de tror at de har spist nøyaktig så og så mange gram karbohydrater (med opptil flere desimaler) ... så nøyaktig kan det dessverre ikke måles

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 10:33   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Er ikke mandler mandler?

Jeg ville uansett brukt det høyeste tallet. For Coop er ikke karbohydrater viktig. De MÅ bare merke varene sine med det. Så lenge matvaretabellen baserer seg på snitt verdier (som også stemmer med andre utenlanske program jeg har brukt) ville jeg ha fulgt tabellen og ikke en enkelt leverandør som gir så svevende svar.

Anbefaler også å runde opp til nærmeste hele karb uansett hva slags matvare man teller på. Etter min erfaring gir det det mest korrekte bildet !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 18:53
Hva skal jeg gjøre??? Klarer ikke ketolyse lenger Monen Lavkarbo generelt 12 04-07-07 23:41
Grønnsaker - nødvendig eller ikke? slaskalainen Generell ernæringsdebatt 161 15-04-07 22:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no