Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Røyker dere?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 05-12-06, 12:51   #1
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Røyker dere?

hehe,såå nyskjerrig..jeg gjør (kansje ingen bombe)

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt
Gammel 05-12-06, 12:53   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: røyker dere?

Slutta tvert 17. april 2003 - *vips* + 15 kg !!

Kiloene er borte igjen nå, og hud, hår, negler og hele pakka er adskillig forbedret !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 05-12-06, 12:55   #3
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: røyker dere?

Ja...
Men jeg skal slutte..Vil bleike tennene mine nemlig...
Og det får jeg jo råd til, om jeg slutter å røyke...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 05-12-06, 13:36   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: røyker dere?

Nope.

Jeg prøvde å starte en gang når jeg var 16. fest"røyket" (trodde jeg, men trakk ikke ned )

Men siden har det ikke blitt noe

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-12-06, 13:44   #5
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: røyker dere?

Røyker ikke nei

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter...
Gammel 05-12-06, 13:47   #6
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: røyker dere?

Nei, jeg røyker ikke, og har heller aldri røykt fast, men som jentunge prøvde jeg meg jo. Smørpapir og furunåler eller mose var da det mest vanlige vi forsøkte, men av og til fikk vi også fatt i tobakk og sigarettpapir!
Det har aldri fristet med røyk etter at jeg ble voksen, - ble vel "vaksinert" av furunålene og mosen!!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold
Gammel 05-12-06, 14:22   #7
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: røyker dere?

Aldri røykt kommer aldri til å gjøre det. Håper sambo slutter etter hvert og, vil ikke at mine barn skal ha forbilde som røyker. selv om han røyker lite.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse
Gammel 05-12-06, 14:25   #8
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: røyker dere?

prøvde en gang på en fest. Fikk en sigarett av en fyr, tente på, innhalerte, og spydde som jeg aldri før har gjort... frister ikke til gjentagelse, så nei jeg røyker ikke

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon
Gammel 05-12-06, 15:09   #9
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: røyker dere?

Jeg har festrøyka siden jeg var 16-17 år tror jeg ... Og "perioderøyka", hvis jeg kan si det sånn. Bl a da jeg gikk på kunstskolen. "Alle" røyka der, det gikk i røyk og kaffe ved kjøkkenbordet i pausene. Og jeg har nok vært ganske psykisk avhengig i perioder. Men jeg har alltid sluttet etter en stund, heldigvis! Jeg føler meg heldig som ikke har den voldsomme fysiske trangen til røyk.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 05-12-06, 15:49   #10
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: røyker dere?

Ja, tyvärr så røyker jag..begynnte når jag gikk i 7:de klasse. Har aldrig prøvd å slutte, ettersom jag trur det er helt umuligt når sambon min røyker..Men når jag blr gravid, då har jag ikke noe valg..Då ska jag slutte!!!!!

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 05-12-06, 15:49   #11
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: røyker dere?

fanatisk ikke røyker

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer
Gammel 05-12-06, 15:55   #12
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: røyker dere?

Aldri prøvd.

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-12-06, 16:04   #13
tennissokk
Medlem
 
tennissokk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 104
tennissokk er ny på veien

Sv: røyker dere?

Slutta for ca en mnd siden

__________________
Det bli itj rock uten tennissokk!
tennissokk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fta
Gammel 05-12-06, 16:07   #14
JEDI
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: røyker dere?

Nei, røyker ikke.

Og jeg har ingen forståelse for folk som gjør det, whatsoever!
Gir dem ingen medlidenhet for at de må røyke ute pga røykeloven.

Folk _vet_ at det er farlig,
Folk _vet_ at det dreper,
Folk _vet_ at røyk er fucked in general.

Og fremdeles prøver røykere å legitimere cancer sticken sin.

Røykere derimot, SKAL vise forståelse for at andre ikke ønsker å
røyke passivt.

Røykere som ikke tar hennsyn skal behandles som dyr!

(sorry for hissig tone, men røyking har jeg så utrolig lite til overs for..)

 
Gammel 05-12-06, 16:09   #15
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: røyker dere?

Rooooolig nå...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-12-06, 16:11   #16
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: røyker dere?

Og unnskyld meg, men du drar alle over en kam..
Jeg prøver ikke å unnskylde at jeg røyker..for JA, jeg vet alt om skadevirkningene..
Men jeg har da heller ingenting imot å gå ut å røyke!Ingenting!
Jeg forstår veldig godt at de som ikke røyker, ønsker et røykfritt miljø...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 05-12-06, 16:12   #17
JEDI
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: røyker dere?

my point exactly.

EDIT:

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Og unnskyld meg, men du drar alle over en kam..
Jeg prøver ikke å unnskylde at jeg røyker..for JA, jeg vet alt om skadevirkningene..
Men jeg har da heller ingenting imot å gå ut å røyke!Ingenting!
Jeg forstår veldig godt at de som ikke røyker, ønsker et røykfritt miljø...

Hvordan kan du være så bevisst og flink mtp kostholdet ditt, samtidig røyke OG være klar over skadevirkningene?

 
Gammel 05-12-06, 16:16   #18
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: røyker dere?

Sluttet for litt over et år siden

Jeg tenkte egentlig ikke over hvor plagsomt det kan være for andre at man røyker før jeg sluttet selv. Utrolig irriterende når man nettopp har sluttet og er megasugen og et eller annet menneske blåser en røyksky midt i fleisen på deg

Greit at du ikke forstår at folk røyker JEDI, for det er jo ikke veldig rasjonelt, men det går an å respektere at folk røyker av ulike grunner.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 05-12-06, 16:22   #19
JEDI
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: røyker dere?

