Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Nyplukkede blåbær!

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-07-04, 18:32   #1
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk
Talking

Nyplukkede blåbær!

Hva gjør en med 11dl nyplukkede blåbær?

Dette gjorde vi.

  • Kverket dem med litt stevia, herlig!
Serveres med:
  • Vaffler: (Gir 6 sprøe plater)
    • 3 egg
    • 2 dl fløte
    • 2 ss smeltet smør
    • 2 måleskjeer Stevia
    • 2 ss soyamel
    • ca 1 dl fullkorn spelt
  • Og hjemmelaget is:
    • 2,5dl soyafløte piskes (Eller 3,3dl fløte)
    • 3 eggeplommer piskes
    • vendes sammen med 3 måleskjeer stevia
    • Fryses
Nyt bærsesongen!

Vi brukte ca 30-40 minutter på å sanke 11dl, til tross for at poden satt å gomlet i ett!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 25-07-04, 19:01   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Du er en GUD, HP. Intet mindre!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-07-04, 20:11   #3
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Smile

Mmmm...

DET kunne fristet meg idag!!!
Bruker dere flytende eller pulver(stevia)??
Syntes det luktet så rart av pulveret.Stemmer det?

Cathrine

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 25-07-04, 20:21   #4
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Denne skal jeg prøve en dag!

magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-07-04, 20:25   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av cathrine

DET kunne fristet meg idag!!!
Bruker dere flytende eller pulver(stevia)??
Syntes det luktet så rart av pulveret.Stemmer det?

Cathrine

Flytende stevia smaker fælt... At stevia pulveret lukter har jeg aldri tenkt på... sniffet litt nå, god lukt!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 28-07-04, 09:48   #6
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av elian

Denne oppskrifta på vaffler og is i blåbær-tråden: Hvor mange carboer inneholder en vaffelplate?

Har ikke soyamel karbohydrater? Hvorfor bruke soyafløte og ikke vanlig fløte i isen?

Mvh Elian

Isen er etter Lises oppskrift, hun tåler ikke fløte Vanlig fløte står vel i parantes bak.

Hvor mange karber per plate? Det vet jeg ikke... Men sånn ett sted mellom 5-10g? Altså ikke induksjonsmat, ligger under vedlikehold...

Soyamel inneholder variende mengde karbohydrater, alt etter merke. Den vi bruker inneholder ca 20g per 100g.

Mvh,
HP

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 28-07-04, 09:51   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Hvilken soyafløte bruker dere? Går det helt greit å piske den slik som vanlig fløte? Hvordan smaker det?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-07-04, 09:54   #8
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

blir ikke helt som vanlig fløte, ikke like stiv. Litt søtlig smak, men det funker knallbra for meg! Det er jo is jo!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 28-07-04, 10:03   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Hehe ja det er jo det.
Greit å vite ang soyafløten, siden vi selger 2-3 forskjellige på helsekosten og kunder spør meg ofte om de er gode osv.
Vi selger noe som heter ERLET også, en svær melkekartong med noe som visstnok kan piskes til fløte, for de som ikke tåler melk. Er usikker på om det er soya, men kundene skryter voldsomt av den.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-08-04, 18:07   #10
Liva
Juniormedlem
 
Liva sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sunnfjord
Alder: 45
Innlegg: 25
Liva er ny på veien

Takk!

Takk for gode tips til kossn ete blåbær, kan ein ete blåbær på induksjonen?
Vi har masse blåbær i skogen oppafor oss som frister- men tenkte at eg kanskje kunne fryse dei ned til dess eg kunne ete dei...

Liva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Legens diett, ligner Atkins' Svar med sitat
Gammel 04-08-04, 19:52   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hvis du med induksjon mener Atkins, så kan du IKKE spise bær før på vedvarende (OWL). Dette er på grunn av av bær har mer karber enn grønnsaker, ligger høyere på GI lista og kan skape ubalanse i blodsukkeret.

Vet ikke hvor lenge du skal gå på induksjon, men nå har du noe å glede deg til !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-08-04, 20:03   #12
melene
Medlem
 
melene sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Rogaland
Alder: 59
Innlegg: 127
melene har en fantastisk aura rundt segmelene har en fantastisk aura rundt seg

Stevia

Hei Nille!

