Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Spekepølse, trygt?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-02-06, 20:07   #1
Larsie
Juniormedlem
 
Larsie sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 44
Innlegg: 49
Larsie er på en erverdig vei

Spekepølse, trygt?

Hei, jeg er helt nybegynner innen ketolysekuren (og sunt kosthold generelt), og lurer på om jeg kan spise noe av de fristende spekepølsene som ligger og roper på meg i kjøleskapet?

Står ingenting om karbohydrater på de, men jeg har en anelse om at det er ganske lite. Alikevel har jeg ikke tørt å røre de :-)

Står storfekjøtt, svinekjøtt, spekk, pepper, salt, krydder, rødvin og konserveringsmiddel natriumnitritt E250 på ingredienser.

Noen som har en formening om disse er "trygge" under ketolysekuren?

Larsie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: :D Svar med sitat
Gammel 05-02-06, 20:17   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Spekepølse, trygt?

Hvis du skal spise "sunt" så er det viktig at du velger produkter som inneholder antioksidant sammen med natriumnitritt. Natriumnitritt alene regnes som mulig kreftframkallende - sammen med en antioksidant( c-vitamin(natriumaskorbat)) regnes det ikke som kreftramkallende/trygt.

Gilde sine produkter har antioksidant tilsatt sammen med natriumnitritt. Jeg vet ikke hvilke andre - sjekk på pakka

Mengde spiller jo inn - så jeg ville spist den pakka, også valgt en med antioksidant neste gang jeg handlet Spekemat er digg!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".