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Greit at du ikke forstår at folk røyker JEDI, for det er jo ikke veldig rasjonelt, men det går an å respektere at folk røyker av ulike grunner.

At man er villig til å drepe seg sakte men sikkert sier _endel_ om personligheten/holdningene til menneske.
Og det blir selvfølgelig holdt imot èn.

 
Gammel 05-12-06, 16:25   #20
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: røyker dere?

Opprinnelig lagt inn av JEDI, her.

At man er villig til å drepe seg sakte men sikkert sier _endel_ om personligheten/holdningene til menneske.
Og det blir selvfølgelig holdt imot èn.

Du vet jo fint lite om hvordan røyking fungerer på de som røyker når du ikke har røyk selv...

Jeg har heller aldri røykt selv (ordentlig)
Og ville heller ikke finne på å dømme personligheten til røykere utifra at de røyker.

Jeg synes du går langt, langt over streken.

Greit at du ikke har noe til overs for røyk, og at du ikke ønsker at folk skal røyke "på" deg, men mer enn det synes jeg ikke du bør blande deg i...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-12-06, 16:37   #21
JEDI
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: røyker dere?

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Du vet jo fint lite om hvordan røyking fungerer på de som røyker når du ikke har røyk selv...

Hva mener du egentlig her?
Må man røyke for å vite at det er skadelig?

Man trenger jo ikke ha PhD for å kunne se skadevirkningene av sentralstimuli, klogging av blodårer og lunge.
Rein fluidmekanikk det der, og det vet jeg en ting eller to om.

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Jeg har heller aldri røykt selv (ordentlig)
Og ville heller ikke finne på å dømme personligheten til røykere utifra at de røyker.

Jeg synes du går langt, langt over streken.

Hvis du prater med personen med ekstremistiske holdninger, som du selv vet at ikke henger på greip. Hvilken oppfatning har du av dem?
Tenk deg selv, hvis du hver eneste dag står opp, tar frem en boks med et stor dødningshode med tittelen KiLLPiLL, med underteksten guaranteed to kill you slowly. Hvilke personer konsumerer slikt?

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Greit at du ikke har noe til overs for røyk, og at du ikke ønsker at folk skal røyke "på" deg, men mer enn det synes jeg ikke du bør blande deg i...

Jeg ønsker jo ikke noe annet.
Røykere kan røyke så mye de vil, as long as they're in their privacy of their own home.

dette er overhode ikke noe manhunt,
jeg bare ønsker bare at røykere skal innse at røykingen ikke gagner dem.
pure nestekjærlighet dette.

 
Gammel 05-12-06, 16:39   #22
Tidligere bruker
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: røyker dere?

Opprinnelig lagt inn av Titti32, her.

Røyker ikke nei

Ikke jeg heller!

 
Gammel 05-12-06, 16:45   #23
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: røyker dere?

Jeg mener hvordan røyking fungerer som avhengighet...
Sammenligne med sukker om du vil. (Jadda.. mulig ikke kjemien for avhengigheten er lik, men dog.. det er vanedannende)

Enkelte har ingen problemer med å kutte sukkeravhengigheten, mens andre spiser seg ihjel.. Vil du si det samme om dem?

Sitat:

men sikkert sier _endel_ om personligheten/holdningene til menneske.

De kan jo bare la være...? Jeg tror nemlig ikke det er så enkelt, og jeg tror ikke røykerne selv ikke vet at det er skadelig...

Jeg tror at for noen så er det enkelt å slutte, for andre er det vanskelig, men de klarer det. og noen sliter så hardt med avhengigheten at de ikke orker prøve engang.

Hvorfor begynner folk å røyke?
Veldig mange begynner tidlig, og er ikke klar over at det er så skadelig. det er altså ikke et bevisst valg å skade seg selv...



Ganske mange konsumerer såkalte kill-pills... men det kalles noe annet, og er også en avhengighet.



Bare fordi du er sterk nok til å slutte/ ikke begynne, så betyr ikke det at det er så enkelt for alle andre.

Det er ikke alltid "bare" å ta et valg om å slutte...

Men det er jo fint at du gjør alt dette her i nestekjærlighetens tegn, da
Men jeg gjentar, de fleste røykere vet nok hvor farlig det er...
Noen driter i det, andre prøver å slutte men klarer det ikke...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-12-06, 16:55   #24
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: røyker dere?

Aldri smakt røyk...er vel litt antirøyk.
Særlig ille synes jeg det er når vi "hvitjakker" poffer og røyker. Dårlig signal-effekt....

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening
Gammel 05-12-06, 16:58   #25
JEDI
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: røyker dere?

Du undervurderer menneskeheten så utrolig.
Ikke vet at røyk er farlig?
Ikke _orker_ å slutte?

Hvis du noen gang hadde bevegt deg nord for polarsirkelen og inn som grensejeger, så kunne du forstått en ting eller to om kroppen.

_Alt_ ligger i hode.
Just put your mind to it.
Det finnes ingen grenser for noe,
smerte er en illusjon.
unnskyldninger hva er det, og hva skal det være godt for?
i bunn og grunn så er det ingen ting i veien for at du skal nå målet ditt, uansett hva du har bestemt deg for.

 
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
vektnedgang og selvfølelse firth Mer enn 30 kg overvekt 55 24-07-06 14:43
Mange av dere er på ville veier flap Lavkarbo generelt 75 29-01-06 06:33
Har ikke helsekosten deres det dere trenger? Joda det har de, sjekk her: Iset Lavkarbo generelt 4 11-12-05 04:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no