Hva er Stevia? Alle vet sikkert det av dere "gamle" her inne, ha medlidenhet med meg

Hilsen melene
1,68/78/73,5/68

melene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SBD Svar med sitat
Gammel 04-08-04, 20:05   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av melene

Hei Nille!

Hva er Stevia? Alle vet sikkert det av dere "gamle" her inne, ha medlidenhet med meg

Hilsen melene
1,68/78/73,5/68

Her kan du lese om det:


http://www.rolv.no/urtemedisin/artik...v_reb/art1.htm

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-08-04, 20:12   #14
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Heia Melene !!

Ja, deeeeer var du ja !!
Lurte på hvor du blei av .... Og så var vår kjære Iset raskere enn meg igjen gitt !! Det viktigste var vel at du fikk svar. Og det var jammen et godt svar og !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-08-04, 20:20   #15
melene
Medlem
 
melene sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Rogaland
Alder: 59
Innlegg: 127
melene har en fantastisk aura rundt segmelene har en fantastisk aura rundt seg

Prestasjonsangst

Huff, Nille,
dere er så avanserte her inne. Dyrking av sukkerplanter og import av matvarer, kanskje jeg skal holde meg til boken min og salatposene... Og så er jeg jo litt overrasket over at ingen er opptatt av South Beach dietten, siden den virker som den hotteste i USA, og oversettelsen er i ferd med å selge godt her... Og det handler om lavkarbo.
I kveld har jeg forresten spist en is og 2 lange lakrisdinger. Sukk. Har i blant så lite viljestyrke at jeg skylder! Blir liksom så fornøyd med å gå ned i vekt at jeg tømmer to hyllerader i snopebutikken av glede

melene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SBD Svar med sitat
Gammel 04-08-04, 21:11   #16
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hallloooooooo !!
Her er det IKKE nødvendig å ha prestasjonsangst altså . Tror ikke det er noen som dyrker sukker, men tor de kjøper Stevia i helsekostbutikken. OK, så er noen litt mer avanserte enn andre og importerer spesialmat. Men det er bare et lite fåtall av alle de aktive her inne. Tror det har noen med nyhetens interesse. har prøvd sjøl jeg, men har vel funnet ut at det er best å klare seg med "normal" mat man kan få i butikken. Brodern tar med seg litt low carb tortillas og kost tilskudd fra Houston et par ganger i året, ellers har jeg funnet ut det koster mer enn det smaker med alle disse produktene.

Ta en titt i journalene, så ser du at alle har sitt å stri med. Det som er så flott her inne er at alle støtter og oppmuntrer hverandre, - spesielt etter å ha gått bananas i godtebutikken, i tantes selskap eller en kveld på by'n. Det er mennesker her inne som har sloss mot spiseforstyrrelser,angst, stress og ikke minst sykdom i mange år. Det er alltid noen som strever, men alle har satt seg mål og får støtte til å nå dem.

Du er jo ikke nødt til å være aktiv heller...du kan bare snuse rundt og plukke opp tips og ideer. Ikke minst oppskrift delen av forumet er kjempeflott. Masse gode måltider der.

Jeg syns og det er rart at South Beach er så lite kjent her i landet. Det er ikke mange Atkins'ere her heller... Tror Lindberg har de fleste lav karbo tilhengerne her. Det kommer vel av at South Beach er såpass ny - fra 2003 tror jeg ? Den går som en farsott over USA fordi den er en slags hybrid/kombo av low fat dietter & low carb ala Atkins og mer "akseptert" av legestanden generelt.. og de som er redd for fett. Den har ikke fått mye oppmerksomhet i pressen her heller. De er mer opptatt av Lindberg/Norum debatten !

Kanskje du kan få frem interessen for South Beach her inne ? Hvis du gidder kan du jo skrive en intro - det er fremdeles mange her som leter etter en ny måte å gjøre ting på !!

Uansett, syns du iallefall bør se litt rundt her når du har tid og anledning !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no