Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vektoppgang?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-01-10, 10:51   #1
SuperMamma
Medlem
 
SuperMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 59
SuperMamma er på en erverdig vei

Vektoppgang?

Jeg har nå holdt på i 6 dager, og veier hver morgen uten klær, før jeg spiser noen ting. Hver morgen har jeg gått ned 4-500 g og er så fornøyd med det. Men i dag var jeg opp 400g?!?! I flg sticksene er jeg i ketose et sted mellom 10-50. Gjør jeg noe galt, eller er slike variasjoner normalt når man veier hver dag? Eneste jeg kan tenke meg er at jeg ikke henger helt med på alt vannet jeg skal drikke. Og i går spiste jeg ganske mye mat, men kun 11 karber totalt.

Tanker & tips?

__________________


SuperMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Startet med Ketolyse, nå generelt vedlikehold og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 10:58   #2
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang?

Helt normalt og ikke noe å bry seg om
Spiser man noe med endel salt en dag, er det også vanlig at man holder på vann, og ergo veier litt mer. Det er uansett helt naturlig at det varierer fra dag til dag, uten at det er noe galt av den grunn.

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 10:59   #3
m.f
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Rygge
Alder: 48
Innlegg: 65
m.f er på en erverdig vei

Sv: Vektoppgang?

et å få i seg vannet og en gåtur om dagen gjorde susen for meg da gikk jeg ned igjen etter litt stagnasjon og opp 200g!
Jeg synes det er litt lettere å få i seg væske med fun-light saft og at jeg drikker fra imsdal flaske, da tenker jeg ikke på hvor mange glass jeg er nødt å få i meg for å komme i mål

__________________
m.f


m.f er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Akkurat nå: Easylife Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 12:06   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang?

Ikke noe som helst å bry seg om. Det er sånne variasjoner man må regne med når man velger å veie seg hver dag. Hva med å bare la en dag gjelde? Eller regne ut et ukegjennomsnitt?
Er ikke hver dag man får tømt seg, salt kan binde vann som alyssa sier, og dersom man er rundt eggløsning eller menstruasjon så holder også kroppen gjerne på vannet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 21:38   #5
eggis
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 41
eggis er ny på veien

Sv: Vektoppgang?

Støtter arnakristin, Dropp vekta hver dag, jeg begynte med det og helt på klikke da jeg så den varierte fra dag til dag. Så jeg innførte fast veiedag, det ble hver torsdags morgen, og da har jeg fått en hyggelig lesning på vekta hver uke

eggis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 12:09   #6
Jojodama
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: i nord
Innlegg: 273
Jojodama er på en erverdig vei

Sv: Vektoppgang?

Jeg veier meg også hver dag, men får ingen "traumer" når jeg ser vekta svinge. Det er, som de over skriver, helt vanlig. Jeg ser det på vekta om jeg har spist saltmat for sent på kvelden. Da sitter vannet, og vekta viser gjerne etpar hundre gram mer enn forventet (ønsket).

Ang fast veiedag. Jeg prøvde det i starten, å ha en fast dag som var gjeldende. Men etter å ha holdt på i noen uker, oppdaget jeg at jeg som regel var på ikke laveste vekt på veiedagen. (husket jo ikke å unngå salte greier kvelden før) Og hvert gram teller jo når man skal opdatere tickern..

__________________
Jojodama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 15:22   #7
SuperMamma
Medlem
 
SuperMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 59
SuperMamma er på en erverdig vei

Sv: Vektoppgang?

Tusen takk for oppklarende og beroligende svar
Jeg trodde nemlig at om jeg gjorde alt riktig skulle dne ned eller stå stille. Derfor stusset jeg over oppgang. Men nå er det helt greit etter beroligende ord fra dere.

Jeg fortsetter nok å veie hver dag. Jeg bruker en app på mobilen min til å telle karber, protiner, fett, vann og vekt. Derfor er det litt gøy å veie hver dag. Den lager så mange fine grafer

__________________



Sist redigert av SuperMamma : 07-01-10 kl 15:41.
SuperMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Startet med Ketolyse, nå generelt vedlikehold og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 12:25   #8
Rox
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 3
Rox er på en erverdig vei

Sv: Vektoppgang?

Opprinnelig lagt inn av SuperMamma, her.

Jeg fortsetter nok å veie hver dag. Jeg bruker en app på mobilen min til å telle karber, protiner, fett, vann og vekt. Derfor er det litt gøy å veie hver dag. Den lager så mange fine grafer

Hvis du har iPhone, så kan det være et tips at du laster ned "True Weight" i tillegg. Denne viser en mer "riktig" vektutvikling når du veier deg ofte, og kurven blir ikke ødelagt av en oppgang i ny og ne

Rox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vektoppgang Frua Ketolysekuren 11 20-04-09 11:43
Vektoppgang Donna Spørsmål og svar 2 26-10-08 20:24
Vektoppgang- hva skjer? Bindi Ketolysekuren 5 16-08-08 19:05
Aldersbetinget vektoppgang? Nike Generell ernæringsdebatt 6 05-07-08 22:30
Vektoppgang og Ketolysekuren Summer Ketolysekuren 1 05-07-05 17:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no