Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Spekepølse, trygt?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-02-06, 20:07   #1
Larsie
Juniormedlem
 
Larsie sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 44
Innlegg: 49
Larsie er på en erverdig vei

Spekepølse, trygt?

Hei, jeg er helt nybegynner innen ketolysekuren (og sunt kosthold generelt), og lurer på om jeg kan spise noe av de fristende spekepølsene som ligger og roper på meg i kjøleskapet?

Står ingenting om karbohydrater på de, men jeg har en anelse om at det er ganske lite. Alikevel har jeg ikke tørt å røre de :-)

Står storfekjøtt, svinekjøtt, spekk, pepper, salt, krydder, rødvin og konserveringsmiddel natriumnitritt E250 på ingredienser.

Noen som har en formening om disse er "trygge" under ketolysekuren?

Larsie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: :D Svar med sitat
Gammel 05-02-06, 20:17   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Spekepølse, trygt?

Hvis du skal spise "sunt" så er det viktig at du velger produkter som inneholder antioksidant sammen med natriumnitritt. Natriumnitritt alene regnes som mulig kreftframkallende - sammen med en antioksidant( c-vitamin(natriumaskorbat)) regnes det ikke som kreftramkallende/trygt.

Gilde sine produkter har antioksidant tilsatt sammen med natriumnitritt. Jeg vet ikke hvilke andre - sjekk på pakka

Mengde spiller jo inn - så jeg ville spist den pakka, også valgt en med antioksidant neste gang jeg handlet Spekemat er digg!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 05-02-06, 20:17   #3
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Spekepølse, trygt?

Jeg personlig satser på å spise så ren mat som mulig, fordi jeg mener kroppen har best av det. Men jeg krydrer tilværelsen med diverse typer salami innimellom. Det er ganske mye salt i den, så du bør vel ikke satse på så mye av den daglig.

  Svar med sitat
Gammel 05-02-06, 21:24   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Spekepølse, trygt?

Jeg spiser også spekepølse, italiensk Ungherino pølse (verdens beste) og dansk salami innimellom. Men opplever alltid noe vannansamling pga saltet - som Albertine påpeker. Så ikke for ofte og ikke for mye og aldri dagen før veiedag er mitt råd

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-02-06, 21:57   #5
Larsie
Juniormedlem
 
Larsie sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 44
Innlegg: 49
Larsie er på en erverdig vei

Sv: Spekepølse, trygt?

Okey, tusen takk for svar. Da blir det nok litt spekemat på meg også :-D

Larsie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: :D Svar med sitat
Gammel 05-02-06, 23:33   #6
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Spekepølse, trygt?

spekeskinke, pølse og fenalår er redningen når suget kommer...
*zombieluringen på tokt* MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH HAAAAAAH NOOOH GOOOOODTH NÅÅÅÅÅÅÅH!!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no