Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Bruker dere ketolyse-vitaminene?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-13, 11:29   #1
Sorgfri
Medlem
 
Sorgfri sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 70
Sorgfri er på en erverdig vei

Bruker dere ketolyse-vitaminene?

Hei!

Lurte på om dere kjøper/bruker alle de forskjellige vitaminene fra ketolyse.no?

Hvor viktig er de, og kan de erstattes med noe man allerede har?

__________________




I ferd med å bli lettere!
Sorgfri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolysekur :-) Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 11:49   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Bruker dere ketolyse-vitaminene?

Ja, de bruker jeg.

De er satt sammen for å være tilpasset et ketogent kosthold Og er viktig i tillegg til grønnsaker for at kroppen skal få i seg det den trenger.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 12:05   #3
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.194
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Bruker dere ketolyse-vitaminene?

Har aldri prøvd dem. Tar meg et par magnesiumtabletter om kvelden om jeg blir litt stiv i leggene, og tar nattlysolje, omega-3 og b-vitaminer som jeg har gjort i mange år før lavkarbo for andre plager. Vet ikek om jeg trenger det nå med nytt ksothold, men tar dem mest av gammel vane. Men jeg går ikke på ketolyse da, mer i Hexebergs ånd. Og da får jeg vel i meg det jeg trenger gjennom kosten vil jeg tro...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 13:07   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Bruker dere ketolyse-vitaminene?

Jeg tror at spesielt i en fase hvor man endrer kosthold så vil kroppen trenge mer vitaminer/mineraler enn "normalt" fordi den tross alt må øke andelen av fettforbrenningspunkter og venne seg til å bryte ned en annen mat enn før. Så i denne perioden kan det godt hende at opptaket heller ikke er på topp - og det i en periode med forsterket behov. Sånn sett tror jeg det er viktig å fylle etter med vitaminer/mineraler i denne perioden. Etter et par måneder bør kostholdet ha "satt seg" og kroppen er utav den verste ombyggingsfasen og forhåpentligvis en velsmurt maskin - da kan man redusere eller slutte med tilskudd. (Husk at disse vitaminene og mineralene til syvende og sist er nødvendige for at alle pyttesmå prosesser i kroppen skal ha "delene" for å kunne jobbe.)

Som vanlig kan man ikke snakke særskilt for den enkelte, bare generelt. Men ... jeg vil si at for å redusere de potensielle innføringsproblemene mest mulig - så ta iallfall noen av dem. Magnesium, selen og sink ser jeg på som å kanskje være særskilt viktige i denne fasen - og vann og salt. Selen kan du fikse ved å spise en brasilnøtt eller to daglig (med noe av skallet på), men sink og magnesium kan det være vanskelig å få nok av iallfall i starten av et lavkarbokosthold.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 19:51   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Bruker dere ketolyse-vitaminene?

På en ketogen diett, som i seg selv er ganske vanndrivende, er det veldig viktig at man får i seg alle de vitaminer og mineraler som forsvinner med vanntapet. Ketolysepillene er satt sammen spesielt for dette kostholdet og passer derfor perfekt. Du får i deg det du trenger i den kombinasjonen du trenger. Kan absolutt anbefale dem da du IKKE får i deg nok bare igjennom kostholdet når du spiser ketogent.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 20:01   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Bruker dere ketolyse-vitaminene?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg tror at spesielt i en fase hvor man endrer kosthold så vil kroppen trenge mer vitaminer/mineraler enn "normalt" fordi den tross alt må øke andelen av fettforbrenningspunkter og venne seg til å bryte ned en annen mat enn før. Så i denne perioden kan det godt hende at opptaket heller ikke er på topp - og det i en periode med forsterket behov. Sånn sett tror jeg det er viktig å fylle etter med vitaminer/mineraler i denne perioden. Etter et par måneder bør kostholdet ha "satt seg" og kroppen er utav den verste ombyggingsfasen og forhåpentligvis en velsmurt maskin - da kan man redusere eller slutte med tilskudd. (Husk at disse vitaminene og mineralene til syvende og sist er nødvendige for at alle pyttesmå prosesser i kroppen skal ha "delene" for å kunne jobbe.)

Som vanlig kan man ikke snakke særskilt for den enkelte, bare generelt. Men ... jeg vil si at for å redusere de potensielle innføringsproblemene mest mulig - så ta iallfall noen av dem. Magnesium, selen og sink ser jeg på som å kanskje være særskilt viktige i denne fasen - og vann og salt. Selen kan du fikse ved å spise en brasilnøtt eller to daglig (med noe av skallet på), men sink og magnesium kan det være vanskelig å få nok av iallfall i starten av et lavkarbokosthold.

Og ikke minst kalium. Vil nesten si at de er de viktigste grunnet denne vanndrivendeeffekten.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 23:43   #7
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bruker dere ketolyse-vitaminene?

Bruker vanlige multivitamintabeletter og så tar jeg udos.

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 12:54   #8
HerbaLinn
Juniormedlem
 
HerbaLinn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Elverum
Alder: 39
Innlegg: 35
HerbaLinn er på en erverdig vei

Sv: Bruker dere ketolyse-vitaminene?

Jeg tar vanlig kosttilskudd jeg. :-)

Tar også magnesium og krom i tillegg. :-)

__________________


Etter en rask titt i speilet, ser jeg at jeg har kropp som en Gud! Riktignok en Buddah, men likevel en gud!
HerbaLinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva bruker dere... Nemina Generell diskusjon 9 16-08-11 12:06
Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere? Peppa Gris Spørsmål og svar 62 23-05-11 21:04
Er dere klar over hvor ofte dere bruker magemusklene? lokkebiff Generell diskusjon 17 06-03-09 09:38
Bruker dere vanlig salt på ketolyse? Superslimithink Spørsmål og svar 1 25-11-08 11:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no